Aviseringar
Rensa alla

Nu har Religion gått för långt.


Ämnesstartare

Som rubriken säger, läste denna rapport och känner mig nu spyfärdig:

http://goo.gl/FSaHi

När man kan bli avrättad för att vara Ateist, Agnotisk och/eller Humanist så har det gått för långt.


   
Citera

Sen att folk avrättas för att de tror på en viss religion skiter du i?


   
SvaraCitera

Vem är Religion och vart har hen gått?


   
SvaraCitera

Vill också avrätta ateister när de blir för självgoda, eller lever i illusionen att vetenskap och religion är varandras motpoler och fanatiskt dyrkar den förstnämnda utan att se någon ironi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Sen att folk avrättas för att de tror på en viss religion skiter du i?

Eh, har jag sagt det? [confused]

Jungman:

Vill också avrätta ateister när de blir för självgoda, eller lever i illusionen att vetenskap och religion är varandras motpoler och fanatiskt dyrkar den förstnämnda utan att se någon ironi.

"Blir för självgoda" Men fy farao hellre lysstrar jag till bevisad vetenskap än obevisade barn sagor. [badgrin]


   
SvaraCitera

preacher1195:

Eh, har jag sagt det? [confused]

Jag ställde en fråga, därav ?
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Jag ställde en fråga, därav ?

Det är bland annat de saker jag stör mig mest på med religioner, mord, tvång, hot och lögner är vad religion har gett mänskligheten.


   
SvaraCitera

preacher1195:

"Blir för självgoda" Men fy farao hellre lysstrar jag till bevisad vetenskap än obevisade barn sagor. [badgrin]

Tack, precis vad jag syftade på, dumhet kommer i alla färger och former


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Tack, precis vad jag syftade på, dumhet kommer i alla färger och former

Nu följer jag inte riktigt med här, är du en person som lysstrar till vetenskap, eller en person som tycker/tror att vetenskap är rappakalja?


   
SvaraCitera

Finns det något här i världen som har ställt till mer skit än religionen?


   
SvaraCitera

Homer:

Finns det något här i världen som har ställt till mer skit än religionen?

Människor.


   
SvaraCitera

religion har gått för långt redan från början.


   
SvaraCitera

preacher1195:

Det är bland annat de saker jag stör mig mest på med religioner, mord, tvång, hot och lögner är vad religion har gett mänskligheten.

Homer:

Finns det något här i världen som har ställt till mer skit än religionen?

Kort svar till er båda:

Nachac:

Människor.


   
SvaraCitera

preacher1195:

Nu följer jag inte riktigt med här, är du en person som lysstrar till vetenskap, eller en person som tycker/tror att vetenskap är rappakalja?

Jag lyssnar till vett och reson utan att uppbåda det till något religionssubstitut


   
SvaraCitera

Men du tyckte att det var okej när det bara var andra religiösa som blev avrättade. Men avrättad för att vara ateist, nej fy, DÅ har det gått för långt!!111

Läs igenom ditt första inlägg igen. Fundera lite på hur du formulerat dig där.


   
SvaraCitera