Aviseringar
Rensa alla

nog för att det finns jävligt mycket idioter som är kommunpolitiker


Ämnesstartare

Sheriffen:


Om du missat dessa gamla godingar.

alltså, jag motsätter mig inte att det finns rasistiska idioter inom alla partier, men det är ändå en viss skillnad på att vara rasist och på att säga att man ska skjuta invandrare (och nej jag menar inte att det är okej att vara rasist)


   
SvaraCitera

Blivande_japan: alltså, jag motsätter mig inte att det finns rasistiska idioter inom alla partier, men det är ändå en viss skillnad på att vara rasist och på att säga att man ska skjuta invandrare (och nej jag menar inte att det är okej att vara rasist)

Tror knappast han hade ett vapen ens hemma, så jag ser det inte så allvarligt. Kunde varit mycket värre enligt mig.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Såna kommentarer ja. Det är pinsamt att en kommunalpolitiker är så korkad att han skriver det öppet på sin Facebook. Det är pinsamt.

men att dina meningsfränder hyser dylika åsikter är inte ett problem i sig, bara när de publicerar dem öppet?


   
SvaraCitera

Detta sker naturligtvis i andra partier. Det är bara det att media är väldigt duktiga med att dölja dessa händelser. Så fort det däremot handlar om en Sverigedemokrat så hamnar nyheten på förstasidorna. 

Kan bara ta ett snabbt exempel från tidigare i år när en miljöpartistisk kommunpolitiker dömdes för sexköp. En tidning skrev om händelse men mörkade vem personen var och, inte helt förvånande, partitillhörigheten. Hade det varit en Sverigedemokrat hade det hamnat på förstasidorna. "SD-topp dömd för sexköp". Namn hade troligtvis också publicerat.

Men sker det i andra partier, då är det tyst.

http://avpixlat.info/2014/03/21/miljopartist-domd-for-sexkop-media-morkar/
(Och nej, det finns som sagt ingen annan källa förutom GP då, som var den enda som valde att skriva om saken, där doldes dock partitillhörigheten och namnet)
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2317390-politiker-avgar-efter-sexkop

Jämför exempelvis med denna nyhet som SR, alltså public service, valde att publicera om en Sverigedemokrat som gick och handlade när han var sjukskriven från kommunfullmäktige:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5890963


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Tror knappast han hade ett vapen ens hemma, så jag ser det inte så allvarligt. Kunde varit mycket värre enligt mig.

"d är ok att skriva att man ska döda folk med ngt  om man inte äger d dära ngt"

hör du inte själv hur korkat resonemanget låter?

N.W:
Detta sker naturligtvis i andra partier. Det är bara det att media är väldigt duktiga med att dölja dessa händelser. Så fort det däremot handlar om en Sverigedemokrat så hamnar nyheten på förstasidorna. 

jag menar inte att det inte finns idioter i alla partier, kan tänka mig att det finns sexköpare, skattefifflare etc i alla riksdagspartier både på kommunnivå, och kanske riksdagsnivå, dock lyckas sd-politiker av "någon konstig anledning" stå för de mest korkade sakerna. typ skriva att de ska döda "svartingar" eller springa omkring med järnrör i stan 


   
SvaraCitera

Blivande_japan: jag menar inte att det inte finns idioter i alla partier, kan tänka mig att det finns sexköpare, skattefifflare etc i alla riksdagspartier både på kommunnivå, och kanske riksdagsnivå, dock lyckas sd-politiker av "någon konstig anledning" stå för de mest korkade sakerna. typ skriva att de ska döda "svartingar" eller springa omkring med järnrör i stan

Jo, det kanske du har rätt i. Tror säkert att det finns en liten överrepresentation inom SD vad det gäller "idioter", men knappast så stor som media vill få det till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Jo, det kanske du har rätt i. Tror säkert att det finns en liten överrepresentation inom SD vad det gäller "idioter", men knappast så stor som media vill få det till. 

och vad tror du denna överrepresentation beror på?
kan va intressant att höra från en sd:are tänker jag


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

"skämt" jo men säkert


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

och vad tror du denna överrepresentation beror på?
kan va intressant att höra från en sd:are tänker jag

Det beror helt och hållet på att SD har svårt att locka företrädare, vilket i sin tur beror på den polarisering och den hotbild som finns mot SD-företrädare. SD har otroligt svårt att locka kandidater och då är det inte konstigt att en idiot här och var lyckas få en plats. I vissa kommuner är det tex så svårt att locka kandidater att du i princip hade kunnat flytta dit, ringa SD och sedan stå högst upp på deras lista.

Det viktigaste är dock att partiet så fort man upptäcker att någon inte delar partiets värderingar, utesluter och tar avstånd från personen, vilket man nästan alltid gör. Det brukar dock inte heller få så stort utrymme i media. Så småningom kommer dock idioterna i princip helt försvinna från partiet i takt med att partiet växer, polariseringen minskar och fler kan tänka sig att kandidera. Tills dess får man som SD-sympatisör räkna med några stollar här och var och bara hålla tummarna för att de försvinner i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Det beror helt och hållet på att SD har svårt att locka företrädare, vilket i sin tur beror på den polarisering och den hotbild som finns mot SD-företrädare. SD har otroligt svårt att locka kandidater och då är det inte konstigt att en idiot här och var lyckas få en plats. I vissa kommuner är det tex så svårt att locka kandidater att du i princip hade kunnat flytta dit, ringa SD och sedan stå högst upp på deras lista. 

dvs du tror inte att det beror på väljarkåren?


   
SvaraCitera

player one: men att dina meningsfränder hyser dylika åsikter är inte ett problem i sig, bara när de publicerar dem öppet?

Jag tror inte han vill gå runt och skjuta invandrare. Jag har skriver saker här på UM som jag inte menar fullt ut, speciellt kontot jag hade för några år sedan. På internet överdriver man.

Blivande_japan: "d är ok att skriva att man ska döda folk med ngt om man inte äger d dära ngt"

hör du inte själv hur korkat resonemanget låter?

Jo jag hör faktiskt hur dumt det låter Blink

Min poäng är, jag tror inte han ville skjuta ihjäl invandrare.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

dvs du tror inte att det beror på väljarkåren?

La till lite på mitt förra svar, och nej jag vet att det inte beror på väljarkåren. Av egen erfarenhet så skulle jag säga att den generella SD-väljare är mer intelligent än den generella lokala SD-företrädaren. Det krävs nog ofta en liten skruv lös för att kandidera för SD lokalt med tanke på alla hot som förekommer från vänsterhåll. Det betyder dock inte att företrädarna är rasistiska, de är bara inte de skarpaste knivarna i lådan, om man säger så.

Sedan är det naturligtvis så att personer med rasistiska åsikter som vill få makt kan lockas till SD. Jag menar SD vill åtminstone minska invandringen, vilket troligtvis iallafall är en början för personen med de rasistiska åsikterna. Har man rasistiska åsikter och vill få en plats i kommunfullmäktige så försöker man sig knappast på ett invandrarvänligt parti där det är svårt att få plats, vilket de andra partierna är.


   
SvaraCitera

Facebook framstår som ett naturfenomen, ett system för att sålla ut inkompetenta förtroendetillsatta.

Uttalandet i sig är ointressant. Vem drar inte så grova skämt emellanåt.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Jag tror inte han vill gå runt och skjuta invandrare. Jag har skriver saker här på UM som jag inte menar fullt ut, speciellt kontot jag hade för några år sedan. På internet överdriver man.

så du anser inte att tonen och budskapet är det minsta problematiskt?


   
SvaraCitera

player one:

så du anser inte att tonen och budskapet är det minsta problematiskt?

Låt mig få svara. Tonen och budskapet är väldigt problematiskt. Han bör uteslutas omedelbart. Dessutom, med all respekt till Sheriffen, så är Sheriffen inte direkt den generella Sverigedemokraten. Han är lite mer radikal än så.


   
SvaraCitera