Aviseringar
Rensa alla

Ni som studerar/bor i Uppsala...


Exner:

Inte alls! Det är oerhört givande, och man får ofta vänner för livet. Kör på!

Mjo, har förstått att det ska vara lätt att hitta vänner och så genom nationerna, men vet itne riktigt hur jag ska bete mig.. Känns konstigt att gå någonstans ensam, när alla som är där redan har sina vänner


   
SvaraCitera
Exner

Någon annan:

Mjo, har förstått att det ska vara lätt att hitta vänner och så genom nationerna, men vet itne riktigt hur jag ska bete mig.. Känns konstigt att gå någonstans ensam, när alla som är där redan har sina vänner

Man måste inte just jobba, även om klubbverkare nog är det bästa sättet att komma in i gemenskapen. Finns gott om föreningar, där de mer än gärna tar emot nykomlingar - och inom de flesta områden.


   
SvaraCitera

Någon annan:

Känns konstigt att gå någonstans ensam, när alla som är där redan har sina vänner

Om du går dit i början av en termin lär du säkert hitta många som inte lärt känna dom andra än. tips!


   
SvaraCitera

Ska eventuellt plugga där om något år eller så men har inte uteliggarstress då jag har släkt där.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Om du går dit i början av en termin lär du säkert hitta många som inte lärt känna dom andra än. tips!

Men går de verkligen ut ensamma då? Var på en reccegasque men det vart socialt jobbigt, så åkte hem relativt tidigt. Problemet är ju inte att det inte finns möjligheter, det är ju jag som är problemet.


   
SvaraCitera

Någon annan:

Men går de verkligen ut ensamma då?

Jag vet inte, jag har ingen erfarenhet alls, men jag kan tänka mig det. Det är ju många som flyttar till en ny stad när de börjar studera och inte känner någon, så i början av terminerna, framför allt höstterminen, borde det ju komma ganska många ensamma.

Någon annan:

det är ju jag som är problemet.

Gå i kbt eller nått för social fobi? 🙁


   
SvaraCitera
Exner

Någon annan:

Men går de verkligen ut ensamma då?

Klart man gör! Sånger och snaps förbrödrar!

Någon annan:

Var på en reccegasque men det vart socialt jobbigt, så åkte hem relativt tidigt. Problemet är ju inte att det inte finns möjligheter, det är ju jag som är problemet.

Du behöver pepptalk! Platonsk fika?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Horrorshow:

Det är nästan det enda jag kan klaga på, dagtid är det hur bra som helst men sista tåget på helger går halv ett - ett vilket är lite väl tidigt tycker jag. Har hänt att man missat sista tåget och fått sova på stockholmcentral.

Går ju nattbuss!


   
SvaraCitera

Exner:

Klart man gör! Sånger och snaps förbrödrar!

En del av problemet är väl att jag inte dricker [crazy] vilket verkar vara det studenter egentligen gör tillsammans..

Exner:

Du behöver pepptalk! Platonsk fika?

nog för att jag läser filosofi, men vad menas?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Gå i kbt eller nått för social fobi? 🙁

tror inte det skulle gillas som social fobi..


   
SvaraCitera

Skall också eventuellt flytta dit om jag kommer in på min utbildning och får boende. Vill dock inte flytta dit, bläää. Tänker dock ej berätta hur jag förutsätter att få bostad.

MVH plågsamt hemlighetsfull person


   
SvaraCitera

Någon annan:

tror inte det skulle gillas som social fobi..

Låter som du har tillräckligt allvarliga problem att du behöver hjälp för det. Rekommenderar också att du tar en pepptalkfika med exner, han är trevlig 🙂


   
SvaraCitera
Exner

Någon annan:

En del av problemet är väl att jag inte dricker [crazy] vilket verkar vara det studenter egentligen gör tillsammans..

Vissa röker på - det kan du börja med i stället. Film-, teater-, kultur-,kör- och spexföreningar finns det gott om, och där måste man inte dricka.

Någon annan:

nog för att jag läser filosofi, men vad menas?

Konkret: utan sexuella avsikter.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Låter som du har tillräckligt allvarliga problem att du behöver hjälp för det.

Jag har lite hjälp från ett håll redan, så om jag anstränger mig så fixar det sig nog. Tack för tipsen ändå [smile]


   
SvaraCitera

Exner:

Vissa röker på - det kan du börja med i stället. Film-, teater-, kultur-,kör- och spexföreningar finns det gott om, och där måste man inte dricka.

Hellre röka på än dricka iaf, är det de gör i dessa föreningar? Ska nog ta och engagera mig i någon förening någon gång men det tar emot ,och inget riktigt passar mig heller.

Exner:

Konkret: utan sexuella avsikter.

jaha, haha, men visst.. kanske skulle hjälpa, du blev ju ändå rekommenderad av framtidstron [crazy]


   
SvaraCitera