Aviseringar
Rensa alla

nörd?


Ämnesstartare

jag stör mig på människor (särskilt helt random tjejer) som säger att de är nördar och att nördar är coolt. känns oerhört ocoolt [shake] -uppmärksamhet uppmärksamt jag är en nörd hej hej, har jag status nu?-

vad är en nörd för er? för mig är det någon som är helt uppslukad av ett ämne och väldigt bra på det. kanske lite udda, tänker inte så mkt på hur han/hon ser ut och har inget större intresse för det


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

En nörd har ett liv men väljer att inte leva det. En nörd tror sig må bättre av att lära sig en massa skit som i slutändan inte gör någon nytta. En nörd lever i sin egen bubbla där vetenskap, teknik, datorer eller matematik är livets mening. En nörd dör ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är lite inne med en nördstil. Så jävla irriterande och precis lika falsk som alla andra stilar nu för tiden. [zzz]


   
SvaraCitera

En nörd är väl någon som har ett väldigt intresse för något helt enkelt, och som kan en hel del random kuriosa om ämnet.
Ej att förväxla med tönt som inte behöver ha några kunskaper om något alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En nörd är en ganska insnöad person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ja det är lite inne med en nördstil. Så jävla irriterande och precis lika falsk som alla andra stilar nu för tiden. [zzz]

word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

För mig är det någon som är helt uppslukad av ett ämne och väldigt bra på det.

Punkt.

Och, ja, jag anser det postitivt, om det är på riktigt, d.v.s. och ämnet inte är helt komochhjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

någon som är helt uppslukad av ett ämne och väldigt bra på det. kanske lite udda

Nachac:

anser det postitivt, om det är på riktigt

Hörde en definition från något uppslagsverk som var ganska bra.
Den gick ut på att en nörd var någon som var så inne i just sitt ämne att det gjorde personen lite socialt handikappad. [smile]
Och sådana finns det ju definitivt! Riktiga datornördar kan ju inte prata om så mycket mer än datorer och det som händer i spelens värld. Finns många exempel.

Det där tycker jag är en riktig och klassisk nörd. Men idag är ju begreppet så mycket bredare tyvärr. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

En nörd dör ensam.

Man kan bli ihop med en nördinna[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag inte läst en rad mer det ursprungsinlägget. Men är nörd är enligt mig följande:

En person som har lite snöat in på ett ämne. En kille som lirar fotboll 24/7 är en fotbollsnörd. En tjej som pillar mycket med datorer är en datanörd, och så vidare. Detta är iaf vad det betyder i min bekantskapskrets.

Sedan kan jag iofs tänka mig att folk i allmänhet använder det som ett skällsord och tror att en nörd är en asocial person som inte festar eller något i den stilen.


   
SvaraCitera

Angelize:

En nörd dör ensam.

Tack för uppmuntringen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

för mig är det någon som är helt uppslukad av ett ämne och väldigt bra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Tack för uppmuntringen!

Ni har rätt, det sista stämmer kanske inte. [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en autistisk tönt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

En nörd är väl någon som har ett väldigt intresse för något helt enkelt, och som kan en hel del random kuriosa om ämnet.
Ej att förväxla med tönt som inte behöver ha några kunskaper om något alls.

Håller med.
Av min erfarenhet så har jag märkt att "nördar" är alltid roligare än normalare människor, hur många vanliga människor har intressanta hobbies liksom?
Töntar är bara tråkiga.

Är själv nörd antar jag, men jag är verkligen inte insnöad bara för det [no-no]


   
SvaraCitera