Aviseringar
Rensa alla

Nikon d40 eller d60??:S


Ämnesstartare

jag funderar på att köpa en systemkamera. har haft kompakt kamera ganska länge nu och det är på tiden att jag skaffar en systemkamera. jag kan inget om dom så nu får ni ta och hjälpa mig:) valet står mellan en d40+18-55 och en d60+18-55.
d40 kostar 3790kr och d60 kostar 4490kr. ca 700kr skillnad. är det värt att lägga till 700 spänn för att köpa d60 eller är det inte så stor skillnade mellan dom egentligen? isåfall vad är skillnaden mellan d40 och d60? vilken tycker ni jag ska köpa?[love]


   
Citera
Ämnesstartare

d60!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

d60!!

äntligeeen ett svar!!
haha okej...vad är skillnaden mellan dom?


   
SvaraCitera

D40 är väldigt bra, så om du inte ska fotografera för modemagasin osv så räcker en sån väldigt långt.

Den största skillnaden är väl att D60 har lite mer program och finess i sig. Inte värt prisskillnaden enligt mig.

Btw, så finns D40 på internet för 3400kr. På inet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Den största skillnaden är väl att D60 har lite mer program och finess i sig. Inte värt prisskillnaden enligt mig.

ah okej...tack för svaret[y]


   
SvaraCitera

d40 är en nybörjarsystemkamera den har lägre pixlar, enklare menyer och är en väldigt bra instegskamera för system.

d60 är lite mer avancerad, bättre pixlar lite tyngre och fler funktioner. Inte fullt lika bra instegskamera men en kamera som går att utveklas mer med.

Men prisskillnaden är större än det du säger, men har du råd med d60n så röstar jag för den. För då kan du utvecklas mer med din kamera men du får se till att läsa på lite bara 🙂 eller gå nikonkursen som du får med.


   
SvaraCitera

Tänk också på att om du köper d40 så får du mer pengar över till objektiv, för det är där du ska lägga pengarna då kitobjektivet är rätt kasst. (självklart är en d40/d60 flera mil bättre än vilken kompaktkamera som helst även med kotobjektivet, men optiken är väldigt viktig också!)

Vill du ha ett kamerahus att växa i rekommenderar jag en d80, som är större, stabilare och framförallt har bättre reglage (du slipper gå in i menyerna för att ändra ISO-värde mm.)

Men om du vill ha mest kamera för pengarna, köp en d40!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera