Forumet - Nu var det det här med att gymma..

Nu var det det här med att gymma..

3323 2 28
Har gymmar nu i snart 2 månader, måndag onsdag fredag, men är så jääävla dålig på att lägga upp pass. Känner mig ganska bekväm med de flesta maskiner, men eftersom jag är ganska klen så känns det kanske logiskt att jobba med kroppen/mindre hantlar.
Någon som har tips  på vad man kan göra för övningar/hur man lägger upp ett bra pass?
Slutligen så är jag tjej, 19 år gammal, 170 och väger 47 kilo, så som sagt inte så mycket att jobba med :p

Robler: Har gymmar nu i snart 2 månader, måndag onsdag fredag, men är så jääävla dålig på att lägga upp pass. Känner mig ganska bekväm med de flesta maskiner, men eftersom jag är ganska klen så känns det kanske logiskt att jobba med kroppen/mindre hantlar.
Någon som har tips  på vad man kan göra för övningar/hur man lägger upp ett bra pass?
Slutligen så är jag tjej, 19 år gammal, 170 och väger 47 kilo, så som sagt inte så mycket att jobba med :p

Mål med träningen?

Spana också in:


Robler: Har gymmar nu i snart 2 månader, måndag onsdag fredag, men är så jääävla dålig på att lägga upp pass. Känner mig ganska bekväm med de flesta maskiner, men eftersom jag är ganska klen så känns det kanske logiskt att jobba med kroppen/mindre hantlar.
Någon som har tips  på vad man kan göra för övningar/hur man lägger upp ett bra pass?
Slutligen så är jag tjej, 19 år gammal, 170 och väger 47 kilo, så som sagt inte så mycket att jobba med :p
2 månader är ändå inte så lång tid. Se till att du äter väl, sover bra, och undviker alkohol. Sen ang. Pass vet jag inte vad jag tillägga som inte redan är sagt. 

Robler: Har gymmar nu i snart 2 månader, måndag onsdag fredag, men är så jääävla dålig på att lägga upp pass. Känner mig ganska bekväm med de flesta maskiner, men eftersom jag är ganska klen så känns det kanske logiskt att jobba med kroppen/mindre hantlar.
Någon som har tips  på vad man kan göra för övningar/hur man lägger upp ett bra pass?
Slutligen så är jag tjej, 19 år gammal, 170 och väger 47 kilo, så som sagt inte så mycket att jobba med :p
Var tränar du? Vissa gym erbjuder gratis gyminstruktion.

Robler: Allmänt komma i form antar jag?
Du skulle kunna köra tre dagars split och då skulle jag ge ett upplägg som ser ut såhär:
Bröst/triceps på dag 1
Rygg/biceps på dag 2
Ben/mage på dag 3
Kör set om 3 och ligg mellan 8-12 reps, teknik och att du behärskar vikten går före tung vikt.
Vill du bygga upp styrka i vardagliga livet så bör du tänka på att större delen av det vi nyttjar är rygg, ben och magmuskler så dessa är fokusgrupper för dig.
vilodagar är viktigt men det får du avgöra själv hur du vill lägga upp dem men tumregel är 48-72 timmar per muskelgrupp för återhämtning
Kondition är inte riktigt min grej för det bygger jag på sportspecifik träning men min rekommendation är att hitta något du gillar som bygger flås, gillar du att springa med musik så kör på det eller föredrar du ljushopp varvat med HIIT så kör på den biten istället

Pappbox:
Du skulle kunna köra tre dagars split och då skulle jag ge ett upplägg som ser ut såhär:
Bröst/triceps på dag 1
Rygg/biceps på dag 2
Ben/mage på dag 3
Kör set om 3 och ligg mellan 8-12 reps, teknik och att du behärskar vikten går före tung vikt.
Vill du bygga upp styrka i vardagliga livet så bör du tänka på att större delen av det vi nyttjar är rygg, ben och magmuskler så dessa är fokusgrupper för dig.
vilodagar är viktigt men det får du avgöra själv hur du vill lägga upp dem men tumregel är 48-72 timmar per muskelgrupp för återhämtning
Kondition är inte riktigt min grej för det bygger jag på sportspecifik träning men min rekommendation är att hitta något du gillar som bygger flås, gillar du att springa med musik så kör på det eller föredrar du ljushopp varvat med HIIT så kör på den biten istället
Tackar! :D

Robler: Kan ju säga att fria vikter är något som jag som liten tjej hatar, det står alltid en massa tonårssnubbar och förstör kroppen där p much. Men får väll skaffa mig en träningskompis som kan hjälpa mig konkurrera ut grabbarna :p
Förstör kroppen? slarvar de eller vad menas? ^^
bästa tipset är att våga, låter krasst men folk på gymmet är oftast där för sin egna skull och såvida du inte gör något tokroligt så är det ingen som kollar på dig och dömer dig för något
kompis är bra men plz, ha en som är fokuserad om du vill ha resultat för annars blir det motsatt effekt

Pappbox:
Förstör kroppen? slarvar de eller vad menas? ^^
bästa tipset är att våga, låter krasst men folk på gymmet är oftast där för sin egna skull och såvida du inte gör något tokroligt så är det ingen som kollar på dig och dömer dig för något
kompis är bra men plz, ha en som är fokuserad om du vill ha resultat för annars blir det motsatt effekt
Ja de slarvar ofta, är inte världsbäst på att dämma folks tekniker men brukar kunna se på folk när de får ont vara för att de försöker impa på sina vänner

Robler: Har gymmar nu i snart 2 månader, måndag onsdag fredag, men är så jääävla dålig på att lägga upp pass. Känner mig ganska bekväm med de flesta maskiner, men eftersom jag är ganska klen så känns det kanske logiskt att jobba med kroppen/mindre hantlar.
Någon som har tips  på vad man kan göra för övningar/hur man lägger upp ett bra pass?
Slutligen så är jag tjej, 19 år gammal, 170 och väger 47 kilo, så som sagt inte så mycket att jobba med :p
Asså allvarligt du borde inte träna, du borde äta.

Robler:
Försökt det de senaste 19 åren av mitt liv, hjälper mig inte så jättemycket. Förhoppningsvis så hjälper träningen både till större aptit och bättre näringsupptagning så får jag kanske några kilon på köpet.
låter som om du behöver träffa en coach som kan hjälpa dig med mat och träning-1

Robler:
Försökt det de senaste 19 åren av mitt liv, hjälper mig inte så jättemycket. Förhoppningsvis så hjälper träningen både till större aptit och bättre näringsupptagning så får jag kanske några kilon på köpet.
Du får äta mer kaloririk mat när du väl får i dig mat. "Riktig mat" är väl alltid bäst egentligen.. men du har inte testat med "Gainer" någon gång under en period?