Aviseringar
Rensa alla

ni som tror på spöken och liv efter döden


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Var är UM awards när man behöver det?

i décembre 2012


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

båvvla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

svårt för dem som inte sett spöken att tro på spöken!

Jag har sett ett spöke och är inte längre rädd för dem..Iallafall inte lika rädd osm jag var förrut. Men det jag vill säga är att spöken faktist finns och nu menar jag inte spöken som är helt vita och har någon konstig spöken labban kjedja runt foten nej jag snackar om spöken som ser ut som människor och som har en andledning att komma tillbaka och söka kontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bara hjärnan som spelar er ett spratt men ok jag vill inte förolämpa någon

ska kolla upp om det finns någon känd snubbe som argumenterar mot spöktroende... annars kan det bli min grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag Tror Inte På Spöken

sätt denna på din status om du inte tror på spöken


   
SvaraCitera
Paseo

Schism:

det är bara hjärnan som spelar er ett spratt

ah och det är bara hjärnan som spelar oss ett spratt när det gäller big bang och att rymden inte har något slut och sånt också, för allt är ju så himla mänskligt och allt kan ju människans hjärna förstå, det finns ju inget som går över vår hjärnas kapacitet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Lounge

NamiiiLoveo -o:

Men det jag vill säga är att spöken faktist finns och nu menar jag inte spöken som är helt vita och har någon konstig spöken labban kjedja runt foten nej jag snackar om spöken som ser ut som människor och som har en andledning att komma tillbaka och söka kontakt.

jag vet [crazy] också sett

Schism:

det är bara hjärnan som spelar er ett spratt men ok jag vill inte förolämpa någon

nej, hjärnan spelar inte en ett spratt under en lång tid, frisk, dagtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

ah och det är bara hjärnan som spelar oss ett spratt när det gäller big bang och att rymden inte har något slut och sånt också, för allt är ju så himla mänskligt och allt kan ju människans hjärna förstå, det finns ju inget som går över vår hjärnas kapacitet [rolleyes]

mm det är kontroversiellt

btw: det finns mycket intressant lektyr som beskriver fenomenen (hallucinationer, psykisk inflation, spöken, sömnparalyser, drömmar, det kollektiva omedvetna etc.) synnerligen väl. carl jungs verk är ett bra exempel. hjärnan är kapabel till stordåd, vilket inte minst visar sig vid intag av psykedeliska droger, där förhållandevis simpla regleringar av signalsubstanserna kan åstadkomma upplevelser av andligt/övernaturligt slag - troligtvis har samtliga uppenbarelser av spöken/gudar/arketyper i världshistorien skett på detta sätt, alltså genom omfördelningar av hjärnans kemiska struktur (dock inte nödvändigtvis inducerat av rusmedel alla gånger)

* jag är hövlig nog att gardera mig med att du självklart inte behöver tro på detta spökfientliga nonsens. kan typ ingenting egentligen men står fast vid min tro iaf

Lounge:

nej, hjärnan spelar inte en ett spratt under en lång tid, frisk, dagtid

kan förstås inte motbevisa dig, men det är konstigt att dessa fenomen är så selektiva, att bara ett begränsat antal människor upplever synerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

quote=Lounge]jag vet också sett
[bigsmile][


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NamiiiLoveo -o:

quote=Lounge]jag vet också sett[

okej FAIL.

Lounge:

jag vet också sett

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Lounge

Schism:

kan förstås inte motbevisa dig, men det är konstigt att dessa fenomen är så selektiva, att bara ett begränsat antal människor upplever synerna

ja, det är märkligt

däremot är det inte så ovanligt, åtminstone 2 personer i min omgivning har sett/varit i kontakt med spöken, däribland min pappa

dessutom sitter vi här idag och diskuterar spöken... tror inte det skulle var sådan stor grej om det inte låg någon sanning i det


   
SvaraCitera