Aviseringar
Rensa alla

nicorett ont i revben?


Ämnesstartare

Hej, har använt nicorett nu i två dagar och har fått smärta i revbenen och det känns som en stor klump i halsen.
ska det vara så?


   
Citera

ti-92:

Hej, har använt nicorett nu i två dagar och har fått smärta i revbenen och det känns som en stor klump i halsen.
ska det vara så?

När jag under en kort tid käkade nikotinsugtabletter fick jag klumpar i halsen. Jag gissar att det var nikotin som fastnade i halsen, eftersom nikotin är kladdigt. Men jag vet inte, jag är ingen fackman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

fick jag klumpar i halsen

ah samma här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det rör sig om miligram nikotin i varje tuggumi.....


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det rör sig om miligram nikotin i varje tuggumi.....

Förvisso, men tuggar man nicorette har man antagligen halsat i sig en mängd nikotin innan. Jag har fått liknande klumpar i halsen under perioder då jag snusat väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klumparna i halsen måste vara av nikotinet, tugga tuggummit försiktigt!
Revbenen vet jag ingenting om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Jag har fått liknande klumpar i halsen under perioder då jag snusat väldigt mycket.

Det beror nog snarare på hur kroppen reagerar på nikotin, det bryts ner väldigt snabbt av kroppen om jag inte missminner mig.

Dessutom kan inte några miligram bunda så mycket slem, möjligtvis att det på något sätt förändrar slemmet.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det beror nog snarare på hur kroppen reagerar på nikotin, det bryts ner väldigt snabbt av kroppen om jag inte missminner mig.

Dessutom kan inte några miligram bunda så mycket slem, möjligtvis att det på något sätt förändrar slemmet.

Ah. Det låter vettigt så snart jag börjar tänka på det, det får jag ge dig.


   
SvaraCitera