Aviseringar
Rensa alla

Nu har du blivit lärare för klass 1A i Lingsåsens skola och ska skriva ett välkomstbrev


Ämnesstartare

Som du sen postar hem till varje elev.

Hur ser det ut?


   
Citera
Ämnesstartare

Började skriva på ett brev... Men det kändes så himla lökigt..
Hela trådidén..

aeh...

ni får göra det här istället


   
SvaraCitera

Hej. 
Nu djävlar är du gammal nog för att börja piskas hela vägen in till vuxenlivet. Jag vill se dig uppställd 05:00 imorgon utanför lingsåsens skola. Ta farväl till dom där hemma, du vet aldrig när du får se dem igen.

PS du är redan underkänd i samtliga ämnen

PSPS jag körde över din katt

Mvh
Din fantastiske lärare ari


   
SvaraCitera
mens
 mens

har läst en massa sånt så borde ju kunna iof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!

Vad kul att du har öppnat upp mig! Jag är brevet som din nya lärare har skickat!
Om du vänder på mig kan du skriva om det bästa som har hänt under din sommar!Det är inget tvång, men för din egen skull är det bra om du gör det jag säger att du ska göra.Du kommer märka sen i gymnasiet att det är så det fungerar. Du måste förbereda dig på det. På gymnasiet är det eget ansvar som gäller. Det är ingen lärare som kommer skicka hem brev till dig och ge dig uppgifter direkt.

I kuvertet hittar du en diskett. Jag antar att du aldrig har sett en sån förut. Det ger mig njutning. Det ger mig njutning när jag berättar för dig att jag är äldre och visare än vad du någonsin kommer att bli...
Du märker inte att jag säger det till dig..
Men att säga åt dig att du aldrig har sett en diskett är helt jävla magiskt för mig.

Du hittar även en form av iPhone med antenn.

Det är samma grej som disketten..

Vi hörs!


   
SvaraCitera

Skickar lärare på riktigt ut sådana brev till eleverna? :O 

Hej!

Jag är din nya lärare! För att lära känna dig och alla de andra eleverna i klassen innan skolstarten har jag bokat äventyrsbadet för oss alla på fredag eftermiddag......

NÄ. Peddovarning där