Aviseringar
Rensa alla

Nu är jag den första UMaren...


Ämnesstartare

Knegaren: jag krypkörde,

manuell växellåda? hatar att ha det vid köer. eller när man kör i stan. fyfaaaaan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro :

manuell växellåda? hatar att ha det vid köer. eller när man kör i stan. fyfaaaaan.

wörd. därför jag hatar att köra i sk storstäder/större städer + alla trafikljus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Det är faktiskt lagligt att pilla på mobilen samtidigt som man kör, än så länge. Lite svårt att bli av med körkortet då.

Och det är ju jätteknas, såklart.
Syftade på att något litet ska hända så att körkortet ryker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jajamän. Haha det är en vana i mitt fall. Sen sitter man som i en gokart så händer ibland att man blockerar korsningar om man har en större bil framför sigGalen

passe aro :

manuell växellåda? hatar att ha det vid köer. eller när man kör i stan. fyfaaaaan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Jajamän. Haha det är en vana i mitt fall. Sen sitter man som i en gokart så händer ibland att man blockerar korsningar om man har en större bil framför sigGalen

på jobbet brukar jag gå efter principen "störst går först", det äger med skåpbil. utvecklingen med bilarna har gått mer och mer att allt blir automatiserat, förstår inte varför bilföretagen satsar på att utveckla automatväxlade bilarna billigare(är la så i dagsläget att det fortf är dyrare med en automat). detta avrunkande av växelspaken är bara drygt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på dels vad det är för bil och dela vad det är för väg. Glida runt på landsvägen med A4:an en lördagnatt, det är min melodiGlad tills nåt djur helt oförutsett korsar vägen...

passe aro :

på jobbet brukar jag gå efter principen "störst går först", det äger med skåpbil. utvecklingen med bilarna har gått mer och mer att allt blir automatiserat, förstår inte varför bilföretagen satsar på att utveckla automatväxlade bilarna billigare(är la så i dagsläget att det fortf är dyrare med en automat). detta avrunkande av växelspaken är bara drygt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajja bajja Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Beror ju på dels vad det är för bil och dela vad det är för väg. Glida runt på landsvägen med A4:an en lördagnatt, det är min melodiGlad tills nåt djur helt oförutsett korsar vägen...

iofs. grusvägar är kul med manuell skit 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro : iofs. grusvägar är kul med manuell skit

När jag kör i jobbet och centralt i storstäder är det skönare med automat men jag tycker att man får bättre kontakt med bilen om man kör manuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: När jag kör i jobbet och centralt i storstäder är det skönare med automat

japp

- Razorblade -: men jag tycker att man får bättre kontakt med bilen om man kör manuellt.

hur menar du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro : hur menar du?

Man känner sig mer delaktig i körandet när man växlar själv. Sen har man kontakt med motorn genom kopplingspedalen så det ger också en känsla av att man och motorn/bilen är ett. Det kanske bara är jag som är lite konstig ha ha Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyklade o pratade i tlf i dag, ramlade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget att vara stolt över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kör manuellt, mycket trevligare och roligare. Annars känns det som att man kör någon töntig liten leksaksbil.

Mirousroea:
cyklade o pratade i tlf i dag, ramlade 

Näää Ledsen gick det bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie
Näää Ledsen gick det bra?

aa skrubbade upp händerna ba lite lite o fick massa smuts på kläderna, men annars bra : ) 


   
SvaraCitera