Aviseringar
Rensa alla

Nu är min bäbis 8månader:)


Ämnesstartare

klåparen:

GRATTIS TILL UNGEN FÖRRESTEN, hoppas det går bra och att ni mår bra!
Kram

tack 😀 va glad jag blir 😀


   
SvaraCitera

EweLiiina:

vaddå gjort slut på mitt liv? det har bara börjat 😀

Och du tror inte att du om några år, när du har vuxit upp, kommer att inse att du kastat bort ditt liv med att ta hand om en jävla unge?

EweLiiina:

nu är mitt liv fantastiskt 😀

Visst håll kvar vid den känslan som länge du kan, det kommer bli ett fint minne när du en blöt platt tisdag tömmer bag-in boxen och inser att du bytte din frihet mot en unge.

EweLiiina:

men säg de till som andra som döper sina BARN också till Tindra.

Visst, ifall jag kände till någon annan som gjorde det så

EweLiiina:

men du är nog bara avundsjuk!

Absolut inte, jag skulle aldrig någonsin få för mig att skaffa barn


   
SvaraCitera

Nu har jag inte lust att klaga på ditt beslut, men ska du uppfostra ett barn så tycker jag att det är i grunden att lyssna igenom den här låten några gånger. Och sedan memorera den.

Jag är seriös, du måste lyssna på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Mm, är jätterädd för din pojkvän.

min pojkvän? vi är inte tillsammans! du kanske ska läsa vad dom andra har skrivit... men va bra att du inte är rädd för honom då.. då kan du ju säga de till honom! att du tycker att hans dotter har en fult namn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EweLiiina:

alla människor är inte perfekta, okej och jag har dysleksi.

Det vara bara konstruktiv kritik. Jag menade inget illa.

EweLiiina:

jag kommer uppfostra henne så bra jag kan:) de vill säga bra:)

Du förstår inte. Ett barn är ett oskrivet blad. Det du gör och säger till henne kommer att definiera henne som person i resten av hennes liv. Du måste veta hur du vill att hon ska vara när hon växer upp. Detta gör man lättast genom egna erfarenheter, men du är ju ung, så du har dem inte.

När jag skaffar barn kommer det första jag lär honom/henne vara att:

Ta för sig. Man kommer ingenvart i livet om man inte är framåt och vågar utmana sig själv.

Att ingenting är omöjligt. Vill man något, så kan man nå det, men oftast kräver det hårt arbete.

Följ ditt hjärta. Låt ingen annan säga åt dig vad du vill göra.

Dessa är de saker jag kommer på sådär på rak arm...


   
SvaraCitera

EweLiiina:

tack 😀 va glad jag blir 😀

Luuugnt =), är bara trött på folk som dömer innan dom vet särskilt mycket! Jag tror att du kommer ta hand om ditt barn alldeles utmärkt, tyvärr har folk för vana att tro det värsta om unga föräldrar. Min mamma är (var) ung mamma (inte lika ung som dig, men endast några år äldre) och jag tycker själv att hon tagit hand om mig riktigt bra.
Visst, det finns unga mammor som är riktigt dåliga med sina barn, men det finns även äldre mammor som är dåliga!
Åldern spelar ingen roll, bara man vet innerst inne att man är redo att ta ansvaret det innebär, och vet själv att man kommer att lyckas, spelar det ingen roll.
Grattis än en gång!! 😀


   
SvaraCitera

EweLiiina:

men han stack tyvärr när hon var 3veckor gammal

Förstår honom. Jag hade inte heller velat dras med en ungjävel i 18 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

men ska du uppfostra ett barn så tycker jag att det är i grunden att lyssna igenom den här låten några gånger. Och sedan memorera den.

vad har den med att göra hur man sak uppfosta ett barn? en låt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Shackleby:

Det du gör och säger till henne kommer att definiera henne som person i resten av hennes liv. Du måste veta hur du vill att hon ska vara när hon växer upp. Detta gör man lättast genom egna erfarenheter, men du är ju ung, så du har dem inte.

du vet inget om mig, jag har fått klara mig själv de mesta av hela min uppväxt. har en lilla syster som har 4 funktionshinder. tagit hand om henne osv...jag har tagit hand om barn så länge jag kan minnas! jag vet hur jag ska uppfosta henne. jag vet precis!


   
SvaraCitera

klåparen:

Varför ska alla hålla på att klaga på henne?

För att hon är så uppenbart efterbliven

klåparen:

Hon är 17 år, har ett barn och är jävligt lycklig över det!

klåparen:

Hon är 17 år

klåparen:

har ett barn

klåparen:

Hon är 17 år, har ett barn

enough said.

klåparen:

Det finns för fan mammor i 40 års åldern som tar sämre hand om sitt barn än vad hon gör, men det är henne ni förhör för att hon är ung?

Jag skiter totalt i hur hon tar hand om ungen, för min del får hon lika gärna (eller jag skulle tillochmed föredra det) göra biff a la lindström av ungen.

klåparen:

Vad fan är det med er egentligen?

Det är inget fel i att försöka lära människor lite vanligt hederligt folkvett.

klåparen:

Istället för att skriva att hon förstört sitt liv, och kommer vara deprimerad vid 25 så kan ni ju iallafall vara glada för hennes skull

Varför kan jag inte vara glad för hennes skull:
*Hon är ung och inser antagligen inte att hon kommer att spendera varenda jävla dag tillsammans med ungen de närmaste två decennierna.

*Hon har högst troligt ingen inkomst

*Hon är (pga. alla andra anledningar) troligtvis inte det bästa genetiska materialet till en ny människa. Fadern verkar vara lite bättre eftersom han hade vett nog att lämna henne, men det blir fortfarande minuspoäng för att han lät en sådan sak ske till att börja med.

*Överbefolkning, det finns mer än tillräckligt med människor idag, och det krävs ingen kvantfysiker för att inse att ju fler människor som föds, desto fortare kommer de att föröka sig, tills det når den punkt då det inte är möjligt för alla människor att kunna överleva med moder jords tillgångar, det kommer att bli svält och misär tills naturen har sett till att våra nummer minskar (såvida vi inte lyckas göra tillräckligt med skada på resten av jorden för att se till att hela planeten går åt helvete).

klåparen:

Idioter.

Jude


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EweLiiina:

du vet inget om mig, jag har fått klara mig själv de mesta av hela min uppväxt. har en lilla syster som har 4 funktionshinder. tagit hand om henne osv...jag har tagit hand om barn så länge jag kan minnas! jag vet hur jag ska uppfosta henne. jag vet precis!

Okej, det låter bra. Lycka till!


   
SvaraCitera

EweLiiina:

vad har den med att göra hur man sak uppfosta ett barn? en låt?

Väldigt mycket. 🙂
Björn Afzelius skrev den själv när han skulle få ett barn, så jag tycker att du ska ta dig tiden att lyssna på den. Du har säkert hört den innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

trött på folk som dömer innan dom vet särskilt mycket!

håller med, dom vet ju inte om man är bra eller dålig! Dom säger att man förstör sitt liv, men då borde man förstöra sitt liv i senare år, och man förstör sitt liv också genom att festa. och jag vet att jag inte har förstört mitt liv. tack så mkt! 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

The Road Behind:

Förstår honom. Jag hade inte heller velat dras med en ungjävel i 18 år.

han ville ha barnet, han blev förkrossad när jag sa att jag inte ville (jag sa så för att se om han verkligen vill ha barnet) då visste jag att han ville ha henne. men de händer saker på vägen.


   
SvaraCitera

EweLiiina:

och man förstör sitt liv också genom att festa.

Precis! Och dom säger att man inte kan umgås med vännerna och kan inte festa och blablabla... Men varför kan man inte umgås med vänner? Och vännerna som inte vill umgås med dig för du skaffat barn är bara idiotiska, och falska.
Och festa är inte livet, om jag hade fått välja mellan ett barn och att festa "resten av mitt liv" hade jag valt ett barn.
Så stå på dig! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Väldigt mycket. 🙂
Björn Afzelius skrev den själv när han skulle få ett barn, så jag tycker att du ska ta dig tiden att lyssna på den. Du har säkert hört den innan

när han skulle få barn ja, jag har redan fått barnet, och hon är så pass stor. och de finns mamma grupper, o andra unga mammor. och jag har min familj, de räcker med stöd!


   
SvaraCitera

Tindra, Så överskattat namn.


   
SvaraCitera