Aviseringar
Rensa alla

Ni som vill legalisera cannabis


Ämnesstartare

Schism:

avkriminalisera då?

okej, det fungerar bättre för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Tror att psykiskt beroende skapar tomrum och att man börjar leta substitut
men antar att det inte behövs när man kan röka på dagarna i ända

Är inte helt säker på vad du menar, men att röka cannabis är inte en syssla i sig, man blir precis lika uttråkad om man inte har något att göra när man rökt som när man är nykter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Är inte helt säker på vad du menar, men att röka cannabis är inte en syssla i sig, man blir precis lika uttråkad om man inte har något att göra när man rökt som när man är nykter.

Finns andra sätt att koppla av än att röka på. Tror inte jag känner ngn som blev mer aktiv eller smart av att röka på, gav liksom inte synlig positiv förbättring 
däremot sett dem som struntat i allt runtom dem för att få röka på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast nä

Jo, det enda som kan vara ett hinder är ens egen brist på karaktär, det är lika svårt som att inte göra någonting alls, dvs. ju mindre ansträngning man gör det till, desto lättare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Finns andra sätt att koppla av än att röka på. Tror inte jag känner ngn som blev mer aktiv eller smart av att röka på, gav liksom inte synlig positiv förbättring
däremot sett dem som struntat i allt runtom dem för att få röka på

inget av detta har jag insinuerat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Jo, det enda som kan vara ett hinder är ens egen brist på karaktär, det är lika svårt som att inte göra någonting alls, dvs. ju mindre ansträngning man gör det till, desto lättare

Det kan man ju säga om de flesta psykiska problem isf och det tycker jag är rätt respektlöst och okunnigt. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det kan man ju säga om de flesta psykiska problem isf och det tycker jag är rätt respektlöst och okunnigt. 🙁

tkr likadant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det kan man ju säga om de flesta psykiska problem isf och det tycker jag är rätt respektlöst och okunnigt. 🙁

jag pratar om psykiskt beroende av cannabis, men visst, jag är respektlös mot mig själv och mina psykiska problem och tycker egentligen att jag bara borde sluta upp med att ha dem, för det är precis samma sak.
Eller blandande jag ihop mig själv med ditt uttalande nu? Se så tokigt det kan bli när man går till överdrift med sina syftningsfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Ja och jag har bra motargument:

Det handlar inte om att man skall legalisera cannabis för att det är bra/dåligt för din hälsa utan om att du som vuxen människa själv skall kunna välja själv vad du stoppar i din kropp.

Utöver det så har konsumtionen av cannabis inte ökat i de länder där bruk legaliserats/avkriminaliserats. Finns ingen som helst grund i argumentet att om vi legaliserar så kommer bruket öka utan det är ett tomt påstående. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att en viss vikt, låt säga 10 gram för egen räkning.ska kunna vara ok , men då ska det vara kontrollerat av staten. Och det ska vara dyrt,säljas på antingen apoteket eller systemet, och man ska vara tjugo + för att få köpa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Legalisera now 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Legalisera cannabis nu, tack

Det vore närmast bra om det fick en större spridning, då skulle den stigmatisering som fortfarande finns kvar kanske kunna reduceras till bättre nivåer. Och om man pratar ommissbruk osv så tycks länder som legaliserat ligga i framkant där plus att gatewaydrogproblematiken i den mån den nu finns försvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avkriminalisering är viktigt för att dels få större kontroll över flödet men också för att kunna behandla dem som missbrukar men är rädda för att söka hjälp. Att det blir "som alkohol" , det är det ju i princip redan. Enda skillnaden är att vi får betydligt mer kontroll över försäljningen och kan reglera den. Langning kan regleras genom att man enbart får inneha en maxdos, t ex i Portugal är maxdosen en 10-dagsdos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Jo, det enda som kan vara ett hinder är ens egen brist på karaktär, det är lika svårt som att inte göra någonting alls, dvs. ju mindre ansträngning man gör det till, desto lättare

Tror nog att psykiska beroenden är lika jobbiga att traggla sig ur då det är precis lika jobbigt och envist problem som annan psykisk ohälsa. Kolla bara på hur svårt vissa spelberoende personer har att komma ur det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: 10-dagsdos.

varför? alkohol har ingen maxdos och det kan man ändå dö av. weed kan man röka ett berg av utan livshotande skador.


   
SvaraCitera