Aviseringar
Rensa alla

Nödvändigt?


Ämnesstartare

Är det nödvändigt att skriva att arbetsplatsen där jag jobbade gick i konkurs och jag blev därför av med min anställan i mitt CV? (Vill inte att arbetsgivarna tror att jag enbart jobbar 5 månader på ett ställe och sedan quittar, då jag tidigare bara jobbade knappt 3 månader på en snabbmatsrestaurang)


   
Citera
Ämnesstartare

ah skriv det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det lär ju knappast skada att skriva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga nr två:
Skall jag kalla min chef arbetsgivare eller chef då jag anger referenser?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fråga nr 3:
Skall jag nämna namnet på butiken och kedjan jag jobbade för eller enbart låta det stå livsmedelsbutik.


   
SvaraCitera

Vet inte om jag skulle skriva det i CV't men det är ju klart värt att nämna i ett brev eller på intervju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Skall jag kalla min chef arbetsgivare eller chef då jag anger referenser?

arbetsgivare tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

Vet inte om jag skulle skriva det i CV't men det är ju klart värt att nämna i ett brev eller på intervju.

Tror du inte att det är ganska lätt att sålla bort mig så fort de ser vilka korta arbetserfarenheter jag har?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Tror du inte att det är ganska lätt att sålla bort mig så fort de ser vilka korta arbetserfarenheter jag har?

Skriv dit det om det känns bättre men nej, jag tror inte att du står och faller på anledningen till att det bara blev 5 månader. Jag skulle ha skrivit det i det personliga brevet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

Skriv dit det om det känns bättre men nej, jag tror inte att du står och faller på anledningen till att det bara blev 5 månader. Jag skulle ha skrivit det i det personliga brevet.

Varför skulle du ha skrivit det i brevet och inte i CV?


   
SvaraCitera

Jag gillar att dela upp det i fakta och presentation. Att CVt består av platser, årtal, perioder osv. och att brevet är där man presenterar sig närmare och berättar vidare om vad man gjort. Men gör det som du tycker verkar vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera