Aviseringar
Rensa alla

Nu kan man tydligen inte bli diskriminerad om man är man


lmaomynigga: finns män som ägnar lika mycket tid som feminazis åt att skriva om hur synd det är om män och hur hemska tjejer är

Tråkigt att jag sällan ser prov på detta då. De enda jag vet om att vara en "kränkt man" är att det tillståndet infaller samtidigt som man kritiserar feminism och feministers världsbild.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Tråkigt att jag sällan ser prov på detta då. De enda jag vet om att vara en "kränkt man" är att det tillståndet infaller samtidigt som man kritiserar feminism och feministers världsbild.

elliot rodger var en kränkt man som sköt ihjäl folk. ingen feminazi har skjutit folk än vad jag vet. men såklart, du registrerar inte såna saker. är du själv en kränkt man? Blink


   
SvaraCitera

Homunculi: Har sett flertalet sådana själv.

Med den feministiska diskursen så kan det vara svårt att bedöma den situationen på ett rättvist sätt kan ju jag tycka istället. Om det som den här tösen skriver är att bara vara kränkt, och då lika kränkt "som många män faktiskt är" så är det ett intyg på vilken skev utgångspunkt man har i frågan. För den vanligaste formen av "kränkthet" går ju inte att undkomma fälls mot män som bara visat sig ogilla feminismen och öppet vågat att kritisera den. Så ska man ha samma måttstock på de killar som är kränkta så borde rimligtvis allt som ramlar ur feministers munnar vara prov på att vara kränkta. Och i det aktuella fallet så lär väl hennes värde vara så hög att den fallit av radarn.


   
SvaraCitera

lmaomynigga: elliot rodger var en kränkt man som sköt ihjäl folk. ingen feminazi har skjutit folk än vad jag vet. men såklart, du registrerar inte såna saker. är du själv en kränkt man? Blink

Valerie solanas sköt en person för din vetskap. Hur många kvinnor som mördat män i vånda av sina egna tillkortakommanden vore intressant men samtidigt helt omöjligt att gräva i.

I fallet elliot rodger så vet jag inte så mycket om hans situation egentligen. tycker dock inte du ska dra på för stora hästar med tanke på att han uppenbarligen i första hand var psykiskt sjuk. Det är ett inkorrekt men också oärligt sätt att rida på någon annans olycka.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Med den feministiska diskursen så kan det vara svårt att bedöma den situationen på ett rättvist sätt kan ju jag tycka istället. Om det som den här tösen skriver är att bara vara kränkt, och då lika kränkt "som många män faktiskt är" så är det ett intyg på vilken skev utgångspunkt man har i frågan. För den vanligaste formen av "kränkthet" går ju inte att undkomma fälls mot män som bara visat sig ogilla feminismen och öppet vågat att kritisera den. Så ska man ha samma måttstock på de killar som är kränkta så borde rimligtvis allt som ramlar ur feministers munnar vara prov på att vara kränkta. Och i det aktuella fallet så lär väl hennes värde vara så hög att den fallit av radarn.

varför skulle män ha lika stor orsak att vara kränkta? de har inte vuxit upp och blivit våldtagna av män direkt


   
SvaraCitera

Weeaboo: Med den feministiska diskursen så kan det vara svårt att bedöma den situationen på ett rättvist sätt kan ju jag tycka istället. Om det som den här tösen skriver är att bara vara kränkt, och då lika kränkt "som många män faktiskt är" så är det ett intyg på vilken skev utgångspunkt man har i frågan. För den vanligaste formen av "kränkthet" går ju inte att undkomma fälls mot män som bara visat sig ogilla feminismen och öppet vågat att kritisera den. Så ska man ha samma måttstock på de killar som är kränkta så borde rimligtvis allt som ramlar ur feministers munnar vara prov på att vara kränkta. Och i det aktuella fallet så lär väl hennes värde vara så hög att den fallit av radarn.

Detta utgår förståss från att den formen av "kränkthet" som du menar på är den samma som jag har lagt till mig, vilket inte stämmer, då att vara "kränkt" i den här meningen inte har med feminism att göra för mig, utan snarare med personers självbild.


   
SvaraCitera

lmaomynigga: varför skulle män ha lika stor orsak att vara kränkta?

Nu var ju inte det så problemformuleringen var ställd. Jag ville snarare få det till en fråga om smärtgräns.

lmaomynigga: de har inte vuxit upp och blivit våldtagna av män direkt

eh, va?

Homunculi: Detta utgår förståss från att den formen av "kränkthet" som du menar på är den samma som jag har lagt till mig, vilket inte stämmer, då att vara "kränkt" i den här meningen inte har med feminism att göra för mig, utan snarare med personers självbild.

Okej. känns dumt att komma med ett annorlunda perspektiv mitt uppe i allt när det ändå borde vara klart och tydligt att det var feminism som avsågs. I sådana fall har jag också mött en och en annan kille som känt sig "kränkt".


   
SvaraCitera

facepalm_0.jpg

Razor:
Tror vi har ett case av Feminazi här.

Razor:

Credits går till adaq som postade denna bild i en annan tråd:

After-all-those-posts.jpghttps://static.ungdomar.se/users/239287/forum/After-all-those-posts.jp g" />

Tumme upp


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Nu var ju inte det så problemformuleringen var ställd. Jag ville snarare få det till en fråga om smärtgräns.

eh, va?

Okej. känns dumt att komma med ett annorlunda perspektiv mitt uppe i allt när det ändå borde vara klart och tydligt att det var feminism som avsågs. I sådana fall har jag också mött en och en annan kille som känt sig "kränkt".

Har man dåliga erfarenheter av män som trakasserar en,våldtar en osv är det förståeligt att nån blir hatisk. Inte för att jag stödjer hatet..


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Har man dåliga erfarenheter av män som trakasserar en,våldtar en osv är det förståeligt att nån blir hatisk. Inte för att jag stödjer hatet..

Tror detsamma går för män faktiskt.


   
SvaraCitera

detta hade möjligen varit intressant om hn vore en kändis


   
SvaraCitera

och sluta kalla matriarkatförespråkare för feminazis, för i helvete. det har ingenting med feminism att göra.


   
SvaraCitera
mynona

MaximusPrime: Vad har ni för tankar?

Du ska inte låta detta påverka dina tankar om feminismen. Personer som säger så här gör det ofta för att: 1) De har nyss upptäckt feminismen och är arga eller 2) De menar att grupper som tillhör de privilegierade inte kan förtryckas strukturelt sett, även om de självklart kan förtryckas som individer. Detta är visserligen sant: män och vita människor förtrycks inte av samhällsnormen (strukturen) lika mycket som kvinnor och icke vita, men män förtrycks fortfarande av könsrollerna precis som kvinnor, även om det inte är lika mycket; och vita kanske inte förtrycks av samhällsnormen, men de förtrycks ändå av individer. Det stämmer alltså, men det är fel att utrycka sig så eftersom folk förståeligt nog missförstår, och de som säger så förstår tydligen inte hur mycket de skadar feminismen. Riktig feminism vill ha jämlikhet och inte göra skillnad på könen, och genom att säga sådana här saker gör man ju faktiskt tvärtom. 

Det är tråkigt när killar blir bittra på grund av att vissa säger sådant här, det skadar feminismen och dess mål enormt, och de som säger sådant förtjänar inte att kalla sig själva feminister utan borde skämmas för hur mycket de skadar feminismen. 

Kudhos:
Vita heterosexuella män från Sverige är inte människor längre. Det vet väl alla.

Denna kommentar är ett exempel på hur mycket feminismen skadas av sådant uttalanden. Tycker det är tråkigt att se. Tumme ned Man ska inte låta sådana människor styra ens uppfattning om en ideologi.


   
SvaraCitera
mynona

Weeaboo: Ytterligare en bitter hen-feminist verkar det så move along folks, nothing to see here

Jag är en "hen-feminist" och jag uttalar mig aldrig så. Din kommentar ger intryck av fanatism. Särskilt med tanke på att själva poängen med hen är att jämställa båda könen som lika mycket värda och lika: det gör att din kommentar ovan skämmer ut dig. 

Weeaboo: Vad hade dessa surfittor gjort om de inte hade tillgång till cyberweb för att sprida ut sin dynga?

Jag skulle kunna säga detsamma om bittra manliga nationalistiska oskulder som ständigt skyller på feminismens manshat för att de inte får ligga. Jag gör oftast inte det, mind you. Här har vi ett undantag för att bemöta vad du säger. Vanligen uttalar jag mig inte så. Jag undrar hur det kan komma sig att du inte kan avstå.


   
SvaraCitera
mynona

Razor:

Credits går till adaq som postade denna bild i en annan tråd:

After-all-those-posts.jpghttps://static.ungdomar.se/users/239287/forum/After-all-those-posts.jp g" />

Ja, jag stödjer och gillar detta budskap. 


   
SvaraCitera