Aviseringar
Rensa alla

Nu börjar snaran dras åt för fildelarna


Ämnesstartare

Bestrid fakturan bara, de kommer aldrig våga dra det till rättegång då det skulle falla direkt i brist på bevis, eller använd VPN så slipper ni ens den risken


   
SvaraCitera
Haien

Ruttenfisk:

Man skulle ju dessutom, om man så vill, ha gott om tid på sig för att kryptera och/eller ta bort datan ordentligt. Man bör dock läsa på hur man gör det ordentligt, räcker inte med att bara kasta i papperskorgen och tömma den då det i så fall relativt enkelt kan återskapas.

Slita ut hårddisken, banka upp den, och slå på skivorna med en slägga bör funka.


   
SvaraCitera
Haien

adaq:

Problemet är att det som sker på ditt nätverk ansvarar du för. Alltså behöver de inte bevisa att det är du som gjort det utan det de måste bevisa är att NÅGON har gjort det på DITT nätverk och du blir skyldig

Använd grannarnas wifiTumme upp


   
SvaraCitera

adaq:

Problemet är att det som sker på ditt nätverk ansvarar du för. Alltså behöver de inte bevisa att det är du som gjort det utan det de måste bevisa är att NÅGON har gjort det på DITT nätverk och du blir skyldig

Nope, åtminstone om någon har nyttjat ditt nätverk utan din kännedom så ansvarar du inte för vad de gör. Vore rätt knasigt annars, med tanke på hur vanligt det är med bristande WiFi-säkerhet.


   
SvaraCitera

adaq:

oh fan, hade för mig att det var så men icke... då kan man ju alltid neka till fildelning oavsett??

Ja. Deras taktik fungerar enbart om de faktiskt lyckas skrämma folket.


   
SvaraCitera

Haien:

Slita ut hårddisken, banka upp den, och slå på skivorna med en slägga bör funka.

Mjo, men man kanske vill ha kvar hårddisken också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: oh fan, hade för mig att det var så men icke... då kan man ju alltid neka till fildelning oavsett??

Jag kan ju ta ett exempel. Jag känner en äldre man som har ett superstort hus som han under flera år hyr ut rum för rum till studenter. Tror han har sex eller sju rum han hyr ut till lika många studenter. Han har naturligtvis fiber in i huset och han står så klart för internetuppkopplingen eftersom det är han som är fastighetsägaren. Men skulle Spridningskontrollen skicka krav till mannen så kommer naturligtvis han vägra betala eftersom han inte tar något ansvar för vad hans hyresgäster gör på nätet.


   
SvaraCitera

alltså kan man inte köpa nån server i något land där det är lagligt och slippa straff på det sättet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
alltså kan man inte köpa nån server i något land där det är lagligt och slippa straff på det sättet?

fast va


   
SvaraCitera

BlomkålsPaprika:
alltså kan man inte köpa nån server i något land där det är lagligt och slippa straff på det sättet?

Eller bara VPN så det blir omöjligt att spåra. Billigt och enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika: alltså kan man inte köpa nån server i något land där det är lagligt och slippa straff på det sättet?

Mitt tips om du vill vara försiktig. Kör via Express VPN 2016 som är ett gratisprogram som du tankar ner via:
http://www.crack4soft.com/2016/03/express-vpn-2016-crack-key-free/

Helt lagligt så klart. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten:

Mitt tips om du vill vara försiktig. Kör via Express VPN 2016 som är ett gratisprogram som du tankar ner via:
http://www.crack4soft.com/2016/03/express-vpn-2016-crack-key-free/

Helt lagligt så klart. Tumme upp

OVPN.se ska ju vara bra också, dock så kostar det 49 SEK/mån


   
SvaraCitera

Jag är glad att jag har Bahnhof som erbjuder gratis VPN till alla sina kunder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

OVPN.se ska ju vara bra också, dock så kostar det 49 SEK/mån

Aa känner flera som är nöjda med den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten: Mitt tips om du vill vara försiktig. Kör via Express VPN 2016 som är ett gratisprogram som du tankar ner via:
http://www.crack4soft.com/2016/03/express-vpn-2016-crack-key-free/

Helt lagligt så klart. Tumme upp

Mitt tips är att inte använda några jävla program, särskilt inte med uppenbar infektionsrisk som innehåller "crack key free" i titeln

Skaffa en vpntjänst och lägg till anslutningen bara, du behöver inga jävla program för det, tror bahnhof har en gratistjänst.


   
SvaraCitera