Forumet - Nintendo öppnar dörren för barnporr?

Nintendo öppnar dörren för barnporr?

2548 0 55
I Japan släpps snart ett spel där man som en liten fé flyger runt i ett rum och kollar på lättklädda tjejer. Den här tösen är 15 år:

Image

De tre andra flickorna i spelet är 17 år. En är 19. Spelet är till Nintendo 3DS, och alltså godkänt av Nintendo som ger tummen upp för tonårsflickor i sexiga bikinis. [love]

Se bilden från dess källa:

http://andriasang.com/con00m/sealed_room_bonus_game/

Se film från spelet:

Är det här barnporr?

Spana också in:

Alltså det här är tecknat/animerat. Eftersom att ingen riktig minderårig flicka som blir utsatt ser jag ingen big deal med varför de med den här sorts läggningen inte ska få ha sina spel/filmer/böcker. Man ska inte styra vad människor fantiserar om. Jag tycker personligen inte att det här är sexigt, men tycker du det så kan du väl få ha det spelet.
Om det vore riktiga flickor som fanns i spelet, skulle det vara en annan femma.

Men det här är väl okej.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

oskar_det:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, jag tycker inte att det här är barnporr.
Dan_the_ironman:

Ja faktiskt.

Så vad tycker du om att det finns pedofilspel till barnkonsoler? [crazy]

Nintendos BFF:

vad förstår du inte?

Vad du menade. Vaddå "det tror jag inte hon gör"? Vad har jag skrivit?

Skitty:

förstår inte poängen med spelet. finns det något mål man ska nå eller är det bara att tjuvtitta på tjejer det går ut på?

Du ska dels dejta fem flickor i skolan och dels vara i drömvärlden där du flyger omkring som en liten fé och tittar på dom och försöker hjälpa dom ut ur ett rum där ni är inlåsta tillsammans.

Skitty:

hon var t.o.m här och skrev.. nintendo alltså. och så tittar du på rubriken. mvh hjälpsam

Jamen var kommer "hon" ifrån då?
Dan_the_ironman:

Ja faktiskt.

Så vad tycker du om att det finns pedofilspel till barnkonsoler? [crazy]

Nintendos BFF:

vad förstår du inte?

Vad du menade. Vaddå "det tror jag inte hon gör"? Vad har jag skrivit?

Skitty:

förstår inte poängen med spelet. finns det något mål man ska nå eller är det bara att tjuvtitta på tjejer det går ut på?

Du ska dels dejta fem flickor i skolan och dels vara i drömvärlden där du flyger omkring som en liten fé och tittar på dom och försöker hjälpa dom ut ur ett rum där ni är inlåsta tillsammans.

Skitty:

hon var t.o.m här och skrev.. nintendo alltså. och så tittar du på rubriken. mvh hjälpsam

Jamen var kommer "hon" ifrån då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendos BFF:

hon som heter nintendo? :

Men WTF! XD Nintendo är ju ett företag och spelet som syns ovan är till deras konsol. Jag har aldrig syftat på dig.