Aviseringar
Rensa alla

Nu behöver jag nog er hjälp mer än ngnsin hjälp mig uhuhuhu


Paseo
Ämnesstartare

jag har aldrig ätit normalt
jag äter så jävla konstigt
inte onyttigt men inte nyttigt heller
jag har ingen ork i kroppen å jävligt trött på att va smal när jag inte VILL ååhhhh

ok så vafan är normal mat
hur äter man normalt
jag vill inte gå på nån jävla diet jag vill ba äta normal mat som jag mår bra av
behöver förmodligen mkt kalorier
hur många gånger ska man äta på 1 dag ens om man är normal


   
Citera
Ämnesetiketter

Man äter när man är hungrig! Tills man är mätt! [smile]
Man äter sådant som är gott! Inte sådant som är äckligt!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

S3ON:

Man äter när man är hungrig! Tills man är mätt! [smile]
Man äter sådant som är gott! Inte sådant som är äckligt!

ah ok fst det är gör jag ju liksom redan va
är hunrig när jag vaknar på morgonen å inte mer sen


   
SvaraCitera

Paseo:

hunrig när jag vaknar på morgonen å inte mer sen

Skulle tro att om du tvingar in dig i en normal ätcykel så känns det nog rätt till slut, när man får in något som en vana brukar hjärnan köra på den koden.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:

Skulle tro att om du tvingar in dig i en normal ätcykel så känns det nog rätt till slut, när man får in något som en vana brukar hjärnan köra på den koden.

ja jag vill göra så mmmm
men jag vet inte vad jag ska äta lr när
jag va hos en såndär viktkärring men hon va inge bra


   
SvaraCitera

Paseo:

ja jag vill göra så mmmmmen jag vet inte vad jag ska äta lr närjag va hos en såndär viktkärring men hon va inge bra

Hur äter och vad äter du idag om du går igenom dagens "måltider" eller vad det nu är.


   
SvaraCitera

Paseo:

ah ok fst det är gör jag ju liksom redan va

Då så! Lev bara!


   
SvaraCitera
mynona

Jag har aldrig brytt mig om mat. Visst tycker jag om god mat, men rent generellt ser jag det som ett irritationsmoment som stör mig när jag är upptagen av annat.

Därför har jag organiserat upp det i ett shema. Det tror jag vore bra för dig att göra.

Jag äter alltid var tredje timme:

kl 9 = frukost (alltid samma så jag slipper tänka på vad jag ska äta).

kl 12 = lunch (du kan ha ett shema för en rätt du alltid äter en viss dag i veckan, så slipper du tänka på det)

kl 15 = mellanmål (ofta ett glas saft, ett glas soppa och en smörgås)

kl 18 = middag

kl 21 = kvällsmat (tex en banan, ett glas soppa, ett glas saft och en smörgås)

Visst kan tiderna variera en timme hit eller dit om du har tider att passa, men i stort sett fungerar tiderna för mig. Kroppen blir som ett urverk och man kan glömma bort mat helt och hållet, man äter automatiskt


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:

Hur äter och vad äter du idag om du går igenom dagens "måltider" eller vad det nu är.

mmmm innan skolan är jag så stressad så trycker i mig ett par digestive å tar med mig kaffe på bussen(mmm termomugg e faktiskt bra) sen i skolan blir det ba kaffe kanske 3-4 koppar jag tar mat vid lunchen för det är så fin å bra mat på min skola som jag verkligen vill äta men slänger varje dag uhuhuhu pga omöjligt att äta vid den tiden på dagen sen efter skolan en vanlig middag fast jag äter som en riktig karl massa massa å sen inget mer


   
SvaraCitera

mynona:

mat

Shit vad organiserat :O Måste kräva rätt mycket disciplin att påbörja något sådant. Var det svårt att hålla sig efter schemat när du började?

jag äter typ bara ~5 äg på morgonen sedan middag. [sad][love]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

mynona:

Kroppen blir som ett urverk och man kan glömma bort mat helt och hållet, man äter automatiskt

gu va skönt det där låter
tack sötis för att du skrev de där verkligen supersnällt
jag är urdålig på att hålla reda på klockan å jag somnar hela tiden också uhuhuhu å jag kan inte tvinga mig å äta asso så mmmm men jag måste försöka me nåt


   
SvaraCitera
mynona

Fasiken:

Shit vad organiserat :O Måste kräva rätt mycket disciplin att påbörja något sådant. Var det svårt att hålla sig efter schemat när du började?jag äter typ bara ~5 äg på morgonen sedan middag.

Nej det är inte svårt, tvärtom gör det att jag helt slipper tänka på mat och kan koncentrera mig på annat. Man behöver ingen disciplin eftersom man gör det automatiskt. Allt blir mycket enklare:

"Ah, klockan är tre. Dags för mellanmål!". Jag slänger ihop en smörgås, kör ned den i halsen med hjälp av ett glas soppa och återgår till vad jag gjorde.

"Jaha, klockan är 18?" Jag slänger frånvarande in en mikrorätt i ungnen och äter den med måltidsdricka medan jag funderar på annat.

"Åh, klockan är nio?" Jag skalar automatiskt en banan och sväljer den nedskjölt med ett glas juice utan att sluta med vad jag gjorde.

Jag behöver inte ens tänka på det, kroppen gör det automatiskt. Jag har inte varit hungrig på flera år.


   
SvaraCitera

som mynona säger är det bra att äta var 3:e timme


   
SvaraCitera

dock gör mynonas matschema mig deppig
micromat till middag... [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Paseo:

gu va skönt det där låtertack sötis för att du skrev de där verkligen supersnälltjag är urdålig på att hålla reda på klockan å jag somnar hela tiden också uhuhuhu å jag kan inte tvinga mig å äta asso så mmmm men jag måste försöka me nåt

Varsågod. Orsaken till att du är trött är nog pga din matvanor. Med det här shemat blir du nog mindre trött. Du kan ställa klockan på ringing i början. Det viktigaste är frukost. Jag äter alltid fil och flingor, et glas juice och en smörgås. Och jag är aldrig hungrig.

Blivande_japan:

dock gör mynonas matschema mig deppigmicromat till middag...

Jag orkar aldrig laga mat. Mat är för oväsentligt för att jag ska orka göra det. Enda gången jag själv lagar mat är när jag gör det med andra människor som ett sätt att umgås. Andra lagar mat åt mig ibland och då äter jag upp den vad det än är.


   
SvaraCitera