Aviseringar
Rensa alla

Norge, Danmark, England, Finland har alla insett det - när är det Sveriges tur?


Ämnesstartare

I Finland har både socialdemokrater och moderater fört en låg och ansvarsfull invandringspolitik sedan Europa började ta emot flyktingar. I Danmark har högersidan och även till viss del vänstersidan fört en låg invandringspolitik de senaste tio åren. I Danmark har nu deras motsvarighet till SD över 20% i olika opinionsmätningar. I England förespråkar numera både socialdemokrater och moderater för minskad invandring och i vissa fall även ett totalstopp för invandringen. I valet i Norge röstades Norges motsvarighet till SD in i en regering och norrmännen kan framöver förvänta sig en radikal minskning av invandringen.

I både Norge, Danmark, England och Finland har man nu insett att en allt för stor invandring leder till allt för stora kostnader och allt för stora sociala problem.

Kort och enkel diskussionsfråga:

När är det Sveriges tur att inse att en allt för stor invandring enbart skapar problem i samhället? Kommer det någonsin vara Sveriges tur?


   
Citera
Ämnesstartare

Tänker inte diskutera baserat på ledande frågor osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Tänker inte diskutera baserat på ledande frågor osv.

Man kan ju säga emot de ledande frågorna och istället hävda att de inte stämmer, men visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Man kan ju säga emot de ledande frågorna och istället hävda att de inte stämmer, men visst.

Nä, sverigedemokrater har gått från "är invandringen för hög" till "något måste göras och alla är blinda som inte ser det", paranoidt sektbeteende från en osäker liten grupp som vill hävda sig genom att konstant "ha rätt" för att inte falla i bitar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: När är det Sveriges tur att inse att en allt för stor invandring enbart skapar problem i samhället? Kommer det någonsin vara Sveriges tur?

Sverige borde sköta invandringen bättre absolut. Det är dock inte så simpelt som "en alltför stor invandring enbart skapar problem i samhället".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte varför alla ska komma hit och man ska göra dom svenska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att om Hitler hade invaderat Sverige under WWII så hade Sverige tagit emot mindre invandrare idag. Danmark, Norge, Finland och England var alla inblandade i WWII på ett eller annat sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burgfitta:

Sverige borde sköta invandringen bättre absolut. Det är dock inte så simpelt som "en alltför stor invandring enbart skapar problem i samhället".

Hur sköter man invandringen "bättre"? Tror faktiskt det är så simpelt. Alla länder som haft en för stor invandring har fått liknande problem. Alla som fört en låg invandring har utmärkt sig i avsaknaden på sådana problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fcklucy:
Tror att om Hitler hade invaderat Sverige under WWII så hade Sverige tagit emot mindre invandrare idag. Danmark, Norge, Finland och England var alla inblandade i WWII på ett eller annat sätt.

En av de största konspirationsteorierna jag någonsin stött på på forumet. Du menar alltså att Danmark,  Norge, Finland och England har Hitler att tacka för deras framtida ansvarsfulla invandringspolitik? Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Hur sköter man invandringen "bättre"? Tror faktiskt det är så simpelt. Alla länder som haft en för stor invandring har fått liknande problem. Alla som fört en låg invandring har utmärkt sig i avsaknaden på sådana problem.

Man har nog insett det för länge sedan att sveriges invandringspolitik för med sig problem. Så nej, det är inte så simpelt som att "inse".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige behöver fler invånare, har du insett hur jävla stort område i norr som är helt obebott??? Jag är medveten om att folk i största del invandrar till redan tätbebyggda områden, och det skapar ju vissa problem såklart.. speciellt när en stor del utav dem inte väljer att "anpassa sig till det svenska samhället", d.v.s. Lära sig det svenska språket samt arbeta om dagarna..

Det är inte så jävla lätt skall jag säga, skulle vilja se dig anpassa dig till samhället de har i exempelvis Afghanistan om vi tvingas fly dit från krig här... 

Jo men jag har mött ganska många invandrare från bland annat Afghanistan, Irak & Syrien.. Mötte en jävligt trevlig snubbe från Irak på 42 bast för cirka ett år sedan på en svetsutbildning, han hade bott i Sverige i 2 år med sin familj.. Jag reagerade på att hans svenska var bättre än många andra helsvenskars inklusive min egen.. Dialekt hade han givetvis, men vem fan har inte det!?  Denna snubben hade arbetat som svetsare i sitt hemland i över 20 år.. Och det märktes gott och väl kan jag lova, för resultatet kunde tamigfan misstros vara från en robotsvets.. 

Inte så lätt för dem att anpassa sig och passa sig in i samhället då majoriteten arbetsgivare inom industrin och andra lågavlönade arbeten är rasistiska utav bara helvete.. Ser de nåt utländskt namn på CVt så slänger de det direkt, och ringer någon ambitiös invandrare upp arbetsgivaren slänger arbetsgivaren luren i örat på hen.. Förvirrad       

Skulle invandraren besöka arbetsgivaren i fråga skulle la invandraren bli mordhotad lr ngt.. Tardig 


   
SvaraCitera

fcklucy:
Tror att om Hitler hade invaderat Sverige under WWII så hade Sverige tagit emot mindre invandrare idag. Danmark, Norge, Finland och England var alla inblandade i WWII på ett eller annat sätt.

Heeelt fantastisk teori Party
orson_wells_Slow-Clap.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Sverige behöver fler invånare, har du insett hur jävla stort område i norr som är helt obebott??? Jag är medveten om att folk i största del invandrar till redan tätbebyggda områden, och det skapar ju vissa problem såklart.. speciellt när en stor del utav dem inte väljer att "anpassa sig till det svenska samhället", d.v.s. Lära sig det svenska språket samt arbeta om dagarna..

Problemen med invandringen, det som Norge, Danmark, England och Finland har insett, har ju inte att göra med plats. Rent fysiskt får det plats väldigt många invandrare i Sverige,  det som är problemet är de sociala problem och de stora kostnader som kommer när man tar emot för många invandrare på för få svenskar. Då skapas segregerade områden, invandrare kommer inte in i det svenska samhället, de sociala problemen blir katastrofala och kostnaderna blir skyhöga. Det har alltså ingenting med fysisk yta att göra.

Det är inte så jävla lätt skall jag säga, skulle vilja se dig anpassa dig till samhället de har i exempelvis Afghanistan om vi tvingas fly dit från krig här... Jo men jag har mött ganska många invandrare från bland annat Afghanistan, Irak & Syrien.. Mötte en jävligt trevlig snubbe från Irak på 42 bast för cirka ett år sedan på en svetsutbildning, han hade bott i Sverige i 2 år med sin familj.. Jag reagerade på att hans svenska var bättre än många andra helsvenskars inklusive min egen.. Dialekt hade han givetvis, men vem fan har inte det!?  Denna snubben hade arbetat som svetsare i sitt hemland i över 20 år.. Och det märktes gott och väl kan jag lova, för resultatet kunde tamigfan misstros vara från en robotsvets.

Precis, allt för få invandrare kommer in i det svenska samhället eftersom det är allt för svårt att just komma in i samhället. Det är precis därför vi ska satsa på att fler anpassar sig till samhället och att fler kommer in i det svenska samhället. Målet ska vara att alla invandrare som kommer till Sverige faktiskt blir svenskar. Att arbetsgivare i Sverige skulle vara rasister överlag tror jag däremot inte det minsta på. Vi har diskrimineringslagar som förbjuder arbetsgivare att inte anställa folk på grund av deras bakgrund. Hade så pass många dessutom varit rasister hade fler röstat på verkligt rasistiska partier som inte vill ha några invandrare alls i Sverige - vilket man inte gör. Vill man inte anställa invandrare tror jag att det finns andra anledningar än ren rasism.


   
SvaraCitera

Sveriges tur när du går till moskén 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl hitman:
Sveriges tur när du går till moskén 😉

Har faktiskt besökt moskéer ett flertal tillfällen, men fortfarande verkar det inte som att Sverige vaknat...


   
SvaraCitera