Aviseringar
Rensa alla

Nintendo DS


Ämnesstartare

Jag får tydligen inte fråga allting jag vill veta här, men vad är skillnaden mellan Nintendo DSi och Nintendo DS lite?


   
Citera
Ämnesetiketter

DSi kan inte spela Advance-spel
bättre hårdvara
inbyggd hdd
Något större skärm

Typ


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera

DSI har sämre batteritid och du kan inte spela GBAspel på den men den har en kamera, vad det nu ska vara vettigt för [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

DSi kan inte spela Advance-spel
bättre hårdvara
inbyggd hdd
Något större skärm

Så DSi är bättre på alla sätt fast man kan inte köra GBA spel på den? Får väl bli en DSi då. Tack.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendo:

DSI har sämre batteritid och du kan inte spela GBAspel på den men den har en kamera, vad det nu ska vara vettigt för [smile]

Min kompis har köpt någon grej som tydligen ska höja batteri tiden.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Så DSi är bättre på alla sätt fast man kan inte köra GBA spel på den? Får väl bli en DSi då. Tack

Ah, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg att det kommer ut en ny snart, DSi LL. Den kostar typ lika mycket men har mycket större skärm http://www.webhallen.com/prod.php?id=106657


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

DSi LL

Kanske lite väl stor...
Image


   
SvaraCitera

DSi är tunnare och mindre och man kan ladda ner spel på den.

DSi XL är större.

Har för mig att DS Lite är lättare att använda flashkort till då senaste mjukvaran i DSi och DSi XL typ spärrar flashkort eller nåt har jag för mig :S


   
SvaraCitera

McLuver:

Har för mig att DS Lite är lättare att använda flashkort till då senaste mjukvaran i DSi och DSi XL typ spärrar flashkort eller nåt har jag för mig :S

är det inte nya spels skydd som är problem med b-flashkort & ej ny firmware(eller vad DSi nu har)


   
SvaraCitera

kefka:

är det inte nya spels skydd som är problem med b-flashkort & ej ny firmware(eller vad DSi nu har)

Vet ej, har inte så bra koll ;E

Men mods och liknande brukar ju blockeras med nytt firmware, så var det i alla fall med tex PSP.

Men det vore kalas om det du tror stämmer, för jag funderade på att köpa DS Lite istället för iXL eftersom jag är rädd för att flashkort inte skulle funka.


   
SvaraCitera

McLuver:

Men mods och liknande brukar ju blockeras med nytt firmware, så var det i alla fall med tex PSP.

Som folk alltid tar sig runt ändå. [smile]


   
SvaraCitera

Nintendo DSi är 10 gånger bättre än Lite.


   
SvaraCitera

McLuver:

Har för mig att DS Lite är lättare att använda flashkort till då senaste mjukvaran i DSi och DSi XL typ spärrar flashkort eller nåt har jag för mig :S

Nej det gör det inte. Finns ju nya kort för DSi som fungerar bra[smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Kanske lite väl stor...

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en större DS. För oss som inte har händer som en tolvårig flicka så får man gärna kramp i händerna efter en tids spelande, tack vare att konsollen är förhållandevis liten.

doodle:

Nintendo DSi är 10 gånger bättre än Lite.

Du får gärna utveckla varför.


   
SvaraCitera