Aviseringar
Rensa alla

NTi-Gymnasiet är en usel skola, eller vad tycker ni?


Ämnesstartare

NTI-Gymnasiet Karlskrona är en usel skola.
Denna låten säger allt:


   
Citera
Ämnesstartare

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går på NTI i Malmö. Det är så mycket bättre än de statliga anstalterna! Det stämmer att du får LÅNA en dator från skolan. Men du får den inte (så vidare du inte du vill köpa den för en billig peng efter skoltiden).

Lärarna på min skola har varit engagerade och har velat ens bästa. Jag förstår inte din video.

Det ända som är lite synd med min skola är att det finns väldigt lite tjejer. Men lärarna är kanon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart så håvar de in rejält med stålar för alla som går där. Det behöver inte implicera att undervisningen är dålig.

Alla mina år jag har gått på kommunal skola har jag varken fått uppmärksamheten eller kunskapen. Dessutom så var undervisningen där motverkande då mitt intresse gick mot 0 desto längre jag gick på dessa skitskolor. På gymnasiet när jag gick på NTI så var lärarna intresserade av det jag pysslade med, de var trevliga och bra på att lära ut.

Det hände dock att det fanns någon lärare som de bara slängde in på vissa kurser för att de inte hade någon annan lärare att sätta in. Detta var ju förstås ett litet minus, dock så var även här lärarna fortfarande väldigt pedagogiska i avseendet att få elevernas intresse att väckas.

De håvar in pengar och det är en liten skola... det innebär att de kan lägga ner mer resurser på de få eleverna de har. Går man på en stor kommunal skola existerar man inte istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går på NTI i Luleå tycker att det är lika mycket skit som på alla kommunala skolar jag gått på.


   
SvaraCitera
Gifted

Personligen tycker jag att NTI är ett bra företag. Har själv aldrig pluggat där, men har däremot varit anställd, och de jag jobbat med har en sund inställning till undervisning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera