Aviseringar
Rensa alla

Norskt val imorgon!


Ämnesstartare

Tennsoldat:

Har faktiskt hört att norskar generellt sett vill ha svensk arbetskraft, då de ofta har högre arbetsmoral. Hur många invandrare på ens jobb här i Sverige har inte högre arbetsmoral än svenskar? Den ligger iaf på samma nivå. Vi kanske borde bannlysa dessa lata norrmän från Sverige?

Ut med polackerna!! Vi vill ej ha låglönetagare med högarbetsmoral i sverige!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Har faktiskt hört att norskar generellt sett vill ha svensk arbetskraft, då de ofta har högre arbetsmoral. Hur många invandrare på ens jobb här i Sverige har inte högre arbetsmoral än svenskar? Den ligger iaf på samma nivå. Vi kanske borde bannlysa dessa lata norrmän från Sverige?

Var smått ironisk i mitt inlägg. 


   
SvaraCitera

Burg:

Ut med polackerna!! Vi vill ej ha låglönetagare med högarbetsmoral i sverige!!! 

Okej, går med på att vi tar ut polackerna om vi även tar ut norskarna, resten får stanna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Okej, går med på att vi tar ut polackerna om vi även tar ut norskarna, resten får stanna.

Ja eftersom varje polack kostar sverige 4 miljoner. Säkert norrmänen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Ut med alla svenska arbetsinvandrare från norge!!

lr hur.


   
SvaraCitera
mynona

av opinionsundersökningarna att döma tycks det enda positiva med det norska valet vara att de får sin andra kvinnliga statsminister


   
SvaraCitera
sincan

mynona:
av opinionsundersökningarna att döma tycks det enda positiva med det norska valet vara att de får sin andra kvinnliga statsminister

Ja, se bara på margaret thatcher!


   
SvaraCitera
mynona

sincan:

Ja, se bara på margaret thatcher!

ja, det var lite min poäng. 

jag tror att jag någong gång sammanställde kvinnliga regeringschefer i historien och såg att de flesta av dem var konservativa högermänniskor. som om det vore för radikalt att vara kvinna och vänster samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Precis. Jävla Partysvensker alltså. Alla bara förstör Oslo!!! Värst folk1 allstå.

Skillnaden är ju bara att Norge, även till viss del Sverige, tjänar på europeiska invandrare.


   
SvaraCitera
mynona

OF 5: Erna Solberg blir ny statsminister. Vilket ju bra medför fördelar om man ska tro på feminister.

Jag är feminist och jag säger NÄ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag är feminist och jag säger NÄ

men du är klok du.


   
SvaraCitera
sincan

mynona:

ja, det var lite min poäng. 

jag tror att jag någong gång sammanställde kvinnliga regeringschefer i historien och såg att de flesta av dem var konservativa högermänniskor. som om det vore för radikalt att vara kvinna och vänster samtidigt

Eller för att de är typiska "karriärkvinnor" (egoistiska, gör allt för att ta sig uppåt etc) vilka inte återfinns i vänstern på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
av opinionsundersökningarna att döma tycks det enda positiva med det norska valet vara att de får sin andra kvinnliga statsminister

Det är mest kuriosa 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ja, det var lite min poäng. 

jag tror att jag någong gång sammanställde kvinnliga regeringschefer i historien och såg att de flesta av dem var konservativa högermänniskor. som om det vore för radikalt att vara kvinna och vänster samtidigt

deras trångsynta värderingar kanske gör dem envisa nog att fokusera på 1 enda mål och ta sig fram


   
SvaraCitera
mynona

sincan: Eller för att de är typiska "karriärkvinnor" (egoistiska, gör allt för att ta sig uppåt etc) vilka inte återfinns i vänstern på samma sätt.

Ja, se mitt svar till kukoxo. högerns ideologi som lägger allt ansvar på individen och ingnorerar generella systemfel kan paradoxalt nog gynna individen då den stärker självkänslan genom att få henne att tro att inga hinder finns

dazed: Det är mest kuriosa

Ja, det hade varit bättre om det varit en vänsterkvinna som sprängt den andra gränsen - det handlar ju lite om en historisk process: första gången är historisk, andra gången bekräftar reformen och gör att det inte förblir ett undantag, tredje gången har man nått ett stadium då man äntligen kan strunta i det hela

kukoxo: deras trångsynta värderingar kanske gör dem envisa nog att fokusera på 1 enda mål och ta sig fram

det är möjligt. högerns ideologi gör dem kanske samtidigt en tjänst genom att den ignorerar könsorättvisor och låtsas att de inte finns och lägger allt ansvar på individen, vilket gör att den enskilda högerkvinnan kan känna att inget hindrar henne från att fullfölja en politisk karriär. 


   
SvaraCitera