Forumet - Nu får ni ge er!

Nu får ni ge er!

503 0 59
Vi har gått långt i vår samhällsutveckling, vi har fått allhen rösträtt, vi har allehensrätt, och nu är det dags för nästa stora steg, en ny språkreform!

Därför tycker jag att vi på um ska införa varningspoäng när man skriver han eller hon, nu måste alla skriva hen!

Detta för att visa lagstiftarna att bestraffning är den rätta vägen att gå för att vi ska kunna leva i ett samhälle som inte skiljer på folk, ett samhälle där alla kallas hen och där vi alla döps till "Kamrat Kamrathen"

2 års fängelse vore ett lämpligt straff i samhället, här på um skulle det räcka med ca 200 vp.

Spana också in:

Razorblade:

Vi kanske ska klippa av kuken också när vi ändå håller på...

Detta var det första vettiga du sagt på detta forumet!

Pickaboo:

Vi borde såklart ha könsneutrala övergångsställen så att ingen känner sig kränkt i trafikfarliga situationer; det kan sluta väldigt illa.

Det roliga är att man tolkar övergångsgubben som just en gubbe bara för att den inte har kjol och är storbystad. Kanske är det kritikerna till den som är problemet?
dazed:

då skiljer man ju ändå på folk som säger/skriver hen och dom som inte gör det

Men de osm inte gör det är brottslingar ju, det är klart att de inte ska få vara en i mängden!!!! Vi kan tvångsterilisera dem när vi ändå är i farten, då blir SDarna glada när vi värnar som den svenska traditionen!
Dan_the_ironman:

Det roliga är att man tolkar övergångsgubben som just en gubbe bara för att den inte har kjol och är storbystad. Kanske är det kritikerna till den som är problemet?

Det roliga är också att de som tagit denna fråga seriöst först får sin skylt, och sedan överklagar för att bysten är för stor och kjolen för kort <3 JAG KRÄVER KÖNSNEUTRALA SKYLTAR PGA DETTA.
Pickaboo:

Det roliga är också att de som tagit denna fråga seriöst först får sin skylt, och sedan överklagar för att bysten är för stor och kjolen för kort <3 JAG KRÄVER KÖNSNEUTRALA SKYLTAR PGA DETTA.

Varför inte bara gå ut med ett statement att det inte är en man på skylten undrar jag. Varör inte bara göra en fet person med fettotuttar så blir till och med de överviktiga mindre kränkta, så kan man själv fundera på om det är chipstuttar eller ej.