Aviseringar
Rensa alla

noppa ögonbryn


Ämnesstartare

Nu har jag låtit mina ögonbryn växa ut igen (ser ut som när jag gick i åttan med raka och tråkiga [cry]) eftersom de var ganska så ojämna. Nu vill jag noppa dem.. Men jag vet inte var! :< vågar inte gå till nån blatte/arab/whatever med risk för att få såna:

Image
(nej jag känner inte bruden, så jag kan inte hälsa något från dig sming alternativt fixa nummer till dig isak [wink])

Jag vill ha tjocka, fina, jämna och jag vågar inte fixa dem själv. Hur gör ni? Vet ni någon duktig i Stockholm?

Visa gärna bilder för idéer också!


   
Citera

honolulu:

Jag vill ha tjocka, fina, jämna och jag vågar inte fixa dem själv.

har dom ingen form alls nu när allt hår har växt ut? [crazy] man brukar ju annars se en slags form iallafall
eftersom du vill ha tjocka ögonbryn skulle jag nog tipsa dig om att bara plocka bort stråna som är utanför formen (som finns där nånstans!) och bara under ögonbrynet. backa och se hur det ser ut emellanåt, stå inte nära spegeln hela tiden [party]


   
SvaraCitera

värst va tjejer ska hålla på.
gör det ej om du inte ser ut såhär


   
SvaraCitera

haha trodde du ville ha hennes ögonbryn jag ba noooo

nu ska jag läsa vidare


   
SvaraCitera

kicks noppar väll.. gå någonstans iaf, så får du en bra grundform och sedan kan du bara noppa det som ploppar fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

eftersom du vill ha tjocka ögonbryn skulle jag nog tipsa dig om att bara plocka bort stråna som är utanför formen (som finns där nånstans!) och bara under ögonbrynet. backa och se hur det ser ut emellanåt, stå inte nära spegeln hela tiden [party]

Jo, alltså, det var ju det jag hade gjort innan. Det ena blev snyggt men det andra gick aldrig att få likadant. Jag vågar inte försöka igen :< funderat på ögonbrynskiten med mallar från kicks (eller nåt) men det verkar skitkrångligt.

Les voleurs:

gör det ej om du inte ser ut såhär

[bigsmile] nej - thank god. men mina är jävligt tråkiga, bara ett rakt streck lixom.

Lounge fact:

haha trodde du ville ha hennes ögonbryn jag ba noooo

nu ska jag läsa vidare

lol, noway.

welcam. ska nog ändra trådens namn till "tjejer, hur ser ni ut?" så kanske man får några bilder!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

kicks noppar väll.. gå någonstans iaf, så får du en bra grundform och sedan kan du bara noppa det som ploppar fram

dat's wat ive been thinkin lix. men jag vet inga bra ställen i sthlm :< eller ja kicks, aldrig hört talas om att de gör där? vågar man ens göra det där [crazy]


   
SvaraCitera

honolulu:

Det ena blev snyggt men det andra gick aldrig att få likadant.

så är det för mig med, plus ena ögonbrynet är jättefint med täta strån och så medan det andra är glesare och inte alls lika fint [sad]

honolulu:

funderat på ögonbrynskiten med mallar från kicks (eller nåt) men det verkar skitkrångligt.

vad är det : o (ska googla)


   
SvaraCitera

Fråga en kompis om hon kan noppa dig.
Fyll i med en ögonbrynspenna först, så är det enkelt att få det hur du vill ha det. [smile]


   
SvaraCitera

honolulu:

dat's wat ive been thinkin lix. men jag vet inga bra ställen i sthlm :< eller ja kicks, aldrig hört talas om att de gör där? vågar man ens göra det där [crazy]

jooo de gör där vad jag vet. kanske inte på alla ställen. och googlade och fick fram åhlens (city antagligen) + make up store. men alla som jobbar på kicks är ju utbildade make up artister (vad jag vet iaf) så d borde ju inte vara helt ute och cykla i ögonbrynsnoppningsjungeln


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så är det för mig med, plus ena ögonbrynet är jättefint med täta strån och så medan det andra är glesare och inte alls lika fint [sad]

Yep :< kollade nu även, det ena är skitsnyggt och man kan föreställa sig en forum utifrån det, men det andra har typ ett jack precis där "kanten" ska vara, du vet det som gör formen som en båge kind of. Helt cp, kommer nog behöva fylla med penna ett litet streck där varje gång hah.

SlitMinSjälITrasor:

Fråga en kompis om hon kan noppa dig.
Fyll i med en ögonbrynspenna först, så är det enkelt att få det hur du vill ha det. [smile]

Jo, det har jag också funderat på. Men alltså.. Jag är så sjukt rädd för att det ska bli fel, eller fult. Dessutom har jag mörka ögonbryn... Kanske får fylla med vit penna :PpP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jooo de gör där vad jag vet. kanske inte på alla ställen. och googlade och fick fram åhlens (city antagligen) + make up store. men alla som jobbar på kicks är ju utbildade make up artister (vad jag vet iaf) så d borde ju inte vara helt ute och cykla i ögonbrynsnoppningsjungeln

Hmmmmmmmmm.. *funderar länge* Jadu! ÅÅH [mad] </damp>
Haha, tack för tipset iaf, antagligen värt att kolla upp. Hur gör du dina ögonbryn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vad är det : o (ska googla)

Detta!
Image​​länk


   
SvaraCitera

honolulu:

Detta!

aha, men finns det bara en form att följa? man kanske inte alls passar i den ju :C


   
SvaraCitera

honolulu:

nej - thank god. men mina är jävligt tråkiga, bara ett rakt streck lixom.

"Hans och Pelle sitter på en bänk under skolrasten.
Jag träffade en jättetrevlig tjej igår! brast Hans ut.
Gjorde du? Va trevligt! Fick du hennes nummer då? sa Pelle skämtsamt.
Ja, och hon var snygg o så, men hennes ögonbryn! Tråkiga, bara ett streck liksom! sa Hans.
Nej usch!! brast Pelle ut.
Finns inget värre än tjejer med tråkiga ögonbryn!"


   
SvaraCitera