Aviseringar
Rensa alla

NU ÄR DET SLUT (kanske)!


vonKissekatt:

mm män har ju lägre krav på sig än kvinnor när det gäller utseende
gotta löv that patriarchy

Citation needed 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: mrs jolie var hon aldrig Icke!

Trodde det bara var svenskar som levde i samboförhållande. Jänkare brukar ju vara betydligt snabbare och springa till prästen.

vonKissekatt: göre! hon behöver nog någon som hjälper till med kidsen också

Eftersom jag dessutom gillar barn så har jag kanske ganska stora odds.  Mycket glad

Niklas: Han är ju betydligt snyggare än henne. Iallafall numera.

Jag tycker iof sig att hon ser otroligt fräsch ut för sina 41 år.

angelinejolie1-jpg.jpg


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Visste inte att Brad Pitt och Jennifer Anistons varit tillsammans, jag är tydligen för ung att ha koll på sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Trodde det bara var svenskar som levde i samboförhållande. Jänkare brukar ju vara betydligt snabbare och springa till prästen.

Eftersom jag dessutom gillar barn så har jag kanske ganska stora odds.  Mycket glad

Jag tycker iof sig att hon ser otroligt fräsch ut för sina 41 år.

angelinejolie1-jpg.jpg

Syftade på att Jolie är hennes eget namn. Söt

Mjo fast hon har ju både opererat sig, hårdbantat och retuscherats. Det är ju benhårt för kvinnor i Hollywood, speciellt när de passerat 30. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:

för majoriteten av män är det ju det

är det patriarkatet eller är det att män biologiskt sett är ytliga och att kvinnor i allmänhet bryr sig alldeles för mkt om vad män tycker om dom ?

Nä det är en social konstruktion att kvinnor är kuttersmycken och intalats att de är fula utan smink. 


   
SvaraCitera

superpojken:
nu har jag chansen


   
SvaraCitera

Ice:
Visste inte att Brad Pitt och Jennifer Anistons varit tillsammans, jag är tydligen för ung att ha koll på sånt.

Du är bara lite obegåvad Rodnar

"Läs en bok" osv...


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Syftade på att Jolie är hennes eget namn.

Jo, det förstod jag också. Syftade nog mest på att många kändisar, kvinnor i synnerhet, behåller sitt flicknamn även som gifta. Dvs att hon hade hetat Mrs. Jolie alt Mrs. Jolie Pitt som gift.

vonKissekatt: Mjo fast hon har ju både opererat sig, hårdbantat och retuscherats. Det är ju benhårt för kvinnor i Hollywood, speciellt när de passerat 30.

Det kan nog vara både skönhetsoperation och några timmar med Photoshop som är orsaken till just den här bilden.


   
SvaraCitera

terrormat:
tycker att det är sorgligt för det tycker jag alltid när par går isär Gråter 

däremot är det ganska kul att folk tänker att aniston sitter där, tolv år senare, med tussiga näsdukar i ena handen och en stor skål glass i den andra för att plötsligt skina upp och kasta sig på locktången när hon hör den här nyheten ("nu kan han ringa aniston!!! de kan bli tillsammans igen!!!")

HAHA 
tänk om det är precis vad som händer
skulle va sjkt

..men ofta folk förväntar sig de på riktigt Ledsen


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Nä det är en social konstruktion att kvinnor är kuttersmycken och intalats att de är fula utan smink.

Demokrati är också en social konstruktion.
(Våldtäktslagar är en social konstruktion)


   
SvaraCitera

b1son: för majoriteten av män är det ju det

buuu sämst påstående Tumme ned 


   
SvaraCitera
b1son

behappyok:

buuu sämst påstående Tumme ned 

vadådå


   
SvaraCitera

Skepticdouche: (Våldtäktslagar är en social konstruktion)

Om alla människor hade sunt förnuft och tänkte med hjärnan istället för med något annat så skulle det varken behövas några lagar, straff, polis eller åklagare. Men nu har vi ju dessvärre individer som inte kan följa det sunda förnuftet som förhoppningsvis alla är födda med. Sedan om man vill kalla det en "social konstruktion" är ju en annan (bi)sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast vad som är sunt förnuft och inte är ju en moralisk fråga och vår moral förankras och bestäms ju med lagar etc. Vad som är "sunt förnuft" för en person är det inte för folk i en andra kulturer pga andra normer och lagar. Är visserligen kulturobjektivist men det där är ju en himla förenkling.  


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Fast vad som är sunt förnuft och inte är ju en moralisk fråga och vår moral förankras och bestäms ju med lagar etc. Vad som är "sunt förnuft" för en person är det inte för folk i en andra kulturer pga andra normer och lagar.

Det där är ju en väldigt knepig frågeställning. Backar vi tiden ex 1.000 år då fanns det ju egentligen inga lagar utan det var Ansgar och kyrkan som styrde och vikingarna som härjade. Och det var nog fan så mycket tuffare att leva på den tiden... det laglösa Sverige... där sunt förnuft saknades.


   
SvaraCitera