Forumet - ni som tycker om att träna

ni som tycker om att träna

177 0 21

Spana också in:

Kakaoxo:

vill nt bli fet


blir tyvärr inte fet av att inte träna

Knarko:

både när man tränar och efteråt när man känner att man har tränat.


jag vet. vill kunna motivera mig med den känslan men det går inte :S

Dan_the_ironman:

å en kompis att träna med dig i en vecka sen kan du kanske motivera dig själv efter det?


har inte råd med gym och mina kompisar tränar på gym :( tror inte heller att jag skulle gilla att träna med folk
Knarko:

gillar du att simma?


ja, tävlingssimmade till och med när jag var mindre. tyckte det var väldigt kul. men sedan har jag haft stora problem med klor och fukt, vatten etc. min hud är väldigt känslig för allt möjligt. sedan visar jag mig väldigt ogärna i bikini, men kompis har föreslagit att simma på morgonen när ingen är där.. men känner ändå ett stort obehag inför det tyvärr :(

har tänkt ge mig ut och springa också men när jag väl har testat så har jag hat samma problem som förut. dvs. jag får andningsproblem, näsan rinner och jag blir helt yr. har tränat en hel del när jag var yngre och då var det aldrig så. sedan började jag märka av det när jag kom upp i tonåren och det gjorde även så att jag fick sluta med en del saker. har sökt hjälp för det men upplever att jag har haft jävligt obildade och störda läkare varje gång. på det pratar de knappt någon svenska så man fattar inget. fick till slut komma iväg till sjukhus på ett annat ställe och göra nya allergitester, blodprov samt astmatest men det visade inget nytt. sedan vet jag inte vad som hände. lades typ ned. var väl "frisk". men jag känner ju väldigt tydligt att något är fel så jag vet seriöst inte vad jag skall göra. söka upp läkare igen?

hehe, långt det blev :(

Pendulum:

för att jag känner att jag gjort någonting bra för min kropp.


japp känner också så när jag väl har tränat. det är en skön känsla.
*Man håller sig frisk.

*Man får snyggare kropp.

*Man får mer energi.

*Det är skönt efteråt p.g.a. endorfinkicken.

*Det är lättare att tänka efteråt p.g.a. endorfinkicken.

*Man får lättare för att hantera stress p.g.a. endorfinkicken.

*Man sover bättre.

*Det är roligt (så länge som man varierar träningen och provar nya saker efter ett tag).

Så brukar jag tänka/känna i alla fall. [party]
Det som brukar motivera mig och som gör att jag tycker det är väldigt kul med till exempel löpning och skidor är att känna förbättringarna. Gillar inte alls att träna på tid men efter ett tag märker man utan klockans hjälp förbättringar. Att känna att man nästan flyger fram på en sträcka man bara ett par månader tidigare tvingats stanna och vila på är en fin känsla.

Men det där kanske inte var till mycket hjälp när du inte kan springa. [sad]
Jag tränar för jag tycker det är kul. har tränat på samma gym i cirkus ett år nu och känner dem flesta som tränar där så mycket är den sociala biten att snacka med folk med samma intrese är också lite kul.
men träningen är väldigt rolig då vi är 2-3 stycken som kör 5 dagar i veckan och vi triggar varandra att lyfta tungt, vi hjälper varandra med utförandet, när jag började träna här tog jag ungefär 75kg~ i bänk, nu för några månader sen när jag testade lite bänk igen (ingen favvo övning precis men ibland måste den köras också) så tog jag 125kg i bänk och när man ser en sån skillnad så vet man att det ger någonting att gå till gymmet och det är en liten motivation som får mig att slita mig ner dit varenda dag efter jobbet ^^
lacedunlaced:

hur tänker ni? alltså hur motiverar ni er? vad är det som är kul? har mått psykiskt dåligt ett bra tag och kan inte hitta tillbaka till tränartänket igen.


Jag började som 13 åring att träna, tog ut de timmarna för att bygga upp självförtroendet, sen efter ett tag blev man större men jag ska bara säga dig en sak som du borde ta in i skallen innan du börjar tvinga dig att träna!
Träning ska vara kul!!!

Om det inte är kul, så lägg ner! för det är en fråga om antingen eller!
Man kan motivera sig på flera sätt.

Man kan belöna sig själv för att man gjort något bra, (rekommenderar dock inte onyttig mat som belöning)

Man kan göra tester och se hur man förbättrar sig. Kanske tävla i något också.

Man kan omvandla något intresse man har till någon sorts träningsform.

Bara tvinga sig själv fungerar på vissa, men väldigt få. Fungerar oftast bara ett kort tag.

Sätta upp en tydlig träningsplanering, träna med någon eller ha någon som kontrollerar att man följer den och ha ett tydligt och konkret mål är väldigt bra.

Finns hur mycket som helst. Gäller bara att hitta det som passar just dig. Går att skriva en uppsats på hur många sidor som helst om detta :-)