Aviseringar
Rensa alla

90's movie poll :q


Ämnesstartare

Här kommer en filmpoll angående vilken film som är 90-talets stora kanon. Alltså vilken film får er att känna 90-talet. Det kan vara allt från b-filmens trashiga avant garde, till ironiska familjedystopier.

Btw, alla som svarar Lejonkungen eller Titanic kan dö.


   
Citera

Tamburinmannen:
Här kommer en filmpoll angående vilken film som är 90-talets stora kanon. Alltså vilken film får er att känna 90-talet. Det kan vara allt från b-filmens trashiga avant garde, till ironiska familjedystopier.

Btw, alla som svarar Lejonkungen eller Titanic kan dö.

Vecko revyn säger att rave är uteHjärta


   
SvaraCitera

Tamburinmannen: Fucking Åmål

Veckorevyn säger att rave är ute Hjärta


   
SvaraCitera

Glömmer alltid vad avant garde betyder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Big Lebowski är den enda i listan som är bra, men inte nödvändigtvis 90-talets bästa
(har inte sett boogie nights än, dock)

Du glömde den mest 90-taliga av alla förresten
http://www.imdb.com/title/tt0109506/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag bara ska rösta på den jag gillar bäst så får det nog bli Braveheart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OCH VAR FAN ÄR SÖKARNA?!! Den definierade trots allt 90-talet, tror inte nån av de där B-filmerna som står här hade funnits om det inte vore för den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars var ju Boogie Nights rätt tung vill jag menas. Ska nog se den i helgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fucking åmål. 
tycker den representerar svensk film så jävla bra:
rått och deppigt. 

helt klart en utav mina favoritfilmer även om den egentligen är fruktansvärt dålig och även om jag vill ta livet av mig när eftertexterna rullar. 


   
SvaraCitera

Tamburinmannen: Fucking Åmål

Fast Léon är bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är lite kluven mellan pulp fiction och leon, men ingen av dem har ju broder daniel i soundtracket, så på något plan missade de ändå essensen av det som faktiskt var bra med 90-talet.

fan, jag återkommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen: Fucking Åmål

SÅKLART


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen: Fucking Åmål

Hjärtlös:

SÅKLART


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pulp fiction. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen: Kids

egentligen ger ju kids mest 90tals feeling eftersom det till skillnad från alla de andra (welcome to the doll house har jag inte sett) är socialrealism, så språket, kläderna, miljöerna, intressena skriker 90tal (även om folk röker weed, knullar, skejtar och får HIV nu också)

glömde fucking åmål, de är ju pentor för fan, pentorna som ringar in hela 90talet i sverige. jag ändrar mig nog till fuckin åmål


   
SvaraCitera