Aviseringar
Rensa alla

Nordiska språk


Ämnesstartare

Hejsan! Vad är fördelen med att kunna andra nordiska språk? Motivera och resonera djupt


   
Citera
Ämnesstartare

fruktansvärt bra 


   
SvaraCitera

man kan ta del av deras populärkultur. t ex karpe diem eller danska paradise hotel


   
SvaraCitera
time
 time

Djupare förståelse för det egna språket, om man har ett nordiskt språk som modersmål. 


   
SvaraCitera

Man kan söka fler jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar att lära mig danska. Varför är det bra att kunna det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många i de nordiska länderna kan engelska det känns meningslöst att kunna deras språk. Jag kanske har fel men vad tycker ni?


   
SvaraCitera

Delta i knivslagsmål i Östra Finland


   
SvaraCitera

Aronssonjudas: Funderar att lära mig danska. Varför är det bra att kunna det?

Jag vill också lära mig danska faktiskt. Verkar inte så lätt att hitta en sådan utbildning dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97:
Delta i knivslagsmål i Östra Finland

Hahah vad i hela fridem läste jag nyss? Hahahaha 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aronssonjudas:
Funderar att lära mig danska. Varför är det bra att kunna det?

då kan man fatta  vad dom säger, kunde knappt beställa en korv när jag var där förra gången


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

då kan man fatta  vad dom säger, kunde knappt beställa en korv när jag var där förra gången

Kunde dem inte engelska? 😮


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Jag vill också lära mig danska faktiskt. Verkar inte så lätt att hitta en sådan utbildning dock.

om du inte är alltför arbetsskygg kan du ju jobba i danmark, snabbaste sättet att lära sig ett språk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aronssonjudas:

Kunde dem inte engelska? 😮

nä tydligen inte 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Djupare förståelse för det egna språket, om man har ett nordiskt språk som modersmål.

Bästa svaret. 

ONT: Håller på att lära mig klassisk fornsvenska pga. intresse för svenska språket och nordisk kultur. 1200-1300-tal ca. 
Har inte kommit så långt dock. 


   
SvaraCitera