Aviseringar
Rensa alla

Norge:Afrikansk man har erkänt fyra våldtäkter i Oslo.


Ämnesstartare

Nytt våldtäktsfall har kommit upp från Oslo och inte helt oväntat är det spännande nynorskar som visar sig från sin bästa sida. för ett tag sedan kom ju en rapport om hur trevliga nynorskar visat sin tacksamhet mot det norska folket genom att ha stått för samtliga överfallsvåldtäkter huvudstaden haft under sju år. http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/. Nu klaras åter ett fall upp.

Jag har översatt artikeln från Babylon translation för att få den översatt till svenska.
Artikeln blev dock i ett sådant dåligt skick att jag rekommenderar alla att läsa den direkt från den norska källan Verdens gang

En 27 år gammal afrikansk man har sedan länge erkänt straffskyld för våldtäkt av fyra kvinnor i Oslo, Norge, skriver tidningen aften.

Voldtektene kom att passera mellan oktober 2007 och februari 2008. Flera av kvinnor har fått mentala störningar efter overfallsvoldtekten och en av dem är mycket allvarligt.

Alla offer är tagits i beslag och slagit, och två av dem var drapstruet, enligt död.

Enligt 27-åringens försvarare, Maria Bergram Aas, är mannen utgjutet över det han har gjort. Han hoppas att ett tillfälle att kunna vara förlåten, säger forsvarsadvokaten i kväll.

Det var DNA slutsatser som gjorde att polisen kopplade man till voldtektene.

Undra hur många liknande artiklar vi hade kunnat ha om media utgett etnicitet och bakrund.

Nå, kommentarer?


   
Citera
Ämnesstartare

jag är så trött på alla rasisttrådar här inne. Kan ni inte nöja er med att hålla till på nordisk.nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jag är så trött på alla rasisttrådar här inne. Kan ni inte nöja er med att hålla till på nordisk.nu?

Vad gör tråden till en rasisttråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vad gör tråden till en rasisttråd?

läste inte men antar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemskt att läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskyr våldtäktsmän oavsett etnisk bakgrund. Grunden ligger på skärpta straff. Respektive livstidsutvisning om du inte har svenska förfäder om du begår ett tillräckligt högt brott på brott-skalan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

läste inte men antar det

Man påpekar en sak om invandrare, eller som i detta fallet utom europeer. och man beskylls direkt för rasism.

Säger verkligen en hel del hur folk ser på rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är ju rasist. eller tycker du inte det själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

du är ju rasist. eller tycker du inte det själv?

Politiskt korrekta gör reklam för sig som alltid [smile]

Du kan ju börja förklara varför jag är rasist och varför detta är en rasisttråd, sedan får vi se hur det blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om det är sant det ni alla sd:are här skriver, att afrikanska män kommer hit och våldtar och det ligger i deras natur, borde då inte dom som bor kvar i afrika också våldta en massa?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Kan ni inte nöja er med att hålla till på nordisk.nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Men om det är sant det ni alla sd:are här skriver, att afrikanska män kommer hit och våldtar och det ligger i deras natur, borde då inte dom som bor kvar i afrika också våldta en massa?[shake]

Är du en idiot på något vis, om jag får fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Är du en idiot på något vis, om jag får fråga?

Finns ju dom som har sagt det, men mamma har sagt att man då skall säga till dom att "den som sa det, den var det" så det gör dom till idioten[cool]


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Respektive livstidsutvisning om du inte har svenska förfäder om du begår ett tillräckligt högt brott på brott-skalan.

Varför begränsa straffet på det sättet? Nu är ju jag ett stort fan av återintegration, men lagen ska vara lika för alla. Samma brott, samma straff. Alltid.


   
SvaraCitera

Sming:

Nå, kommentarer?

vad är det för kommentarer du vill ha? oj vad hemskt? oj vi måste stoppa våldtäkterna? oj stoppa afrikanerna?


   
SvaraCitera