Aviseringar
Rensa alla

nu ska jag se film


Ämnesstartare

Triumpf des willens :P:PpPPppPp:P:p:p


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Viljans triumf (tyska: Triumph des Willens) är en propagandafilm av den tyska filmaren Leni Riefenstahl. Filmen är en krönika över Nationalsozialistiche deutsche arbeiterparteis (NSDAP) kongress i Nürnberg 1934.

Starkt val[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Starkt val[y]

Jag vet. Leni är så artistisk, helt geniala scener. Medryckande. Sedan att hon är typ den enda kända kvinnliga regissören EVER är också väldigt coolt. Gillar starkt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är sugen på en fullkomligt underbar tysk film eller två rekommenderar jag verkligen Der Baader Meinhof, sedan Die Welle. Otroligt bra filmer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Om du är sugen på en fullkomligt underbar tysk film eller två rekommenderar jag verkligen Der Baader Meinhof, sedan Die Welle. Otroligt bra filmer!

Var sugen på kvinnliga regissörer. Speciellt sådana som revolutionerat filmskapandet. Ska kanske kolla in även dessa två. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Var sugen på kvinnliga regissörer. Speciellt sådana som revolutionerat filmskapandet. Ska kanske kolla in även dessa två.

Inga problem. Men det var mer eller mindre tillgodo. Annars får jag mer eller mindre önska en fortsatt trevlig kväll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

care?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Inga problem. Men det var mer eller mindre tillgodo. Annars får jag mer eller mindre önska en fortsatt trevlig kväll!

[smile][smile]

Kablash__:

care?

DU kan vara care! [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HA SÅ KUL
PSUSUS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Der Baader Meinhof

der baader meinhof komplex. och ja, det är en rätt awesome film. viljans triumf är dock bättre. klippningen kunde dock varit snyggare gjord, klarade fritz lang av att klippa på ett (på det stora hela) snyggt sätt typ tio år tidigare så borde även leni klarat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

klippningen kunde dock varit snyggare gjord,

Verkligen. Jag kände verkligen att filmen i övrigt var otroligt bra gjort, sedan var kidnappningen bara hafsigt gjord.

Men då skall jag kika upp Viljans triumf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Verkligen. Jag kände verkligen att filmen i övrigt var otroligt bra gjort, sedan var kidnappningen bara hafsigt gjord.

syftade på viljans triumf, inte på baader meinhof komplex. den var helt okej. viljans triumf är väl överlevbar, men klippningen är definitivt inte det mest framträdande. storslagenheten, däremot.


   
SvaraCitera