Aviseringar
Rensa alla

Nu har jag fått nog av min lata slyna till flickvän


Kudhos

Kylservicemannen:
Trollar verkligen inte för övrigt.

Om troll; Snälla dra.
Om inte troll; Be henne att dra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Om inte troll; Be henne att dra.

Ja, hon får till torsdag kväll på sig att acceptera mitt erbjudande, sen tar jag hennes pick och pack och slänger ut det på gatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan hon inte leva på basinkomst?
det finns inte så många jobb längre, inte till alla, bara till de som är värda det och klarar av att sköta jobbet exsemplariskt, och till robotar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Om inte troll; Be henne att dra.

Fast du menar väl inte att du håller med denne kylserviceman om han inte trollar? Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cool story brooo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xxxx: kan hon inte leva på basinkomst?
det finns inte så många jobb längre, inte till alla, bara till de som är värda det och klarar av att sköta jobbet exsemplariskt, och till robotar

Jag har ingen aning om hur mycket det är, eller ens vad det är. Är inte en sådan som utnyttjar soc/andra skattefinansierade myndigheter. Men i vilket fall som helst är det troligtvis inte tillräckligt för att täcka upp för hennes candy crush-spelande. Att det inte finns så många jobb längre är inte mitt problem. Hyran och räkningarna tar inte hänsyn till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kylservicemannen: Interneträkningen var på 1500 jävla spänn förra månaden

skaffa bredband.....


   
SvaraCitera
Kudhos

absentthinking:

Fast du menar väl inte att du håller med denne kylserviceman om han inte trollar? Eller?

Om

Kylservicemannen: Jag har sagt till henne i minst ett halvår nu att hon ska skaffa ett jobb, men gör hon det? Nej hon sitter bara på sin jävla röv och spelar candy crush saga och chattar med sina fula vänner på facebook hela dagarna.

är sant. Då hade jag nog satt ett ultimatum. Inte att hon ska prostituera sig (Wtf liksom, är inte sjuk i huvudet) men att hon får börja hjälpa till eller hitta eget boende. Att vara sambo är att dela på ansvaret som kommer med det. Båda parterna har skyldigheter och rättigheter. En av de mest grundläggande är då att saker som hyra, räkningar, hushållsrelaterade utgifter delas lika(Jag betalar halva, min partner halva). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Fast du menar väl inte att du håller med denne kylserviceman om han inte trollar? Eller?

Kanske hellre att hon drar än prostituerar sig..och vem bör leva med en man som är som Kulservicemannen (som jag för övrigt HOPPAS är ett troll)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

skaffa bredband.....

Är knappt inne på internet och vill inte betala ett fast pris för något jag använder ytterst lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Kanske hellre att hon drar än prostituerar sig..och vem bör leva med en man som är som Kulservicemannen (som jag för övrigt HOPPAS är ett troll)

För mig är det skitsamma vad hon gör. Enda anledningen till att jag inte kastat ut henne än är för att hon inte har någonstans att ta vägen, enligt henne. Hennes morsa är död och hennes farsa har hon ingen kontakt med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kylservicemannen:

Är knappt inne på internet och vill inte betala ett fast pris för något jag använder ytterst lite.

vad brukar er månadsräkning landa på under förhållanden när "slynan" inte surfar i dessa förfärliga mängder? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Om

är sant. Då hade jag nog satt ett ultimatum. Inte att hon ska prostituera sig (Wtf liksom, är inte sjuk i huvudet) men att hon får börja hjälpa till eller hitta eget boende. Att vara sambo är att dela på ansvaret som kommer med det. Båda parterna har skyldigheter och rättigheter. En av de mest grundläggande är då att saker som hyra, räkningar, hushållsrelaterade utgifter delas lika(Jag betalar halva, min partner halva). 

Jo självklart, men jag skulle inte på något sätt kunna sympatisera med någon som vill prostituera sin partner. Det är bara sjukt.

Carolineelisabeth95:

Kanske hellre att hon drar än prostituerar sig..och vem bör leva med en man som är som Kulservicemannen (som jag för övrigt HOPPAS är ett troll)

Självklart är det bättre om hon lämnar honom, men det jag ifrågasatte Kudhos för var huruvida han höll med TS om att hon bör prostituera sig hellre än att låta henne gå arbetslös eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: vad brukar er månadsräkning landa på under förhållanden när "slynan" inte surfar i dessa förfärliga mängder?

Runt 400-500 kr kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kylservicemannen:

Jag har ingen aning om hur mycket det är, eller ens vad det är. Är inte en sådan som utnyttjar soc/andra skattefinansierade myndigheter. Men i vilket fall som helst är det troligtvis inte tillräckligt för att täcka upp för hennes candy crush-spelande. Att det inte finns så många jobb längre är inte mitt problem. Hyran och räkningarna tar inte hänsyn till det.

praktik
= mindre spel


   
SvaraCitera