Aviseringar
Rensa alla

Ni som tror på Gud, en fråga?


Ämnesstartare

Om Gud kan rädda ett liv, varför tillåter han då alla jordbävningar och naturkatastrofer.

Många beskriver helvetet som det värsta man kan tänka sej och att himlen är frid och fröjd. man kan annars tänka sej att denna värld vi lever i nu är nutidens Hell.
Människan skapades girig. Det kommer alltid att finnas en konflikt.


   
Citera

devilshelper:

Om Gud kan rädda ett liv, varför tillåter han då alla jordbävningar och naturkatastrofer.

För att Gud inte bryr sig om känsloargumenntttt


   
SvaraCitera

devilshelper:

varför tillåter han då alla jordbävningar och naturkatastrofer.

För att alla som har sunt förnuft ska förstå att leva oberoende av Guds styre leder till olycka.

Gud har makten att stilla alla katastrofer, men Satan vill att människorna ska leva utan Guds beskydd för att detta ska leda till något bättre liv. Satan lovade detta Adam och Eva.

Vi ser detta så kallade "lyckade" resultat idag...

Och därför manar Gud genom sitt ord att människor ska ska fatta ett beslut:

Har Gud rätt att styra eller inte?

För om Gud styr över jorden, då finns inte dessa katastrofer som tar miljontals liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andra fåren:

Guds

Andra fåren:

Gud

Andra fåren:

Satan

Andra fåren:

Guds

Andra fåren:

Satan

Andra fåren:

Gud

Andra fåren:

Gud

Andra fåren:

Gud

bla bla bla när berättar du om att tomten ger snälla barn presenter?[confused]


   
SvaraCitera

Netherlick:

bla bla bla

Och varför kan du inte relatera din kommentar till ämnet där du kan bidra med ett väsentligt svar till trådens fråga?

Istället för att håna andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hä? Skulle jag kasta mer tid på en religion? inte då[zzz] Om religion inte fanns hade vi kanske kunnat leva ordentligt med fred. btw till och med snubben som skapade kristendomen blev ju mördad, bra start. Judendomen precis likadan typ utan nya testamentet. Jehovas vittnen typ kopiering av alla andra religioner. Btw "Jehovas vittnen byter att lie mannen har kappa och är bara ett skelett" Samt att dom tog bort schackbrädet som lie mannen egentligen ska ha. Budda är iaf baserad på en människa och dom anser han som en gud.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Och varför kan du inte relatera din kommentar till ämnet där du kan bidra med ett väsentligt svar till trådens fråga?

TS ställde inte ens en fråga. Hävdar att TS är du.
Orka att du skapar dubbla användare och skriver med dig själv [surprised]


   
SvaraCitera

Netherlick:

Skulle jag kasta mer tid på en religion?

Fine. Jag ville bara ta reda på hur du tänkte, och jag fick svar. Så för min del e det ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andra fåren:

Fine. Jag ville bara ta reda på hur du tänkte, och jag fick svar. Så för min del e det ok.

ok, asså jag tycker inte illa om folk jag tycker bara illa om religion.


   
SvaraCitera

det är en synd att ifrågasätta Gud.


   
SvaraCitera

Miceparade:

TS ställde inte ens en fråga.

Ok... TS slängde ut ett påstående då.

Det var det jag menade.

Och jag citerar:

devilshelper:

varför tillåter han då alla jordbävningar och naturkatastrofer.

För mig var detta tydligt att TS ville diskutera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd låst då det är en dubbeltråd. Den andra tråden finns det mer svar i. Vill ni fortsätta era diskussioner, så flytta dem dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera