Aviseringar
Rensa alla

Noppa ögonbrynen?


Ämnesstartare

Hej!
Jag fyller snart 14 år och har nu börjat fundera på att noppa ögonbrynen nu under sommarlovet. Mina ögonbryn är riktigt buskiga. Och nu när jag börjar åttan vill jag helst inte förtsätta se ut som en grottmänniska. [no-no]
Grejen är den att jag undrar hur jag ska fråga min mamma? Hur ska jag ta upp ämnet?
Jag menar, bara jag tar bort ett hårstrå ser man ju skillnad så jag vill ju helst fråga henne innan o få ett "okej" som svar. Hur gjorde ni när ni fråga er mamma?
Har ju inte heller världens bästa relation med min mamma så det är ju lite svårt att ta upp ämnen som sådana här som handlar om utseende. [sad]
Min mamma är inte någon som är emot smink o sådant. Utan hon är snarare för men kanske hon inte vill att hennes lilla flicka växer upp? Hjälp mig! [confused


   
Citera
Ämnesetiketter

de e ba o kör


   
SvaraCitera

Ansa bara lite. Gör ingen smal ful extrem variant.
Sedan nästa gång kan du ta lite till och efter det ytterligare lite.
Chocka henne inte.


   
SvaraCitera

Randroid:


   
SvaraCitera

raka inte bort dom bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som du vill, det är ditt beslut, ditt ansikte. Dina strån. Ett tips är att inte plocka för mycket bara. Ta lite åt gången. Och det gör jätteont första gången.. Om man drar segt, man ska dra fort och bestämt. [smile]


   
SvaraCitera

Tycker egentligen inte du behöver be om lov för en sån grej, men om du känner att du verkligen vill är det bara att fråga henne vad hon tycker om idéen, förklara varför du vill göra det och kanske be om tips för hur du ska gå tillväga.

Det viktigaste är att du går försiktigt fram och bara ansar. Akta dig för att göra ögonbrynen för tunna, ta bort för mycket på längden eller plocka på ögonbrynens ovansida.

Googla how to pluck your eyebrows!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar, då kör jag väl bara! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Ronya:

Tack för alla svar, då kör jag väl bara!

Vill ha före- & efterbild!!!


   
SvaraCitera
höna

DITT LIV - DINA ÖGONBRYN


   
SvaraCitera

höna:

DITT LIV - DINA ÖGONBRYN

väshta valslogan!!![crazy]


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

väshta valslogan!!!

mmm tänkte lite så[blush]


   
SvaraCitera

Tror inte att hon ser skillnad på ett hårstrå direkt.
Min välmenande men extremt (inom det området åtminstone) inkompetenta kompis noppade mina när vi gick i femman. I princip allt noppade hon bort. Senare på kvällen cyklade vi iväg på någon grej och alla kom fram och trodde att jag blivit misshandlad pga alldeles svullet och rött. [sad]


   
SvaraCitera