Aviseringar
Rensa alla

nu har min pojkvän varit otrogen mot mig.


Ja alltså. Om jag förstod allting rätt har du varit med om ett övergrepp, och nu är din pojkvän otrogen. För din skull, så lämna honom. Tänk på att ett förhållande kan ha sina motgångar, men över det hela skall kärlek vara en bra och fin sak. Ert förhållande känns inte hälsosamt.


   
SvaraCitera

hade jag inte litat på att min bf skulle ge fan i att kladda på andra tjejer/etc hade jag nog ifrågasatt varför vi är tillsammans. Jag skulle inte må bra av ett förhållande där jag inte kände tillit till min partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

varför är då båda två otrogna?

om du läser min andra, så var jag aldrig otrogen, han trodde bara det först 


   
SvaraCitera

emmaass:

om du läser min andra, så var jag aldrig otrogen, han trodde bara det först 

jag såg det nu. ursäkta mig.


   
SvaraCitera

emmaass:

jaha du menar så, nä men herregud nej jag vill bara att det ska vara vi två!?!

det är väl inte hans problem, eller?


   
SvaraCitera

emmaass: amsi: varför har ni inte ett öppet förhållande istället?
vi har det


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det är väl inte hans problem, eller?

det är väl ett problem om man är i en relation där den ena vill vara monogam och den andra inte vill. 


   
SvaraCitera

elverpigen:

det är väl ett problem om man är i en relation där den ena vill vara monogam och den andra inte vill. 

ja, men det är den part som vill vara monogam som är grunden till problemet. klart att det blir ett problem för båda parter, men det innebär inte att båda parter har samma del i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha det roliga är just att han vill bara vara med mig nu och ingen annan, men hur lätt är det att lita efter en sån sak? och när han ska åka bort precis efter det har hänt.. tycker han borde ha lite vätt i skallen och se det från mina skor att isf åka en dag eller stanna hemma och försöka fixa förhållandet om han vill det så pass mycket.. 


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

ja, men det är den part som vill vara monogam som är grunden till problemet. klart att det blir ett problem för båda parter, men det innebär inte att båda parter har samma del i det.

grunden till problemet är att de är oense om en viktig grej i förhållandet. 


   
SvaraCitera

elverpigen:

grunden till problemet är att de är oense om en viktig grej i förhållandet. 

det är bara ett problem som rör honom om man anser att en tredje part kan ha bestämmanderätt över en annan persons sexliv. annars är det definitivt ett problem i relationen, men specifikt ett problem som rör trådstartarens inställning till sin partners rätt till sitt sexuella självbestämmande. och, jag menar, skulle min flickvän vilja hindra mig från att ligga med vem jag vill så skulle det vara problematiskt för henne. knappast för mig, för hon har ingen rätt att hindra mig.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det är bara ett problem som rör honom om man anser att en tredje part kan ha bestämmanderätt över en annan persons sexliv. annars är det definitivt ett problem i relationen, men specifikt ett problem som rör trådstartarens inställning till sin partners rätt till sitt sexuella självbestämmande. och, jag menar, skulle min flickvän vilja hindra mig från att ligga med vem jag vill så skulle det vara problematiskt för henne. knappast för mig, för hon har ingen rätt att hindra mig.

det är problematiskt för dig att ha en relaiton med ngn som vill ha ngt annat av dig än du kan ge

vill bara komma till den punkten där du inte skuldbelägger någon.


   
SvaraCitera

elverpigen:

det är problematiskt för dig att ha en relaiton med ngn som vill ha ngt annat av dig än du kan ge

vill bara komma till den punkten där du inte skuldbelägger någon.

skulle vilja se någon monogamikramare som avstår från att skuldbelägga folk som kräver andra orimliga saker från sina partners, som dock inte är fredade genom att vara norm. jag menar, folk som kräver att deras partners ska säga upp all kontakt med omvärlden brukar ju inte hyllas, direkt. samma problem.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

skulle vilja se någon monogamikramare som avstår från att skuldbelägga folk som kräver andra orimliga saker från sina partners, som dock inte är fredade genom att vara norm. jag menar, folk som kräver att deras partners ska säga upp all kontakt med omvärlden brukar ju inte hyllas, direkt. samma problem.

upplever du att jag lägger skulden på den som inte vill vara monogam? I så fall uppfattas jagfelaktigt, menar att det är ett problem mellan två människor om de väntar sig olika saker av varandra. det är lika mycket bådas problem.


   
SvaraCitera

elverpigen:

upplever du att jag lägger skulden på den som inte vill vara monogam? I så fall uppfattas jagfelaktigt, menar att det är ett problem mellan två människor om de väntar sig olika saker av varandra. det är lika mycket bådas problem.

jag håller som sagt inte med om att det är bådas problem. det är hennes problem. det är klart, brist på tillit i relationer är ju aldrig vidare bra, men det är ett helt annat problem.
eller, det är klart, om hans sex med den andra personen var dåligt så är det väl hans problem, men det verkar inte vara det situationen handlar om. och det är klart att det är problematiskt att hans flickvän ställer krav på honom som hon inte har någon rätt att ställa. men bara för att det finns en problematik så innebär det inte att problemet, varken helt eller ens delvis, är hans att lösa. 


   
SvaraCitera