Aviseringar
Rensa alla

Normalt att få bättre kontakt med folk som är i samma ålder som en själv?


Ämnesstartare

Varje gång som jag har varit på sommarjobb eller liknande situationer där man kommer i kontakt med random folk så har jag märkt att det allra oftast är mycket lättare att känna sig "hemma" och få kontakt med de som är i ungefär samma ålder som jag själv - exempelvis så är det betydligt lättare för mig att få kontakt med folk som är typ 16-19 år jämfört med de som är typ 28 eller rentav i 40-årsåldern.
Vet inte hur jag ska beskriva det, men det känns på något sätt mer naturligt att umgås med de som är lika många år som jag själv, och det "klickar" bättre mellan oss utan att vi verkar tänka på det just då.
Känner ni igen det här?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja det är ju så. Spelar inte så stor roll för mig dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag har på senare år fått bättre kontakt med folk som är typ 10 år äldre..


   
SvaraCitera

ja d e normalt


   
SvaraCitera

De beror nog mer på de olika individernas personligheter. Men rent generellt JA eftersom man troligen har fler gemensamma intressen som musik, nöjen, klädstil osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar oftast komma bättre överens med äldre. Har aldrig känt mig helt hemma i min egen generation. Alltså, kommer ju såklart överens med folk i min ålder med, men brukar ha lättare för att komma överens med äldre. T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trivs med personer som är 60 + de har så mycket fina historier och erfarenhet att dela med sig. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Är bekväm med alla som är typ +/- 4-5 år från min. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för mig är det helt tvärt om :/ eller jag lyckas i alla fall bara känna mig bekväm bland äldre och yngre 


   
SvaraCitera

De som jag umgås med är +/- 2-5 år från min ålder. Och det är det bekväma för mig.
Jag känner bara en som är lika gammal som mig, och är en gammal klasskamrat sedan lekis. Vi har en knapp kontakt.


   
SvaraCitera

jag har märkt att jag relaterar och umgås lättare med 3-4 år yngre ppl, jag tror att jag mentalt är där de är... typ? tkr det är jobbigt


   
SvaraCitera