Aviseringar
Rensa alla

Nu har jag inga vänner kvar, hur fan ska jag kunna leva nu?


Ämnesstartare

för bara en halvtimme sedan så gjorde min kompis 'slut' med mig. Vi var nästan vänner i 9 år. 

M

Vi träffades ofta. Pga mina mentala problem så har jag varit en dålig vän. Jag var mobbad som ung, en 45-årig man tafsade mig medan jag sov [då var jag 10], när jag precis hade fyllt 13 fick jag reda på att jag hade ADHD. Sen när jag var 15 så fick jag min fucking epilepsi så jag fick sluta ta Concertan. Idag går jag inte i gymnasiet...och har inte gjort det sedan förra vintern. Mest pga mitt självförtroende. Jag är deppig varje dag, jag brukade säga att jag var deppig och orkade inte träffa henne, och in fact så var det så, men hon trodde inte på det - hon trodde att det var en dålig ursäkt. Vi brukade oftast bråka, mkt pga missförstånd. Hon har Asperger förstår ni, Asperger och ADHD går inte så bra ihop.Nu har jag inga vänner. Alls. Jag message henne "du finns inte med i mina kontakter på kik, how come?" Sedan skrev hon: Jag har mognat, jag har iaf riktiga vänner och du är inte som dom, sorry men vår vänskap är över" Sedan frågade jag henne vad jag har gjort egentligen för att få henne att avsluta vår vänskap. Då skrev hon "sist jag var hos dig så gick jag för att du var avundsjuk" och då förstod jag inte vad hon menade? Så jag frågade henne vad hon påstod att jag var avundsjuk på, då skrev hon: "du var avundsjuk på mig för att jag skröt om att jag hade en fin och smal kropp, och att du är fet". Jag var inte avundsjuk? Jag var trött på att hon skör om vikten hela tiden. Och nu är vi inte vänner längre. Vi var vänner i nästan 9 år? Kan ni fatta hur långt vänskap det är? Hur fan ska jag kunna leva nu när jag inte har några vänner kvar? Det är jävligt sjukt svårt för mig att skaffa vänner. Jag är så sur och arg på mig själv, att jag inte kan vara en bra vän. Att jag är en nolifer? Livet känns hopplöst. There is no chanse att hon och jag kommer att bli vänner igen. Hjälp mig, jag lider och har inga vänner! Allt känns så hopplöst. Jag vill inte leva längre. 


   
Citera
Draft

1. welcome to the internet. /thread


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan alltid hitta nya vänner, tro mig. hon verkade lite dryg men hon har säkert sina egna problem. att hon behöver skryta tyder ju på att hon också är osäker. du är inte en nolifer, oavsett vad. hur svårt det än känns nu så vill jag att du ska veta att det går över, att det som hänt kanske i längden kommer visa sig vara det bästa som kunde hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och snälla sluta trycka ner dig själv, det är det värsta man kan göra. acceptera dig själv som du är så kommer du att växa. lär dig att ta hand om dig själv, gör saker som får dig att må bra. du måste skapa din egen lycka, även om det är skitsvårt. om du vill kan vi prata via pm.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Verkligheten är en hårt plats att befinna sig i. Ensamhet är bara att lära sig hantera. Efter ett tag gör den inte längre lika ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Verkligheten är en hårt plats att befinna sig i. Ensamhet är bara att lära sig hantera. Efter ett tag gör den inte längre lika ont.

Jaja...tjejen är ett kräk iaf -,- önskar att jag aldrig hade träffat henne. 


   
SvaraCitera

bara att komma fram till vad för folk du är intresserad av, komma fram till hur man enklast hittar dem, och sen göra det.

anta att 99,9% av världens befolkning tycker att du är en hemsk människa. och att du finner 99,9% av de som ändå skulle ha potential att gilla dig helt vedervärdiga. då återstår lite drygt 7000 personer som du skulle kunna bli vän med. gissningsvis är det något fler än så, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du behöver jobba med dig själv först och främst, kanske tillsammans med en terapeut eller liknande. det är det jag känner när jag läser vad du skriver. du tänker negativa tankar om dig själv pga allt som har hänt, och kanske är det så att du behöver hjälp med att reda ut alla tankar och börja se på dig själv på ett nytt sätt. bli stark i dig själv. sen tror jag att det här med vänner kommer komma i själva den processen, varken innan eller efter utan UNDER den. ha tålamod och gör det rätta, börja från rätt håll med dig själv och ingen annan. tänk på vad som gör dig glad, och gör det. att "jaga" människor att bli vän med är ingen bra taktik, så länge du inte bearbetar det förflutna kommer det sluta likadant ändå. du hade säkert kul men den här vännen men ni bråkade mycket och jag menar, det är inte värt det. det kan bli så mycket mer än så som du har haft det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

under

Detta! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte varit haft någon "vän" på flera år men det har rullat på Hjärta


   
SvaraCitera