Aviseringar
Rensa alla

ni som tycker om att träna


Ämnesstartare

hur tänker ni? alltså hur motiverar ni er? vad är det som är kul? har mått psykiskt dåligt ett bra tag och kan inte hitta tillbaka till tränartänket igen.


   
Citera

Det är bara kul om du gör det regelbundet och ganska ofta, få en kompis att träna med dig i en vecka sen kan du kanske motivera dig själv efter det?


   
SvaraCitera

vill nt bli fet


   
SvaraCitera

har inte direkt tränat så ofta som jag vill men de ggr jag gör det är det för att det är skönt, både när man tränar och efteråt när man känner att man har tränat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vill nt bli fet

blir tyvärr inte fet av att inte träna

Knarko:

både när man tränar och efteråt när man känner att man har tränat.

jag vet. vill kunna motivera mig med den känslan men det går inte :S

Dan_the_ironman:

å en kompis att träna med dig i en vecka sen kan du kanske motivera dig själv efter det?

har inte råd med gym och mina kompisar tränar på gym 🙁 tror inte heller att jag skulle gilla att träna med folk


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

har inte råd med gym och mina kompisar tränar på gym 🙁 tror inte heller att jag skulle gilla att träna med folk

Dra ut och spring då, tvinga dig springa tre gånger på en vecka så kommer du gilla det sen.


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

har inte råd med gym

gillar du att simma?
brukar vara relativt billigt om man vill det och det är väldigt bra och allsidig träning.


   
SvaraCitera

Har haft motivationsbrist det senaste, så har inte kommit iväg så ofta. Men jag vet att jag mår så bra efter träningen, för att jag känner att jag gjort någonting bra för min kropp.


   
SvaraCitera

man får ju hitta ngt man tycker är roligt och sen skapa rutiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

gillar du att simma?

ja, tävlingssimmade till och med när jag var mindre. tyckte det var väldigt kul. men sedan har jag haft stora problem med klor och fukt, vatten etc. min hud är väldigt känslig för allt möjligt. sedan visar jag mig väldigt ogärna i bikini, men kompis har föreslagit att simma på morgonen när ingen är där.. men känner ändå ett stort obehag inför det tyvärr 🙁

har tänkt ge mig ut och springa också men när jag väl har testat så har jag hat samma problem som förut. dvs. jag får andningsproblem, näsan rinner och jag blir helt yr. har tränat en hel del när jag var yngre och då var det aldrig så. sedan började jag märka av det när jag kom upp i tonåren och det gjorde även så att jag fick sluta med en del saker. har sökt hjälp för det men upplever att jag har haft jävligt obildade och störda läkare varje gång. på det pratar de knappt någon svenska så man fattar inget. fick till slut komma iväg till sjukhus på ett annat ställe och göra nya allergitester, blodprov samt astmatest men det visade inget nytt. sedan vet jag inte vad som hände. lades typ ned. var väl "frisk". men jag känner ju väldigt tydligt att något är fel så jag vet seriöst inte vad jag skall göra. söka upp läkare igen?

hehe, långt det blev 🙁

Pendulum:

för att jag känner att jag gjort någonting bra för min kropp.

japp känner också så när jag väl har tränat. det är en skön känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en riktigt skön känsla efter och man känner sig liksom rätt nöjd med sig själv och dessutom när man väl är på gymmet är det ett hyfsat bra ställe att träffa andra också


   
SvaraCitera

*Man håller sig frisk.

*Man får snyggare kropp.

*Man får mer energi.

*Det är skönt efteråt p.g.a. endorfinkicken.

*Det är lättare att tänka efteråt p.g.a. endorfinkicken.

*Man får lättare för att hantera stress p.g.a. endorfinkicken.

*Man sover bättre.

*Det är roligt (så länge som man varierar träningen och provar nya saker efter ett tag).

Så brukar jag tänka/känna i alla fall. [party]


   
SvaraCitera

Kan bara instämma med 'juland'.


   
SvaraCitera
blum
 blum

tycker det är pisstråkigt men kämpar mig igenom och tänker på att om jag inte gör detta så kommer jag att förbli såhär fet förevigt. och så känner man sig som sagt nöjd efteråt.


   
SvaraCitera

Det som brukar motivera mig och som gör att jag tycker det är väldigt kul med till exempel löpning och skidor är att känna förbättringarna. Gillar inte alls att träna på tid men efter ett tag märker man utan klockans hjälp förbättringar. Att känna att man nästan flyger fram på en sträcka man bara ett par månader tidigare tvingats stanna och vila på är en fin känsla.

Men det där kanske inte var till mycket hjälp när du inte kan springa. [sad]


   
SvaraCitera