Aviseringar
Rensa alla

Nintendo 64, saknad sladd eller vad fan


Ämnesstartare

Okej ditt val. jag laddar dock ner men dock köper jag filmer som jag gärna vill ha,filmer är nått jag sällan tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

På vilket sätt skulle det kunna vara lagligt? är ju fortfarande copyright matrial.

Jo när det gått ett antal år efter en konsol släppts så får man tanka romsen,ibland kan vissa regler gälla som tex att du msåte äga spelet själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

Jo när det gått ett antal år efter en konsol släppts så får man tanka romsen,ibland kan vissa regler gälla som tex att du msåte äga spelet själv.

Nej, du har totalt fel om allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde att man inte får ladda ned roms alls, MEN man får göra roms av spel som man själv äger för eget bruk, om man inte sprider romen senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Nej, du har totalt fel om allt

Tro vad du vill men olika sidor har olika regler och det är reglerna som jag följer.

Ni får gärna köpa 10 år gammla spel men jag tankar och har ännu roligare:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

Tro vad du vill men olika sidor har olika regler och det är reglerna som jag följer.

Image

Fruxo:

Jo när det gått ett antal år efter en konsol släppts så får man tanka romsen

Såvitt jag vet så brukar copyright gälla ganska länge, är inte säker på exakt, men så gamla spel existerar inte i varje fall. Alltså är det olagligt att dela med sig av roms såvida inte copyrightinnehavaren har släppt det fritt.

Fruxo:

ibland kan vissa regler gälla som tex att du msåte äga spelet själv.

Ja visst, och hur ska det verifieras? Det är precis som när folk runt millenieskiftet hade mp3-filer med upphovsrättsskyddad musik på sina hemsidor med meddelanden som "Du får ladda ner om du raderar filen efter 24 timmar", det vill säga: rent bullshit


   
SvaraCitera
smisk

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

.

Där är ju du :D:D:D:D <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ej jämföra med mp3 skillnad här är det samvetet som spelar in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

du kan ej jämföra med mp3 skillnad här är det samvetet som spelar in.

Vad har samvete med copyright att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Där är ju du :D:D:D:D <3

Ojra, saknade du mey?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dU FÅR LADDA NER SPELET OM DU HAR DET I DIN ÄGO.


   
SvaraCitera
smisk

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Ojra, saknade du mey?[blush]

ja, typ en massa [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

dU FÅR LADDA NER SPELET OM DU HAR DET I DIN ÄGO.

Nej det får man inte! Lika lite som man får ladda ner en film om man äger en fysisk kopia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

ja, typ en massa [blush]

Nawwww, om det blir mer "happy go warm fuzzy feeling" än såhär så spyr jag snart en regnbåge[cute]


   
SvaraCitera
smisk

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Nawwww, om det blir mer "happy go warm fuzzy feeling" än såhär så spyr jag snart en regnbåge[cute]

äh, jag hinner skita ut en innan. och på tal om toa-bestyr så måste jag fan kissa. har suttit och varit kissnödig en kvart nu :/


   
SvaraCitera