Aviseringar
Rensa alla

Nu har du blivit lärare för klass 1A i Lingsåsens skola och ska skriva ett välkomstbrev


Ämnesstartare

Som du sen postar hem till varje elev.

Hur ser det ut?


   
Citera
Ämnesstartare

Började skriva på ett brev... Men det kändes så himla lökigt..
Hela trådidén..

aeh...

ni får göra det här istället


   
SvaraCitera

Hej. 
Nu djävlar är du gammal nog för att börja piskas hela vägen in till vuxenlivet. Jag vill se dig uppställd 05:00 imorgon utanför lingsåsens skola. Ta farväl till dom där hemma, du vet aldrig när du får se dem igen.

PS du är redan underkänd i samtliga ämnen

PSPS jag körde över din katt

Mvh
Din fantastiske lärare ari


   
SvaraCitera
mens
 mens

har läst en massa sånt så borde ju kunna iof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!

Vad kul att du har öppnat upp mig! Jag är brevet som din nya lärare har skickat!
Om du vänder på mig kan du skriva om det bästa som har hänt under din sommar!Det är inget tvång, men för din egen skull är det bra om du gör det jag säger att du ska göra.Du kommer märka sen i gymnasiet att det är så det fungerar. Du måste förbereda dig på det. På gymnasiet är det eget ansvar som gäller. Det är ingen lärare som kommer skicka hem brev till dig och ge dig uppgifter direkt.

I kuvertet hittar du en diskett. Jag antar att du aldrig har sett en sån förut. Det ger mig njutning. Det ger mig njutning när jag berättar för dig att jag är äldre och visare än vad du någonsin kommer att bli...
Du märker inte att jag säger det till dig..
Men att säga åt dig att du aldrig har sett en diskett är helt jävla magiskt för mig.

Du hittar även en form av iPhone med antenn.

Det är samma grej som disketten..

Vi hörs!


   
SvaraCitera

Skickar lärare på riktigt ut sådana brev till eleverna? :O 

Hej!

Jag är din nya lärare! För att lära känna dig och alla de andra eleverna i klassen innan skolstarten har jag bokat äventyrsbadet för oss alla på fredag eftermiddag......

NÄ. Peddovarning där

Vad är lämplig aktivitet vid första träffen med ungarna? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Vad är lämplig aktivitet vid första träffen med ungarna? Rodnar

Det är det jag försöker lära dig här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte vara mästare på det direkt liksom.
våga göra fel..

vilket du ju precis gjorde..

jättebra!


   
SvaraCitera

S3ON: Vad är lämplig aktivitet vid första träffen med ungarna?

Överlevnadsweekend, alla tar med sig en rostig morakniv och en potatis.


   
SvaraCitera

Fantastiskt:

Det är det jag försöker lära dig här.

Fantastiskt:
Du behöver inte vara mästare på det direkt liksom.
våga göra fel..

vilket du ju precis gjorde..

jättebra!

tack Rodnar


   
SvaraCitera

aristoteles:

Överlevnadsweekend, alla tar med sig en rostig morakniv och en potatis.

+10000000000


   
SvaraCitera

aristoteles:
Hej. 
Nu djävlar är du gammal nog för att börja piskas hela vägen in till vuxenlivet. Jag vill se dig uppställd 05:00 imorgon utanför lingsåsens skola. Ta farväl till dom där hemma, du vet aldrig när du får se dem igen.

PS du är redan underkänd i samtliga ämnen

PSPS jag körde över din katt

Mvh
Din fantastiske lärare ari

+100000000


   
SvaraCitera

Tja jag är din lärare på måndag morgon kl 4:00 ska du stå i uniform och rak i rygg och skjunga sveriges nationalsång i takt med dom andra och säg hejdå till dina föräldrar för du kommer inte få se dom på ett tag

Ta med det ni behöver och ingen elektronik så inget chatande

Ps du är dömda till min klass nu

Ppss hoppas du inte är rädd för djurlik och inälvor

Hälsningar er fanastiska lärare Bob


   
SvaraCitera

aristoteles:
Hej. 
Nu djävlar är du gammal nog för att börja piskas hela vägen in till vuxenlivet. Jag vill se dig uppställd 05:00 imorgon utanför lingsåsens skola. Ta farväl till dom där hemma, du vet aldrig när du får se dem igen.

PS du är redan underkänd i samtliga ämnen

PSPS jag körde över din katt

Mvh
Din fantastiske lärare ari

xD


   
SvaraCitera

Mitt bidrag: 

"Hej alla nya elever i klass 1A!

Jag heter Karl-Erik Plommonberg och är er nya lärare. Jag vill bara att du som ny elev ska veta att du är varmt välkommen att börja första klass och att du nu börjar det första av 9 jävligt tuffa år. Sa jag jävligt tuffa? För jag menar verkligen jääävligt tuffa. 

Jag kommer personligen se till att du och alla andra små smutsiga ungar som kommer i min väg bokstavligt talat kommer hata mig och den här skolan i resten av era liv. Jag kommer köra med dig och alla andra elever så mycket att ni kommer önska att ni var fattiga barn i Etiopien som istället tillbringa hela dagarna med att bära vatten i 40-graders hetta. Hörde du det? Eti-fucking-opien!

Svarar ni fel på lektionerna kommer jag se till att ni blir utskrattade. Klarar ni inte proven blir det kvarsittning. Och när ni kommer hem och tror att ni äntligen är fria från mitt helvete så kommer jag se till att ni får göra läxor hela kvällarna. Det närmsta ni kommer komma Bolibompa är de fula teckningarna i matteboken.
 
Jag kommer göra ditt liv till ett helvete. Sa du nått eller?!? Tyst!! Håll käften!! Passa dig!!! 

Varmt välkommen till din nya klass! 🙂

Med vänlig hälsning
Karl-Erik Plommonberg."


   
SvaraCitera