Aviseringar
Rensa alla

nötallergirker går inte på bio?


Ämnesstartare

är det sant!!!?
tänk om någon äter massor nötter inne på bion o du andas in partiklarna va gör man då

eller clementiner o sånt...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

om ni går på bio o så ställer ni er upp o säger "hallå alla! jag e allergisk mot nötter så ni måste gå här i från om ni äter" eller va gör ni


   
SvaraCitera

min kompis är men hon går på bio?

däremot beställde hon mat från nåt thaihak och sa "jag är jätteallergisk mot nötter, jag vill inte ha det". efter några tuggor på tåget (tur att hon höll på med annat så hon åt segare än vanligt) så börjar hon må illa osv. de hade haft i nån jävla jordnötsolja?!?! idioter. mvh OT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

min kompis är men hon går på bio?däremot beställde hon mat från nåt thaihak och sa "jag är jätteallergisk mot nötter, jag vill inte ha det". efter några tuggor på tåget (tur att hon höll på med annat så hon åt segare än vanligt) så börjar hon må illa osv. de hade haft i nån jävla jordnötsolja?!?! idioter. mvh OT

ok men jag tänkte på de som har allergi mot partiklarna i luften som knappt kan gå in i en affär!!

oj.. vad dumt fattar dom inte att det också är nötter :S har hänt för min kompis också fast med kakor som hon köpte o personalen sa "nej det är inga nötter i" fast det var det


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

ok men jag tänkte på de som har allergi mot partiklarna i luften som knappt kan gå in i en affär!!

då måste man nog få medicin för det, för då kan man dö precis överallt (på bussen, i hissen etc etc). har en klasskompis som är allergisk mot typ allt hela året, pollen, banan osv. skitskumt men hon måste ta jättedyr medicin hela tiden.

Hjärtlös:

oj.. vad dumt fattar dom inte att det också är nötter :S har hänt för min kompis också fast med kakor som hon köpte o personalen sa "nej det är inga nötter i" fast det var det

ja det är fan helt stört jävla galet, folk kan ju DÖ av det. inte som att det är om man är vegetarian eller pga någon religion, då dör man inte direkt lixom. sånt borde verkligen inspekteras och alla borde ha innehållsförteckning så man kan kolla i det.


   
SvaraCitera

honolulu:

för då kan man dö precis överallt (

hahahah eller ja... typ få allergiska reaktioner osv. KANSKE dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

då måste man nog få medicin för det, för då kan man dö precis överallt (på bussen, i hissen etc etc). har en klasskompis som är allergisk mot typ allt hela året, pollen, banan osv. skitskumt men hon måste ta jättedyr medicin hela tiden.

olyckligt om hon skulle glömma att ta sin medicin [sad]

honolulu:

ja det är fan helt stört jävla galet, folk kan ju DÖ av det. inte som att det är om man är vegetarian eller pga någon religion, då dör man inte direkt lixom. sånt borde verkligen inspekteras och alla borde ha innehållsförteckning så man kan kolla i det.

aa jag tror det finns lagar om det att innehållsförteckningar måste finnas och det måste stå om det finns spår av nötter eller kan finnas
riktigt klantigt om man har innehållsförteckningar och ändå inte läser dom..


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

olyckligt om hon skulle glömma att ta sin medicin

tror inte hon tar den varje dag, det är typ en spruta och några tabletter några gånger per år eller hur det nu var.. så det är ju tur iaf. annars får man göra som man gör med ppiller heh, alarm på mobilen.

Hjärtlös:

aa jag tror det finns lagar om det att innehållsförteckningar måste finnas och det måste stå om det finns spår av nötter eller kan finnas
riktigt klantigt om man har innehållsförteckningar och ändå inte läser dom..

jo det är klart, men tänker på mcd så kan man lixom skriva ut ett papper direkt i kassan om folk frågar om innehåll i olika saker. det ska inte jag behöva hålla koll på som kassör men det ska finnas om nån frågar. men säger man till måste dem ju va noga kan man tycka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

tror inte hon tar den varje dag, det är typ en spruta och några tabletter några gånger per år eller hur det nu var.. så det är ju tur iaf. annars får man göra som man gör med ppiller heh, alarm på mobilen.

jaha ah då får hon väl påminnelser av sjukhuset då eller vart hon nu går
mm men brukar missa mina alarm eller ba stänga av ibland om jag är upptagen o det ringer. så dt kanske inte är en helt säker lösnig om man inte är 100% uppmärksam

honolulu:

jo det är klart, men tänker på mcd så kan man lixom skriva ut ett papper direkt i kassan om folk frågar om innehåll i olika saker. det ska inte jag behöva hålla koll på som kassör men det ska finnas om nån frågar. men säger man till måste dem ju va noga kan man tycka.

aa det är bra att dom har så tkr jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör de. Försöker komma på om jag ätit Schweizernöt när en megaallergisk polare var med. Han kan inte vistas i samma rum som nötter.
Jag brukar tänka mer på nötallergiker på tåg/buss än bio ;P


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

mm men brukar missa mina alarm eller ba stänga av ibland om jag är upptagen o det ringer. så dt kanske inte är en helt säker lösnig om man inte är 100% uppmärksam

mm de är inge bra om man har en dödlig allergi mot allting omkring en!!! inte för ppiller heller, för den delen. man får ha två eller tre larm med 15 min emellan lr snooza lr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Det gör de. Försöker komma på om jag ätit Schweizernöt när en megaallergisk polare var med. Han kan inte vistas i samma rum som nötter. Jag brukar tänka mer på nötallergiker på tåg/buss än bio ;P

hmm kan han gå på bio då?
aa just det.. de måste kunna färdas utan att dö också :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

man får ha två eller tre larm med 15 min emellan lr snooza lr nåt

smart man kan även be andra som man umgås med att ställa alarm [cool]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

smart man kan även be andra som man umgås med att ställa alarm

hahaha fan heller! tänker inte hålla koll på mina vänner när de är fulla, ledsna, cp, när de ska ligga och med vem OCH när de ska ta sina ppiller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

hahaha fan heller! tänker inte hålla koll på mina vänner när de är fulla, ledsna, cp OCH när de ska ta sina ppiller

hahaha jag har hjälpt mina vänner med det ibland [blush]


   
SvaraCitera