Aviseringar
Rensa alla

Nu ska vi prata om livet.


Outro:

Skulle vi väl visst kunna göra?

nä, borde leva som valrossar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Outro:

Mycket läskigare. [sad] Gillar inte.

men livet är så tråkigt[sad]


   
SvaraCitera

undrar ibland lite när man ska ha tid att leva livet. känns som att jag har fullt upp med skola nu, men sen när jag är klar ska jag börja jobba istället. men allt jag vill göra kräver att jag har pengar, och det får jag inte utan ett jobb och att jag ska få ett jobb som jag anser vara stimulerande med tillräckligt hög lön utan någon som helst utbildning betvivlar jag.

känner att jag bara får försöka acceptera att det är jävligt drygt just nu och hoppas att det blir trevligare snart. de två första åren ska vara värst, snart är jag klar med mitt andra år.

i övrigt tycker jag om att leva. är glad att jag inte avslutade det i förtid för 2 år sedan.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

men livet är så tråkigt

gör något åt det då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland undrar jag om folk missar sina egna liv. Alla har så bråttom någonstans och sätter sig så sällan ner och bara tar det lugnt. Alltid ett mål, alltid ett ärende. Nästa, nästa. Vad jagar folk egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådana här diskussionsämnen är jobbiga och ångestframkallande.


   
SvaraCitera
ohjens

Nachac:

Vad jagar folk egentligen

så sant så sant. vi borde inte ha så bråttom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ibland undrar jag om folk missar sina egna liv. Alla har så bråttom någonstans och sätter sig så sällan ner och bara tar det lugnt. Alltid ett mål, alltid ett ärende. Nästa, nästa. Vad jagar folk egentligen.

ohjens:

så sant så sant. vi borde inte ha så bråttom.

Och alla dramor kring kärleksrelationer. Helvete, lev och låt leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska man leva sitt liv?


   
SvaraCitera
ohjens

Nachac:

Och alla dramor kring kärleksrelationer. Helvete, lev och låt leva.

ja fyfan. vad är det för liv att hela tiden leva genom någon annan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Livet är läskigt.

Håller med det du skriver, brukar också tänka i dessa banor. Fast egentligen så är det liksom döden som jag tycker är läskigt, inte livet i sig, mer grejen att livet kan ta slut.

Nintendos BFF:

men livet är så tråkigt[sad]

Motivera gärna varför du tycker så! Känns som att livet är bra mycket mer intressant än döden, döden är ju bara ingenting. Livet är ju något liksom. [cute]

Nachac:

Ibland undrar jag om folk missar sina egna liv. Alla har så bråttom någonstans och sätter sig så sällan ner och bara tar det lugnt. Alltid ett mål, alltid ett ärende. Nästa, nästa. Vad jagar folk egentligen.

Brukar slås av dessa tankar med jämna mellanrum och inser att det stämmer in bra på mig. Blir lite besviken på mig själv då jag faktiskt inte riktigt vet vad jag jagar själv.

Chibibbi:

Sådana här diskussionsämnen är jobbiga och ångestframkallande.

Behöver inte vara, inte om man fokuserar på det fina och fascinerande med livet. [blush]

Blivande_japan:

känner att jag bara får försöka acceptera att det är jävligt drygt just nu och hoppas att det blir trevligare snart.

Det är nog så man får göra när livet är lite kämpigt. Har tänkt så många gånger och till slut så kommer det någonting så fint så att allting känns värt det. [smile]

Blivande_japan:

är glad att jag inte avslutade det i förtid för 2 år sedan.

Det är vi andra också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Outro:

Motivera gärna varför du tycker så! Känns som att livet är bra mycket mer intressant än döden, döden är ju bara ingenting. Livet är ju något liksom. [cute]

asså, menade som diskussionsämne bara, men vet inte[blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vet inte[blush][sad]

Du borde se livet som någonting roligt [sad]


   
SvaraCitera

Outro:

Har tänkt så många gånger och till slut så kommer det någonting så fint så att allting känns värt det.

jo, det vet ju jag också. känns lite motigt just nu bara.

Outro:

Det är vi andra också!

tack, men jag tror att jag hade blivit bortglömd på um efter max 1 år [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Outro:

Brukar slås av dessa tankar med jämna mellanrum och inser att det stämmer in bra på mig. Blir lite besviken på mig själv då jag faktiskt inte riktigt vet vad jag jagar själv.

Känns som att folk kompromissar vid fel tillfälle och vägrar vid andra också. Framförallt vad gäller relationer tenderar människor välja ingen lycka framför villkorlig lycka.


   
SvaraCitera