Aviseringar
Rensa alla

Noveller


Ämnesstartare

Läste om "Huset Ushers undergång" idag. Så extremt bra är den. Älskar mystiken och skräckromantiken. Känslan man får när man läser hans verk.

Ni sjuka anskrämliga varelser som inte läst den beordrar jag att detta göra : |

"Vandrare i dessa dalar
genom fönstren se en dans
som av mörka skuggor dansas
till en spöklik dissonans."

Så nu får ni dela med er av era noveller, kategori favoriter.


   
Citera
Ämnesstartare

The dunwich horror.

Läs Lovecraft om du gillar Poe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajdå, glömde att UM till största del består av tards...


   
SvaraCitera

Läser du? Min värld går under.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Läser du? Min värld går under.

Va?


   
SvaraCitera

Frankenstein är bra.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Läste om "Huset Ushers undergång" idag.

Var ett tag sedan jag läste den. Men den är bra vill jag minnas. Poe?

grodanboll_:

Så nu får ni dela med er av era noveller, kategori favoriter.

Kan inte komma på några noveller annars. De som jag brukar läsa (vilket tyvärr händer väldigt sällan) är bra på sitt sätt. Noveller är litterära konstverk eller vad man skall säga och jag vet själv hur klurigt det är att sätta ihop något riktigt bra. De få gånger jag försökt har det blivit varierande resultat [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Poe?

Ja, oj glömde skriva det. Kanske borde göra det då jag skriver "han" x)

Urfbert:

och jag vet själv hur klurigt det är att sätta ihop något riktigt bra.

Visst är det o_O Poesi framförallt. Desto kortare, desto svårare.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Ja, oj glömde skriva det.

Jaja, men nu vet vi. [smile]
Men jag har läst flera av hans noveller och tycker att de är riktigt bra och tankeväckande och ibland väldigt otäcka [surprised]

grodanboll_:

Poesi framförallt. Desto kortare, desto svårare.

Att skriva en lång bok på tusen sidor är inte så svårt, faktiskt, men för att visa att man verkligen är begåvad skall man skriva en riktigt bra novell, för som sagt var, det är ju mycket svårare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Jaja, men nu vet vi.

Folk borde faktiskt veta. Skyller på det!

Urfbert:

Men jag har läst flera av hans noveller och tycker att de är riktigt bra och tankeväckande och ibland väldigt otäcka

Ja eller hur. Och ganska kul också att han själv gick in i väggen. Liksom hela hans livshistoria är rätt facsinerande. Psykstörda människa - och man märker det i hans texter 😀

Urfbert:

Att skriva en lång bok på tusen sidor är inte så svårt, faktiskt, men för att visa att man verkligen är begåvad skall man skriva en riktigt bra novell, för som sagt var, det är ju mycket svårare

Exakt. Men man ska ha tålamod och det är ändå en konst i sig att skriva böcker. Men att skriva en riktigt bra novell visar ändå mer på skrivartalangen.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Folk borde faktiskt veta. Skyller på det!

Jao. Men jag läser så mycket så jag kommer inte alltid ihåg vilken författare som skrivit vad [blush]

grodanboll_:

Liksom hela hans livshistoria är rätt facsinerande. Psykstörda människa - och man märker det i hans texter 😀

Man är vad man skriver [crazy]

grodanboll_:

Men man ska ha tålamod och det är ändå en konst i sig att skriva böcker. Men att skriva en riktigt bra novell visar ändå mer på skrivartalangen.

Det är ju två vitt skilda sätt att förmedla en text. De har båda sina hinder, och båda sin tjusning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Jao. Men jag läser så mycket så jag kommer inte alltid ihåg vilken författare som skrivit vad

Behöver bara komma ihåg det viktigaste 🙂

Urfbert:

Man är vad man skriver

Ja, personligheten speglar sig i texten. Absolut. Iallafall i mina mediokra texter, eh.

Urfbert:

Det är ju två vitt skilda sätt att förmedla en text. De har båda sina hinder, och båda sin tjusning.

Jao


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Iallafall i mina mediokra texter, eh.

Intressant. Gäller det jag skriver också.[y]

Det är därför det är så intressant att läsa det någon annan har skrivit


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Behöver bara komma ihåg det viktigaste 🙂

Beror ju på vad man menar med viktigt [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noveller är pretto[blush]


   
SvaraCitera