Aviseringar
Rensa alla

Ni som ska rösta på Folkpartiet!


Asha:

Vi gick på krogen tillsammans, säpo var runt oss [wink]

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

: Nej, vilken reklamsida syftar du på då?

Alla partier har väl mängder av propagandasidor [shake]


   
SvaraCitera

Asha:

Du är liberal men tar inte mänskliga rättigheter på allvar menar du? [cute]

Är du dum i huvudet? FP är inte liberala. V är ffs mer liberala, vilket säger en del... (dock inte sagt att FP skulle vara sämre än V).

Liberati har inte gjort ett skit med FP: personerna som kommer med i riksdagen kommer att vara tvättäkta antiliberaler precis som idag, som stödjer totalitära övervakningssystem, att drogmissbrukare och prostituerade ska lämnas att dö på gatan, att internet ska censureras ("tänk på barnen!") och så vidare.

Det enda FP har är en sak: Nyamko Sabuni, den tveklöst bästa ministern idag. Viktiga frågor såsom jämställdhet och integration måste skötas av människor som inte är ultrapopulister. Jag vill inte se att diskrimineringen av kvinnor ökar, vilket skulle vara fallet om Sabuni förlorade sin post (tyvärr lär det bli så).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En röst på FP är en röst på Jan "gå ut och runka upp sin stridskuk" Björklund. Han är sämst.

För att inte tala om Nyamko Sabuni.

Menar de fortfarande att de är liberala? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska rösta på Folkpartiet för jag är dum i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

http://www.un.org/en/documents/udhr/ [smile]

Har inte mycket med liberalism att göra, nej.

Asha:

Finns ju olika typer av liberalism, man kan vara liberal när det gäller kultur, ekonomi, mänskliga rättigheter osv ..

Nej, bara för att man har åsikter som stämmer överens med liberalismen inom ett visst område.

Asha:

Folkpartiet är dock det mest toleranta partiet, man lyssnar internt och det finns möjlighet till förändringsarbete.

​Bullshit.

Asha:

federalism

Vad har det med liberalism att göra?

Asha:

Man röstar ändå symboliskt om något på liberalism om man röstar på folkpartiet!

Ja, man röstar på ett parti som kallar sig liberalt. Det är typ allt.

Asha:

Folk ser bara de förslag efter kompromisser eller med åtanke att man måste kompromissa och dömer partiet ut efter det. Det är fortfarande så att en till folkpartist i riksdag, kommunen eller landstinget är en vinst för liberalismen.

Att kompromissa är en sak. Att driva direkt antiliberal politik är en annan. De flesta folkpartister gör inte ett skit för att göra Sverige mer liberalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Bullshit.

Snackar om årsmöten, och debatter. De där var ju olyckligt tycker självfallet jag med. Sedan kan man ju fråga sig om det är ett utspel, även då jag är medlem i Liberati som det kallas. Där bla hon var grundare till.

iddqd:

Vad har det med liberalism att göra?

De har med decentralisering att göra, något jag tycker är bra.

iddqd:

Har inte mycket med liberalism att göra, nej.

Nej, du må ju tycka det. Men då är du en liberal som inte lägger vikt vid mänskliga rättigheter. Och det är inte jag.

iddqd:

Att kompromissa är en sak. Att driva direkt antiliberal politik är en annan. De flesta folkpartister gör inte ett skit för att göra Sverige mer liberalt.

Jag gör så gott jag kan 🙂 även då jag hellre kallar mig pragmatisk progressiv än liberal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Snackar om årsmöten, och debatter. De där var ju olyckligt tycker självfallet jag med. Sedan kan man ju fråga sig om det är ett utspel, även då jag är medlem i Liberati som det kallas. Där bla hon var grundare till.

Men kan du hålla med om att ett parti där de som röstar liberalt i en så viktig fråga får så mycket skit inte kan kallas liberalt?

Asha:

De har med decentralisering att göra, något jag tycker är bra.

Decentralisering är bra, ja. Men vad har folkpartiet gjort för det?

Asha:

Nej, du må ju tycka det. Men då är du en liberal som inte lägger vikt vid mänskliga rättigheter. Och det är inte jag.

Dessa "mänskliga rättigheter" är rätt godtyckliga. Det är något som FN har bestämt, och FN är inte heller särskilt liberala.

Asha:

Jag gör så gott jag kan 🙂 även då jag hellre kallar mig pragmatisk progressiv än liberal.

Bra, gör då det i fortsättningen och överlåt liberalismen åt liberalerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döög:

Jag ska rösta på Folkpartiet för jag är dum i huvudet

klockrent [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Nyamko Sabuni, den tveklöst bästa ministern idag.

Vetefan om man kan kalla en minister som vill tvinga småtjejer till gynundersökning för den "tveklöst bästa ministern idag". Om detta är fallet säger det en hel del om resten av ministrarna. Och jag tycker ändå att Olofsson har skött sig hyfsat. Ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Men kan du hålla med om att ett parti där de som röstar liberalt i en så viktig fråga får så mycket skit inte kan kallas liberalt?

Är såklart besviken, men man röstade emot i EU alltså folkpartisterna där. Sedan att folkpartiet kände att de var tvungna att följa överenskommelser med övriga alliansen är ju en hedersfråga. Så jag ser det iaf.

iddqd:

Decentralisering är bra, ja. Men vad har folkpartiet gjort för det?

Inget, som sagt... om du missade att jag tyckte de var fega att de inte vågade driva det.

iddqd:

Dessa "mänskliga rättigheter" är rätt godtyckliga. Det är något som FN har bestämt, och FN är inte heller särskilt liberala.

Är din åsikt.

iddqd:

Bra, gör då det i fortsättningen och överlåt liberalismen åt liberalerna.

Jag skrev aldrig "folkpartiet liberalerna" ens. Jag skrev folkpartiet, och varför vi ska rösta på partiet. Det är du som är lite off-topic mannen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Sedan att folkpartiet kände att de var tvungna att följa överenskommelser med övriga alliansen är ju en hedersfråga.

Härligt att de väljer alliansen framför principerna.

Asha:

Inget, som sagt... om du missade tyckte de var fega att de inte vågade driva det.

Ah, blandade ihop det lite där.

Asha:

Är din åsikt.

Ja, och den är rätt.
Vill du läsa mer om vad faktiska liberaler har att säga om saken föreslår jag att du läser det här.

Asha:

Jag skrev aldrig "folkpartiet liberalerna" ens. Jag skrev folkpartiet, och varför vi ska rösta på partiet. Det är du som är lite off-topic mannen [wink]

På vilket sätt är det OT när hela förstaposten handlar om hur underbara och "liberala" fp är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

På vilket sätt är det OT när hela förstaposten handlar om hur underbara och "liberala" fp är?

Nämner de vid två ställen typ... du håller int med att de stämmer? För de du sa var något hel annat.


   
SvaraCitera

iddqd:

Om detta är fallet säger det en hel del om resten av ministrarna.

Ja, definitivt. Hennes uttalande i just den frågan gav ju lite klassiska FP-vibbar (dåligt!) men det är ändå inte i klass med det de andra ministrarna häver ur sig.

iddqd:

Och jag tycker ändå att Olofsson har skött sig hyfsat. Ibland.

Mjah, lite väl många miljarder gick ändå till SAAB&CO.

Asha:

Sedan att folkpartiet kände att de var tvungna att följa överenskommelser med övriga alliansen är ju en hedersfråga. Så jag ser det iaf.

Dumheter, FP är ickeliberalt helt utan hjälp från de andra i alliansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

You gotta be fucking kidding me!


   
SvaraCitera