Aviseringar
Rensa alla

Nu jäklar tänker jag klaga med


Ämnesstartare

Jag tänker klaga lite nu med. Jag måste vara den största förloraren på UM.

Jag har inte träffat någon utanför min familj eller psykologer/läkare på två år och lever helt isolerat. Jag är ganska ordentligt överviktig, jag är 17 år gammal och har inte ens godkänt i grundämnena i högstadiet. Jag har ont i pungen pga varicocele. Skräp medicin jag tar nu har gjort mig impotent och kan inte få orgasm.

Det enda jag har nu är en utredning på socialen om en eventuell omplacering på något behandlingshem/whatever.

Vad ska jag göra för att vända på det här :(?


   
Citera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Vad ska jag göra för att vända på det här :(?

Din inställning förmodligen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Din inställning förmodligen. [sad]

Jag brukar ha en ganska positiv inställning 🙁 Men när jag börjar få sjukdomar och skit så blev det för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dude....
1.börja träna på gym=minska i vikt+träffa folk(folk på gym är faktiskt väldigt trevliga,ialf mot mig,han som ägde gymmet va väldigt uppmuntrande mot mig även jag aldrig pratade med honom.)
två win i ett

2.Börja plugga?om du inte har nåt annat för dig eller träffar folk så har du ju ialf tid för att plugga.

3....jag är inte direkt expert på pungar,men googla på grejjen och läs artiklar/andras upplevelser så du får en koll på d.
[y]

(jag är ganska fail med,låter nästan som dig.Fortfarande överviktig,men långt ifrån lika mycke,har inte så mycke socialt liv kvar sen jag flyttat,panikångest/ångest nästan varje dag,pratat med en terapeuth den senaste månaden utan nån hjälp,ska till vårdcentralen sen som akutfall då jag har haft magsmärtor i en vecka mer eller mindre dödssmärtor typ och då ska nån antagligen gräva i fittan på en.[y]vi failar tillsammans)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag brukar ha en ganska positiv inställning 🙁 Men när jag börjar få sjukdomar och skit så blev det för mycket.

Tankens kraft är väldigt underskattad. [smile]
Sen kan du ju dra på um-träffar eventuellt? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Vad är orsaken till dina problem?

(och jag är också typ helt isolerad, 20 år och klarar inte av att åka buss ibland och tar inte ansvar för mitt liv alls. det ser rätt mörkt ut)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

vi failar tillsammans

[y]

Tözen:

1.börja träna på gym=minska i vikt+träffa folk(folk på gym är faktiskt väldigt trevliga,ialf mot mig,han som ägde gymmet va väldigt uppmuntrande mot mig även jag aldrig pratade med honom.)

Ja, det självklara kanske. Jag har försökt något liknande men ångest + social fobi har gjort det svårt. Jag får kanske försöka igen.

Tözen:

2.Börja plugga?om du inte har nåt annat för dig eller träffar folk så har du ju ialf tid för att plugga.

Ja, tid har jag. Jag har även material hemma för att plugga som jag har fått från IV, men det går så dåligt pga brist på motivation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Vad är orsaken till dina problem?

(och jag är också typ helt isolerad, 20 år och klarar inte av att åka buss ibland och tar inte ansvar för mitt liv alls. det ser rätt mörkt ut)

Det är ganska svårt att peka ut en direkt orsak. Mer många i början små problem som har växt och tillslut har satt mig i en situation jag inte kan komma ut ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Ja, det självklara kanske. Jag har försökt något liknande men ångest + social fobi har gjort det svårt. Jag får kanske försöka igen.

jag hade med d,men ångesten kändes bättre när jag tränade så jag blev helt slut och gick hem och la mig igen.Jag hatade när folk kollade på mig och prata med mig så jag träna alltid kl 6 på morronen för då va d inte lika mycke folk,prova d.

Jellybeans:

men det går så dåligt pga brist på motivation.

enbart du som kan få upp motivationen,jag försöker komma in på ingenjören nu och jag är sjukt skoltrött redan,allt handlar om huvet,d är ren vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Sen kan du ju dra på um-träffar eventuellt? [rolleyes]

I wish. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag hade med d,men ångesten kändes bättre när jag tränade så jag blev helt slut och gick hem och la mig igen.Jag hatade när folk kollade på mig och prata med mig så jag träna alltid kl 6 på morronen för då va d inte lika mycke folk,prova d.

Tack 🙂

Tözen:

enbart du som kan få upp motivationen

Ja, men den är svår att få i min nuvarande miljö. Därför jag har en utredning på socialen om att jag ska omplaceras någonstans, en ny stad och miljöombyte skulle förmodligen ge mig motivation och en chans att reda ut saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Tack 🙂

Jag förstår helt hur d är med social fobi,särskillt i en sån situation där man känner sig mycke fetare än man är och svettas på en crosstrainer när alla andra har pumpade muskler och är smala,hatar en sån miljö,så d va ren tortyr att släpa sig dit varje dag,undvek vissa rum när d va folk där etc. för jag kände mig äcklig och inte passade in.

Gå dit jättetidigt på morronen eller om du "bara"(inte så jävla bara) ska gå ner i vikt så börja promenera varje dag en ån halv timme,även d är tortyr att gå hungrig varje dag så byt kost eller prova pulverdricka.sen när du känner dig mer bekväm med din kropp så känns d nog bättre att gå till gym och bygga muskler istället.

Jag uppskattar fortfarande gymägaren som sa till mig en gång "vad fin du har blivit" när jag hade vart på gymet varje dag i två månader och gått ner 10 kilo,även jag fortfarande är överviktigt så kändes d väldigt bra,sånna personer[love]första personen som sagt att jag är fin,men,aja,han måste ju va schysst mot folket som tränar där.

Jellybeans:

en ny stad och miljöombyte skulle förmodligen ge mig motivation och en chans att reda ut saker.

mycke möjligt,för mig funkade d dock inte,så hoppas d går bättre för dig![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

text

Tack för tipsen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Tack för tipsen 🙂

varsegod,jag vet själv hur svårt d är[n]är d nåt så kan du pm:a![smile]


   
SvaraCitera

Tözen:

Jag förstår helt hur d är med social fobi,särskillt i en sån situation där man känner sig mycke fetare än man är och svettas på en crosstrainer när alla andra har pumpade muskler och är smala,hatar en sån miljö,så d va ren tortyr att släpa sig dit varje dag,undvek vissa rum när d va folk där etc. för jag kände mig äcklig och inte passade in.

Haha, känner igen det där. Jag gick till och med på ett mer hardcore gym där alla "hårdingar" gymmade. Inte riktigt ett gym som är utbrett i Sverige, utan mer privat. Alla var typ hårda snubbar på 100 kilo muskler, medan jag vara där med mina 60kg, jätttesmal och allmänt nördig med glasögon [rolleyes]


   
SvaraCitera