Aviseringar
Rensa alla

Nu blir det betyg ifrån årskurs fyra


Ämnesstartare

Nu har Regeringen och Alliansen kommit överens om att det ska bli betyg ifrån årskurs fyra. Gustav Fridolin och övriga vek alltså ner sig och har accepterat till en början betyg ifrån årskurs fyra i 100 skolor och sedan ska det utvärderas. Vad tycker ni?


   
Citera
time
 time

Nä, fy. Det är det enda jag orkar säga i nuläget. 


   
SvaraCitera

wtf är det sant............


   
SvaraCitera

JAG GRÅTER Gråter


   
SvaraCitera

puuuuuuuuh
de ska tydligen endast testas på ett hundratal skolor

då kommer de antagligen inse vilken idiotisk idé det är 


   
SvaraCitera

hoppas att de inser vilket gigantiskt misstag de gör 


   
SvaraCitera

wow 


   
SvaraCitera

Idiotiskt. Arg


   
SvaraCitera

Om dt hade varit betyg i 4an på min tid hade jag failat typ 2 år sen "hoppat av"

Jävla nötter!

Tkr de som vill ha betyg skall tillåtas det dock. Jag och typ de jag snackar mest med på min nuvarande skola hade iaf föredragit betyg i varje enskilt ämne snarare än ett enda omdöme ihopräknat efter alla kurser som dert är nu. 

Vänstern säger: slopa betygen, men omdöme skall man ha...


   
SvaraCitera
Draug

Gillar det inte. Känns bara som att detta är ett desperat försök att få upp de dåliga studieresultaten. Istället för att sätta in mer resurser där uppenbara fel finns inom skolan så beslutar de detta istället.


   
SvaraCitera

bra                     


   
SvaraCitera

Puckon. Skapa betygsstress redan så tidigt. 


   
SvaraCitera

När de sedan inser att det inte hjälper sänker de till årskurs 3, sedan 2 etc tills betyg sätts redan på dagisbarn. Korkat. 


   
SvaraCitera

Om jag lyckas tycka att vi ska ha en statlig skola, vilket jag inte alls tycker, så bör betyg i en sådan skola vara utformad på ett sådant sätt att man tvingar alla skolor att sätta slutbetyg i årskurs nio, och innan dess bör skolor få göra som de vill.


   
SvaraCitera

Jag är glad att informera er om att när jag gick i skolan var det inte på detta vis.


   
SvaraCitera