Aviseringar
Rensa alla

Nostalgi (samlingstråd?)


Ämnesstartare

Nyligen hittade (snarare grävde fram pga behov) jag min gamla ipod nano som jag inte använt på några år. Jag var helt övertygad om att den inte skulle funka (kasst batteri av att jag inte använt den) men till min stora förvåning gör den det, och batteriet håller som det ska dessutom.

Så nu sitter jag o lyssnar på låtar som jag glömt bort och inte lyssnat på på evigheter, som exempelvis Daughtry.

Både ipoden och den bortglömda musiken är det lite nostalgikänsla på.

Vad för något nostalgiskt har du grävt fram dom senaste dagarna/veckorna/nyligen?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Min ipod nano!

Fast alla låtar raderades eftersom jag var tvungen att formatera om den. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Min ipod nano!

Creepy sammanträffande är creepy[shake]

krasch:

Fast alla låtar raderades eftersom jag var tvungen att formatera om den

[chocked]Har inte kopplat in min till datorn än, nu vågar jag inte göra det bara för det[cry]

Itunes verkar ju vara känt för att ibland radera allt på ens ipod, även om man har ställt in att den inte ska synka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Creepy sammanträffande är creepy[shake]

Yääs

Storchen84:

[chocked]Har inte kopplat in min till datorn än, nu vågar jag inte göra det bara för det[cry]

Fast, jag var tvungen att formatera om min eftersom den tidigare varit inställd för mac-datorer... jag har numera en hp.
Det är nog ingen fara för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

eftersom den tidigare varit inställd för mac-datorer

[shake]Måste man formatera om då? Går det inte bara att ändra?

Fast vänta nu här... Det vanliga är ju att man går från PC till mac. Har du gjort tvärt om?[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

hittade ett gammal skolarbete som jag skämdes fruktansvärt mycket för efter att jag hade gjort det. länge vred jag mig i ångest varje gång jag råkade tänka på det. men nu när jag hittade det var det oerhört fint och gulligt! det var ju egentligen jag som var cool och alla andra som var puckon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh gamla skolarbeten[love]

etwas:

det var ju egentligen jag som var cool och alla andra som var puckon.

[y]


   
SvaraCitera

Lyssnar just nu på en 80-tals blandskiva jag fick av mamma i mellanstadiet. Den är bra och det är nostalgi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Går det inte bara att ändra?

Nope. 🙁

Storchen84:

Det vanliga är ju att man går från PC till mac. Har du gjort tvärt om?[bigsmile][love]

Haha, äh. Jag har en stationär mac också men den är så gammal att itunes inte går att uppdatera... och pc:n jag har köpte jag för att jag behövde en laptop.
Är fortfarande hemlig mac-lover.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

80-tals blandskiva

[surprised][love]

stereo total:

det är nostalgi

Agreed. Vad är det för skiva btw? Jag menar vad heter den? Är det en sån där absolute-skiva som man under många många år gjorde reklam för? Vilket i sin tur får mig att tänka på att jag inte sett en sån reklam på vad som känns som evigheter. Gör man fortfarande den där "absolute-serien" eller vad man ska kalla den?

krasch:

Är fortfarande hemlig mac-lover.

Haha jag har en på jobbet som säger att hemma har han inte ett datorskrivbord, han har ett altare. Och han surfar inte, han dyrkar. Så mycket älskar han mac.

Personligen kommer jag hålla på att det är handhavandefel varje gång jag hör någon som inte förstår hur dom kunde klara av windows... jag har inte haft dom problemen alla pratar om. Eller jo det har jag. När jag körde olagligt. Men det är ju självförvållat. Allt har varit frid och fröjd sen jag hade råd att börja med legit vista och 7.


   
SvaraCitera

Storchen84:

t för skiva btw? Jag menar vad heter den? Är det en sån där absolute-skiva som man under många många år gjorde reklam för? Vilket i sin tur får mig att tänka på att jag inte sett en sån reklam på vad som känns som evigheter. Gör man fortfarande den där "absolute-serien" eller vad man ska kalla den?

Den heter typ "relax". Men det är bara massa gamla synthhits på den. Skitskumt. Det är inte en absolute skiva. Hatar dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

det är bara massa gamla synthhits på den

[shake]Smaken är som baken[bigsmile]

stereo total:

Hatar dom

Haha jag kommer ihåg den första (och enda absolute-skivan jag har, har jag för mig) skivan jag tjatade till mig. Det var enbart för en enda låt. Kommer dock inte ihåg vilken.


   
SvaraCitera

Storchen84:

[shake]Smaken är som baken[bigsmile]

Vad kan vara bättre än 80tals synth?

Storchen84:

Haha jag kommer ihåg den första (och enda absolute-skivan jag har, har jag för mig) skivan jag tjatade till mig. Det var enbart för en enda låt. Kommer dock inte ihåg vilken.

Fint!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Vad kan vara bättre än 80tals synth?

Dr. Bombay, Eiffel 65 och Lou Bega!!!


   
SvaraCitera

Storchen84:

Dr. Bombay, Eiffel 65 och Lou Bega!!!

Pff. Noll smak alltså. hm hm.


   
SvaraCitera