Aviseringar
Rensa alla

Nu går jag ut med sanningen till alla släktingar, vänner och familj! (cannabis)


Ämnesstartare

Hampie:

Du får inte lägg jäst och socker i vatten och låta det stå - även om syftet är att tvätta bilen - utan tillstånd heller.

Får man väl? Akvariegubbar gör det i alla fall för att få koldioxid till sina växter.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Får man väl? Akvariegubbar gör det i alla fall för att få koldioxid till sina växter.

Jäst och socker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Jäst och socker?

Ja.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Ja.

Did not know.. Tja, jag menade de proportionerna som gör att vattnet jäser och bildar alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Tja, jag menade de proportionerna som gör att vattnet jäser och bildar alkohol.

Bildas alkohol gör det väl, fast inte särskilt fort antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpituLzD:

den kvinnliga plantan (marijuanan) ser nästan likadan ut som hampan så det är rätt svårt att få tillstånd att bli industrihampaodlare. För då skulle man väldigt lätt gömma in lite kvinliga plantor bland dom manliga.

Äkta cannabis och industrihampa är två olika växter, det finns manligt och kvinnligt kön av båda, vad jag vet.

Hampie:

Du får inte lägg jäst och socker i vatten och låta det stå

Jo, det får man. Vad man däremot inte får göra är att destillera återstoden och framställa starksprit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

de proportionerna som gör att vattnet jäser och bildar alkohol.

Unexpected:

Bildas alkohol gör det väl, fast inte särskilt fort antar jag.

Jästcellerna konsumerar allt socker som finns tillgängligt, och bildar etanol (i syrefattig miljö). Att framställa en liter vin kan ta mellan en och två månader. Har man två flaskor får man givetvis två liter på samma tid osv.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Jo, det får man. Vad man däremot inte får göra är att destillera återstoden och framställa starksprit.

Man får inte försöka göra alkohol på annat än frukter, bär eller rabarber. Att göra det av potatis eller maskrosor är t.ex. olagligt - hur kan man då få göra det av ingenting :S?


   
SvaraCitera

Äum, rök istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Man får inte försöka göra alkohol på annat än frukter, bär eller rabarber.

Var har du fått det ifrån? Tilläggas kan att en kompis till mig har som projketarbete att brygga mjöd (gjort på honung).

Hampie:

potatis

Skulle kunna finnas en bra anledning, då det (växten och "råa" potatisar) innehåller nervgifter såsom t.ex. solanin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med om att industrihampa är kraftigt underskattat. behöver inga bekämpningsmedel, växer bra, går att använda till allt möjligt. idiotiskt att inte använda den men finns ju rika människor som vill att man ska fortsätta använda t.ex. bomull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

håller med om att industrihampa är kraftigt underskattat. behöver inga bekämpningsmedel, växer bra, går att använda till allt möjligt.

Men det är ju KNARK, fattar du inte??? Eller ja, i alla fall nästan!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Men det är ju KNARK, fattar du inte??? Eller ja, i alla fall nästan!!!

nästan knark-delen spelar nog nästan mindre roll än att stora företag redan har investerat i bomull och vill fortsätta odla det för att inte förlora cash

kul att din avreggning varade i hela 1 dag förresten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

kul att din avreggning varade i hela 1 dag förresten

Ska du säga. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ska du säga.

vad menar du vill du ha bråk


   
SvaraCitera