Aviseringar
Rensa alla

Nikotinberoende eller sockerberoende


Ämnesstartare

Vilket är värst att vara, nikotinberoende eller sockerberoende? om vi motsvarar att röka/snusa ett halvt pack/dosa per dag eller käka 1kg godis, vilket är värst?


   
Citera

Vet inte


   
SvaraCitera

Saile1337: om vi motsvarar att röka/snusa ett halvt pack/dosa per dag eller käka 1kg godis, vilket är värst

har svårt att se att det är särskilt många med sockerberoende som äter 1 kg godis/dag


   
SvaraCitera
Pardon

Rätt svårt att dra snusa och röka över en och samma kam. Snusa är inte direkt bra, men det är långt ifrån lika skadligt som att röka.

Rätt svårt att börja jämföra allt...

Men skulle jag få gissa på något...rökning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har svårt att se att det är särskilt många med sockerberoende som äter 1 kg godis/dag

var bara ett exempel...


   
SvaraCitera

Saile1337:

var bara ett exempel...

inte så likvärdiga alternativ dock


   
SvaraCitera

Tror nikot är värre. Jag kan bli helt crazy om jag inte får min snus, börja skaka o skit


   
SvaraCitera

Har för mig att nikotin är värre drog än socker Söt 


   
SvaraCitera

Saile1337: Vilket är värst att vara, nikotinberoende eller sockerberoende? om vi motsvarar att röka/snusa ett halvt pack/dosa per dag eller käka 1kg godis, vilket är värst?

Går vi efter abstinensen så lär ju nikotinberoendet vara mycket värre. Men att äta så mycket socker kommer ju leda till enorm övervikt som sen leder till mycket annat.


   
SvaraCitera

vet inte men jag återkommer med svar när jag varit beroende av nikotin tillräckligt länge
eller jo nu vet jag.. värre med tobak för då måste jag röka 1-3 vid varje tillfälle jag röker


   
SvaraCitera

Lite som apples and oranges.


   
SvaraCitera

tror jag är både sockerberoende och nikotinberoende, men är inte alkoholberoende. Läste ngnstans att det var typ 100% högre risk att utveckla alkoholism om man är både sockerberoende och nikotinberoende... 

hmmm 

borde ersätta alla beroenden med ett träningsberoende iaf.  


   
SvaraCitera
lax
 lax

jag, som nikotinist, skulle säga socker.

finns många medel, stöd eller nischade produkter, som ska hjälpa att bekämpa beroendet av nikotin.

socker, å andra sidan, intages på samma sätt som maten, ibland istället för. alltså kan du sluta röka genom att stanna inne, men äta måste för att överleva.


   
SvaraCitera

tror jag är påväg att bli sockerberoende och det är ett helvete


   
SvaraCitera

skoja bara o kolla sig i spegeln ju fniss SötSöt


   
SvaraCitera