Aviseringar
Rensa alla

Nu går vi mot ljusare tider dvs mot vår och sommar! Vintersolståndet uppnått!!


time
 time

Är jätteglad. Brukar ha säsongsdepression fram till den 22a december, lustigt nog, även om det fortfarande är mörkt ute, men så fort jag vet att ljuset är på väg in igen så blir jag normal igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag tycker ju att båda tiderna har sin speciella mysighet så som det tenderar att vara med saker som bestäms av naturen när den fortfarande finns ganska mycket under kontroll. Depressioner och liknande brukar inte för mig vara så säsongsbundna, det är samma kris året runt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror solen går ner vid tretiden så att man ska kunna dricka starkvinsglögg tidigt utan att det ska kännas fel.


   
SvaraCitera

dazed:
Tror solen går ner vid tretiden så att man ska kunna dricka starkvinsglögg tidigt utan att det ska kännas fel.

godtycklighet kring cocktail hour är den bästa godtyckligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

godtycklighet kring cocktail hour är den bästa godtyckligheten

It's starkölslunch somewhere


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cocktailvänstern unite, det dånar uti rättens krater


   
SvaraCitera

"Screwdrivern bygger samhället och fyllan"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske tror att det medelklassen eller nykterhetsrörelsen men det är bäskan som bygger landet


   
SvaraCitera
Smilen

Gungan lättar lite ner nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sämst

vill ha mörkare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: vill ha mörkare

flytta till ett svart hål då hahahahahahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Falbe:

flytta till ett svart hål då hahahahahahahah

ja d ska jag


   
SvaraCitera

Hatar mörker


   
SvaraCitera

stoner:

Vintersolstånd, sommarsolstånd, vårdagjämning och höstdagjämning är var tredje månad.

Vintersolsolstånd ca 22 december
Sommarsolstånd ca 22 juni
Vårdagjämning ca 22 mars
Höstdagjämning ca 22 september

Det borde väl framgå att vintersolståndet innebär minst antal timmar för solen över horisonten.
Sommarsolståndet innebär flest antal timmar för solen över horisonten.
Vårdagjämning och höstdagjämning innebär att dag och natt är exakt lika långa dvs solen befinner sig exakt lika länge över horisonten som under horisonten.

Jag märker redan idag det är ljusare ute men det beror nog på att vi har strålande sol och 10 grader varmt i skuggan. Vilket HÄRLIGT jul VÄDER! Hjärta


   
SvaraCitera

vikingen:

Det borde väl framgå att vintersolståndet innebär minst antal timmar för solen över horisonten.
Sommarsolståndet innebär flest antal timmar för solen över horisonten.
Vårdagjämning och höstdagjämning innebär att dag och natt är exakt lika långa dvs solen befinner sig exakt lika länge över horisonten som under horisonten.

Jag märker redan idag det är ljusare ute men det beror nog på att vi har strålande sol och 10 grader varmt i skuggan. Vilket HÄRLIGT jul VÄDER! Hjärta

Jag gillar inte den här säsongen, så jag är rädd för mörkret.

______________________________________
summer dress wholesaleclubwear wholesale


   
SvaraCitera