Aviseringar
Rensa alla

NOJJAR


Ämnesstartare

Dexin:

Har aldrig hart talas om att man gör en undersökning hos gyn för att fastslå eventuell urinvägsinfektion

hade tidigare njurinfektion, så då vill de kolla att det är endast det och inget annat denna gång också.

Dexin:

De flesta cystor är ju ofarliga och spricker av sig självt..

wtf??

vet inget om cystor[shake][shake][shake]


   
SvaraCitera

isola:

hade tidigare njurinfektion, så då vill de kolla att det är endast det och inget annat denna gång också.

Jaa men då är det ju en helt annan sak! Men be om en kvinnlig gynekolog, eller gör som jag, prata med din barnmorska. Om du inte har en så ring en och be om en tid.. Mycket trevligare än ungdomsmottagningen eller en random gubbe på 50 bast. Barnmorskan får man ju lära känna.

isola:

vet inget om cystor[shake][shake][shake]

Försöker googla men hittar ingen vettig information. Men t.ex min mamma hade jämt cystor på äggstockarna som gick över efter hand. Jag vet inte om det är ärftligt, men både jag & min syrra har upplevt det! Så fråga din mamma om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dexin:

Så fråga din mamma om det.

isola:

Ingen kontakt med henne

Dexin:

både jag & min syrra har upplevt det!

Symptom plz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dexin:

Barnmorskan får man ju lära känna.

men vill ju inte vänta, vill bli undersökt och behandlad nu på en gång[cry][cry]


   
SvaraCitera

Borde kanske tillägga att dessa cystor jag pratar om sitter på äggstockarna.

"Hur känns cystor på äggstockarna?

Vattenfyllda cystor som mäter upp till 2-3 centimeter i diameter är normalt förekommande och ger i regel inte alls några besvär. Men blir de mycket stora, kan de ge sig till känna genom smärtor, ömhet vid samlag eller oregelbundna blödningar."

Länk: http://www.netdoktor.se/kvinnlig-halsa/?_PageId=527


   
SvaraCitera

isola:

men vill ju inte vänta, vill bli undersökt och behandlad nu på en gång[cry][cry]

Men ring och fråga om det inte finns en kvinnlig gynekolog. De kan ju inte utsätta dig i en obehaglig situation med tvång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dexin:

Men ring och fråga om det inte finns en kvinnlig gynekolog. De kan ju inte utsätta dig i en obehaglig situation med tvång.

fast hellre blir jag ju undersökt av en manlig gyn. än inte alls


   
SvaraCitera

isola:

fast hellre blir jag ju undersökt av en manlig gyn. än inte alls

Ja, jag menar bara att det kanske finns alternativ [smile] Men se till att få det ur världen, inte kul att gå runt och ha ont osv. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dexin:

Men se till att få det ur världen, inte kul att gå runt och ha ont osv.

Nej verkligen inte[n]
Har skjutit upp det ett tag, men det är korkat och jag ska ta tag i detta nu.
Hämtar telefonen och ringer vårdcentralen, de borde ha öppnat.

Tack för hjälpen[love]


   
SvaraCitera

isola:

Tack för hjälpen[love]

[love] Lycka till nu! Så fort du får behandling så kommer det kännas mycket bättre, oavsett vad det är! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nifelheim:

Stackars liten.

mm e rätt jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mm e rätt jobbigt

Förstår det Ella. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nifelheim:

Förstår det Ella.

bra det Simon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

bra det Simon

Que?


   
SvaraCitera