Aviseringar
Rensa alla

Nu finns det inte mycket för mig kvar här.


Ämnesstartare

OF 5:

man ska under inga omständigheter förlita sig på andra.

Jag håller fullständigt med..


   
SvaraCitera

Dra till psykolog, ta inte livet av dig när allt är som värst. Om du inte mår ett dugg mycket bättre om 5 år så kan jag respektera det men du verkar inte tänka på allt lidande du kommer lämna efter dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men du verkar inte tänka på allt lidande du kommer lämna efter dig.

Fattar vad du menar, men har så svårt att se att jag lämnar något efter mig just nu..


   
SvaraCitera

vodoochild:

Fattar vad du menar, men har så svårt att se att jag lämnar något efter mig just nu..

Det gör du, även om det känns så nu.

När man mår som sämst intalar man sig alltid att ingen skulle bry sig om man dog, att ingen finner lycka i att man överhuvud taget existerar. Men jag tror bara det är en form av försvarsmekanism, det gör så ont att märka att folk bryr sig mindre om en än man tror så man antar det värsta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska försöka bita ihop och tänka klokt, men det brukar alltid spåra ur i skallen på mig.. Kanske ska börja med att berätta för min föräldrar hur det ligger till med att jag blivit sjuk.


   
SvaraCitera

Vad för typ av cancer är det du har fått? Upptäcktes det i tid, så att du kan stråla bort den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad för typ av cancer är det du har fått? Upptäcktes det i tid, så att du kan stråla bort den?

I magsäcken, den måste opereras bort..


   
SvaraCitera
time
 time

vodoochild:

Vad för typ av cancer är det du har fått? Upptäcktes det i tid, så att du kan stråla bort den?

För att snabbare få svar kan du markera texten du vill svara på och trycka på "Citera" så ser den du skrivit till att han eller hon fått svar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

För att snabbare få svar kan du markera texten du vill svara på och trycka på "Citera" så ser den du skrivit till att han eller hon fått svar. [y]

så här menar du?


   
SvaraCitera

vodoochild:

Jag fixar fan inte det här längre

Ge inte upp!

Du fixar det här, även om allt bara känns skit just nu så kommer det bli bättre. Oftast så klarar man mer än vad man tror. Kämpa på!


   
SvaraCitera
time
 time

vodoochild:

så här menar du?

Precis!


   
SvaraCitera

Det kan väl inte bli så mycket värre nu låter det som, alltså kan det bara bli bättre! Skapa din egna lycka. Gör allt du kan för att bekämpa cancern och hitta något att leva för igen, hitta livsglädjen! Livet är alltför värdefullt för att ge upp på. Man lever bara en gång. Jag kan lova att om du fortsätter leva så kommer du hinna vara med om en massa lyckliga stunder innan det är dags för dig att dö en naturlig död.

Vad har du för intressen då? Musik? Någon sport? Vad gör dig lycklig?


   
SvaraCitera

Men NEJ, jag avskyr sånahär trådar, så sorgligt. Lyssna nu.

Du är 20 år gammal, du har fortfarande hela ditt liv framför dig. Beklagar det som hänt med dina barndomsvänner, men det är inte hela världen och absolut inte jämfört med cancern. Du kommer att möta nya människor, tänk bara på hur många personer man lär känna varje vecka, månad osv? Du kommer förälska dig igen och träffa jättehärliga vänner! Förstår att det kan vara jobbigt att allt kommer på samma gång, men du MÅSTE försöka se på det här som en utmaning du ska ta dig an, som någonting du ska övervinna. Se inte självmord som ett alternativ för det är verkligen inte det. Du har haft en otrolig otur, men det kommer vända! Tro mig.

Angående cancern kan jag inte säga så mycket mer än att jag beklagar djupt, och hur knasigt det än kan verka så förstår jag dig till 100%, tänker inte gå ut med vad det är för fel på mig här på UM, men vad jag kan säga är att HÅLL UT! Det kommer bättre tider. Det gör det absolut. Du kommer inte att dö av det här, det kommer bara göra dig starkare. Du kommer ta dig ur det och lyckas med allt du vill åstadkomma.

Det enda som krävs av dig är att hålla hoppet vid liv, hålla livsglädjen vid liv, hur omöjligt det än verkar i denna stund så är det faktiskt det bästa du kan göra. För vet du vad? Vad du än säger nu, så vet både du och jag att det är mycket bättre att låta livet ta död på dig, än att begå självmord själv. Bemöt alla motgångar med styrka och mod så kommer du se att du får ett superbt liv.

Jag håller tummarna för dig, så får du hålla tummarna för mig!


   
SvaraCitera