Aviseringar
Rensa alla

Ni som tror på Gud, en fråga?


Ämnesstartare

Om Gud kan rädda ett liv, varför tillåter han då alla jordbävningar och naturkatastrofer.

Många beskriver helvetet som det värsta man kan tänka sej och att himlen är frid och fröjd. man kan annars tänka sej att denna värld vi lever i nu är nutidens Hell.
Människan skapades girig. Det kommer alltid att finnas en konflikt.


   
Citera
Ämnesstartare

du ställde två likadana ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det är roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I en perfekt värld kan man inte sätta människans tro på test. Gud gav människan eget val, han skapade ingen perfekt.

Lyder du inte gud kommer du brinna i helvettet som alla andra hädare!

devilshelper:

Många beskriver helvetet som det värsta man kan tänka sej och att himlen är frid och fröjd. man kan annars tänka sej att denna värld vi lever i nu är nutidens Hell.
Människan skapades girig. Det kommer alltid att finnas en konflikt.

Jaa, och konflikten är att inte tappa tron, tappar man tron kommer man inte till himlen. Som jag skrev innan, det är människans val, gud bestämmer inte åt en. Därför belönar han bara de troende!

Du låter som en hädare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du låter som en hädare!

håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

håller med.

Gillar inte hädare :s Men ja försöker inte bry mig, dom kommer ändå ångra det när dom hamnar i helvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Gillar inte hädare :s Men ja försöker inte bry mig, dom kommer ändå ångra det när dom hamnar i helvetet.

vi ska skratta åt de när vi är i himlen o badar i honungsfloder medan de brinner i helvetet med djävulen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vi ska skratta åt de när vi är i himlen o badar i honungsfloder medan de brinner i helvetet med djävulen.

Aaa, fast jag ska nog kolla på dom medans jag besöker massagemolnet. För då kollar man ändå neråt. Känns som win/win.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Aaa, fast jag ska nog kolla på dom medans jag besöker massagemolnet.

aah hörde att det finns massa såna vid ölfloden [smile] vi kmr att ha kuul kan jag lova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

aah hörde att det finns massa såna vid ölfloden vi kmr att ha kuul kan jag lova

Tror jag också. Att följa Guds ord är en välsignelse som alla människor kan ta del av. Tycker det är så synd att det är så många som inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tror jag också. Att följa Guds ord är en välsignelse som alla människor kan ta del av. Tycker det är så synd att det är så många som inte gör det.

Ni skall hålla sabbaten, den skall vara helig för er. Den som vanhelgar den skall straffas med döden. Var och en som utför något arbete på sabbaten skall utstötas ur sitt folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

Ni skall hålla sabbaten, den skall vara helig för er. Den som vanhelgar den skall straffas med döden. Var och en som utför något arbete på sabbaten skall utstötas ur sitt folk.

Du är ju också en hädare! Du tror på fel gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du är ju också en hädare! Du tror på fel gud.

hur fan kan du förolämpa mig på det viset?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. " (Matt. 7:7)

"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom." (Joh. 3:16)

Jesus i mitt [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom."

(Joh. 3:16)

Gud älskar alla.


   
SvaraCitera